• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 22 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

کارگردان «گراندسینما» و «دلاوران کوچه دلگشا» در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐خانه سینمایی که توانایی حل مشکل بیمه بیکاری را هم ندارد به چه دردی میخورد؟/چرا سینماداران را از نظر علمی ارتقا ندادیم؟؟/عجیب است که سازمان سینمایی با رانتخواران اکران کاری ندارد!/ دلمان خوش به جوایزی است که از جشنواره های درجه چندم می گیریم و غافلیم از اینکه حتی یک هزارم گیشه جهانی هم به ما نمیرسد!/به جز پولشویان، برخی ارگانهای متصل به بیت المال هم در افزایش نجومی دستمزد بازیگران، نقش داشته‌ند!

10 فروردین 1398
در خبر وسط
0 0
A A
0
کارگردان «گراندسینما» و «دلاوران کوچه دلگشا» در گفتگویی تفصیلی بیان کرد⇐خانه سینمایی که توانایی حل مشکل بیمه بیکاری را هم ندارد به چه دردی میخورد؟/چرا سینماداران را از نظر علمی ارتقا ندادیم؟؟/عجیب است که سازمان سینمایی با رانتخواران اکران کاری ندارد!/ دلمان خوش به جوایزی است که از جشنواره های درجه چندم می گیریم و غافلیم از اینکه حتی یک هزارم گیشه جهانی هم به ما نمیرسد!/به جز پولشویان، برخی ارگانهای متصل به بیت المال هم در افزایش نجومی دستمزد بازیگران، نقش داشته‌ند!

حسن هدایت

سینماروزان: حسن هدایت از جمله سینماگرانی است که فعالیت خود را در دهه شصت آغاز کرد. هدایت با کارگردانی “پیک جنگل” کارگردانی را تجربه کرد و از همین نخستین فیلمش دغدغه هایش در گونه تاریخی را به نمایش گذاشت.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «سوره سینما» هدایت در سالهای بعد همه جور محصولی ساخت؛ از کمدیهای مانند “دلاوران کوچه دلگشا” تا اکشن-حادثه ای هایی مثل “چشم شیطان”، از مجموعه ای جنایی مثل “کارآگاه” تا اقتباسهایی مثل “سایه روشن” و “تاریکخانه” و درامهای تاریخی نظیر «گراندسینما» با این حال همچنان این تعلق خاطر به تاریخ بود که ویژگی اصلی کارنامه اش شد.

حسن هدایت در گفتگو با «سوره سینما» درباره دوری چندساله اش از سینما و شرایط امروز سینمای ایران سخن گفته است.

*خیلی ها میخواهند بدانند چرا کارگردان “گراند سینما” که همچنان بازپخشش در تلویزیون مخاطب دارد از سینما دور افتاده؟
در کشور ما خیلی چیزها خلاف منطق پیش میرود. مهم نیست کارگردان باتجربه ای باشید؛ مهم داشتن ارتباطات است. تولید در سینما به شدت به بودجه متکی است و برای تهیه بودجه یا باید سراغ بخش دولتی و ارگانهای مدعی بروید یا به سراغ سرمایه های خصوصی! ارگانیها دنبال اهدافی خاص در تولیدند و فقط با آدمهای خاص کار میکنند. آدمهایی که تجربه چندانی هم ندارند و صرفا مطیع اند و برای همین است که از این ارگانها مگر در موارد معدود، فیلم مانا درنمی آید! سرمایه های خصوصی هم یا دنبال گیشه اند و تولید کمدیهای مبتذل و کلیشه گرا یا پولشویی(!) و بدیهی است که هیچ کارگردان صاحب نامی با اینها کار نمیکند. در نتیجه چنین روندی است که باتجربه ها بیکار میشوند!!

*آیا این روند به نزول کیفی سینما منجر نمیشود؟؟؟
نزول کرده ایم و خودمان خبر نداریم! دلمان خوش به جوایزی است که از جشنواره های درجه چندم می گیریم و خبر نداریم حتی یک هزارم گیشه جهانی هم به ما نمیرسد. سینمای ما به سمت سطحی گرایی و عوام فریبی رفته و این روند حقارت بار موجب شده حتی بازاری مناسب در کشورهای اطراف هم نداشته باشیم.

*در این اوضاع چقدر یک صنف قوی میتواند کمک حال سینما باشد؟
صنف وقتی کارکرد دارد که دارای اقتدار باشد. صنفی که بعد از دو دهه هنوز نتوانسته مشکلات ابتدایی مثل بیمه درمانی و بیمه بیکاری را حل کند به چه دردی میخورد؟ صنفی که یک تشکل صوری است نمی تواند مشکلی را حل کند؛ خانه سینما حتی در شوراهای نظارتی هم نمی‌تواند از حق سینماگران دفاع کند.

*شما در زمره کارگردانانی هستید که فیلمنامه هایتان را خودتان نوشته اید. در سالهای دور از سینما چقدر نوشته اید و تولید نشده؟
تا دلتان بخواهد طرح و فیلمنامه نوشته ام. در همین دورانی که یک مشت هجویات و ابتذال را به خورد مخاطب میدهند کمدیهایی نوشته ام که خیلی هم از منظر قصه و ساختار قوی و محکم بودند ولی حمایتی ندیدم! یا درامهای سفارشی میخواهند یا کمدیهای مبتذل. من حتی طرح تاریخی-مذهبی خوب هم داشته ام ولی آقایان انتظار داشتند طرح را مدام بخاطر نظرات آنها تعدیل کنم و زیربار نرفتم!

*حتی اگر طرحهایتان به تولید می رسید با اوضاع فعلی پخش چقدر امکان داشت بتوانید حقتان را از اکران بگیرید؟
این هم خودش قوز بالا قوز است. در زمان پخش آخرین فیلمم “ناسپاس” هم رفتارهایی دیدم به شدت برخورنده! متأسفانه در گذر ادوار سینماداری در کشور ما به عنوان حرفه ای علمی نگریسته نشد و بیشتر به عنوان یک کسب و کار مورد توجه قرار گرفت. سینماداری که به سینما مانند سوپرمارکت نگاه میکند معلوم است که طالب جنس پاپ کورنی است. اینکه فیلمهای جدی و ساختارمند در اکران نابود میشوند ناشی از حدس و گمان سینماداران است. سینماداری که از علم سینما خبر ندارد و دوره های آکادمیک را نگذرانده ترجیح میدهد مدام کمدی اکران کند و نتیجه اش هم که پیش رو است؛ برخی کمدیهای اخیر در قعر جدول فروش قرار گرفته اند!! باید سینماداران را از نظر علمی ارتقا میدادیم تا هنر توزیع عادلانه سالن را پیدا کنند.

*آیا رانتهایی که در پخش فیلم برای عده ای خاص از فیلمسازان وجود دارد هم با ارتقای علمی، حذف خواهد شد؟
رانت در پخش و ارتباطات پنهانی برای چینش اکران صددرصد وجود دارد و شکی در آن نیست. گروهی معدود با اجاره یا مالکیت پردیسهای مهم انحصاری ایجاد کرده اند که معنایی جز رانت ندارد؛ این رانتخواری خیلی ها را بدبخت کرده ولی عده ای محدود را خوشبخت کرده است. متأسفانه کمترین نظارت و برخورد ضربتی از سوی سازمان سینمایی را نیز نسبت به این رانتخواران نمی بینیم و این مسئله ای به شدت عجیب است.

*در کنار این انحصار اکران، ورود پولهای مشکوک و افزایش نجومی دستمزد بازیگران را هم شاهدیم که درباره آن هم مدیران دولتی سکوت کرده اند.
البته افزایش نجومی دستمزدها فقط به خاطر ورود پولهای مشکوک نیست. یک سری ارگانهای متمول هم داریم که بودجه هنگفتی را صرف خودیها میکنند برای تولید محصولات فرمایشی و عمدتا هم مورد حسابرسی قرار نمی‌گیرند. این ارگانها در کنار سرمایه گذاران مشکوک عاملی شده اند برای افزایش نجومی دستمزدهای حلقه ای خاص. دستمزد چندصدمیلیونی برای یک بازیگر در همین مناسبات شکل گرفته! چرا باید بیت المال این گونه هدر رود؟ آیا مدیران ما پاسخی برای این پرسش دارند؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=55486
image_print
برچسب ها: چشم شیطانحسن هدایتدلاوران کوچه دلگشاکارآگاهناسپاس
نوشته قبلی

قال داور مجهول‌العقبه «عصر جدید»: کشورهایی که آمار شهوت جنسی شان بالاست، فوتبال بهتری دارند!! ⇔نکته: پس لابد بخاطر کمبود شهوت جنسی، از ژاپن سه گل خوردیم؟؟!!⇔پرسش: تئوری این داور درباره رشد جهشی خودش چیست؟؟ آیا این رشد هم منتج از امیال ممنوعه است؟؟ یا باز هم پای آقازادگی و «ژن خوب» در میان است؟؟

نوشته‌ی بعدی

بعد از گرانفروشی بلیت، حتی بعد از پایان تعطیلات رسمی ابتدای نوروز⇐در شب شهادت امام هفتم سینماها کاملا باز است!!/در روز شهادت هم قبل از اذان مغرب سینماها باز میشوند!!

مطالب مرتبط

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404

سینماروزان: امید جهان خواننده موسیقی پاپ در ۴۴سالگی و به دلیل سکته قلبی درگذشت.   امید جهان با نام اصلی...

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404

سینماروزان: همواره روز سینما یا ایام جشنواره فیلم فجر که میشود همه از مدیر تا وزیر و وکیل و... درباره...

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404

سینماروزان: پایگاه اطلاع رسانی رهبری، فیلمی منتشر کرده از  تمجید رهبر انقلاب نسبت به فیلم #موسی_کلیم‌الله و متعاقب آن اولین...

نوشته‌ی بعدی
تناقضی که حتی در نظام‌نامه تازه اکران برایش تهمیدی اندیشده نشده⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) تمام فیلمها ممنوع‌النمایش بودند اما در روز وفات حضرت زینب(س) نمایش فیلمهای ارگانی-4درصدی در تمام روز آزاد بود!!

بعد از گرانفروشی بلیت، حتی بعد از پایان تعطیلات رسمی ابتدای نوروز⇐در شب شهادت امام هفتم سینماها کاملا باز است!!/در روز شهادت هم قبل از اذان مغرب سینماها باز میشوند!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!
خبر

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404

سینماروزان/محسن نقی‌نژاد: در فاصله‌ای کوتاه تا معرفی نماینده ایرانی اسکار۲۰۲۶ گرچه داده های رسمی درباره گزینه ی ایرانی اسکار منتشر...

ادامه مطلب
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404
مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

17 شهریور 1404
واکنش تند شهبال شب‌پره به ادعاهای مارتیک و شهرام شب‌پره!

واکنش تند شهبال شب‌پره به ادعاهای مارتیک و شهرام شب‌پره!

17 شهریور 1404

پربازدیدها

  • مرگ شهرزاد؛ بازیگر زن «قیصر» که کارتن‌خواب شده بود!

    مرگ شهرزاد؛ بازیگر زن «قیصر» که کارتن‌خواب شده بود!

    462 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 185 توئیت 116
  • “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    421 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 168 توئیت 105
  • صدور پروانه «ماجرای نیمه‌شب»مهدویان با مضمونی درباره تخلیه بیمارستانی مجاور یک کانکس افغان!+صدور پروانه برای سازندگان «گشت ارشاد» و «علفزار» و…+صدور پروانه‌ی مادر شهید ژاپنی!

    385 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 154 توئیت 96
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    323 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 129 توئیت 81
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    223 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 89 توئیت 56
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    185 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 74 توئیت 46
  • برگزاری فیلم-کنسرت هری پاتر در هتل اسپیناس

    176 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 70 توئیت 44
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    163 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 65 توئیت 41

آخرین مطالب

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

برای اولین‌بار در ایران/نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در فیلم‌نت منتشر شد

جلسه هشتم فصل ۱۰ پاتوق فیلم کوتاه با «نیما عباس‌پور» در خانه هنرمندان ایران

فیلمبرداری «کاکتوس» به روزهای پایانی رسید

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

منتقد جشنواره تورنتو درباره «وحشی» نوشت/جواد عزتی در «وحشی»؛ قهرمان بدشانس یا فرد بدون خودآگاهی؟

آغاز فصل دوم سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص در سینماتک خانه هنرمندان ایران

ترانه‌ای برای رفتن/«برو» از گروه «بیمرز» منتشر شد  

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

ترکیه اولین میزبان خارجی «ایرانم» علیرضا قربانی می‌شود/ آخرین اجرای تابستانی در پایتخت

تبلیغات

ویژه ها

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!
خبر

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404

سینماروزان/محسن نقی‌نژاد: در فاصله‌ای کوتاه تا معرفی نماینده ایرانی اسکار۲۰۲۶ گرچه داده های رسمی درباره گزینه ی ایرانی اسکار منتشر...

ادامه مطلب
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404
مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

17 شهریور 1404
واکنش تند شهبال شب‌پره به ادعاهای مارتیک و شهرام شب‌پره!

واکنش تند شهبال شب‌پره به ادعاهای مارتیک و شهرام شب‌پره!

17 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم