• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

نقطه نظر یک مجری پیشکسوت درباره درگیری میان احسان علیخانی-رضا جاودانی

8 تیر 1395
در گفتگو, گوناگون
7 0
A A
4
نقطه نظر یک مجری پیشکسوت درباره درگیری میان احسان علیخانی-رضا جاودانی

احسان علیخانی رضا جاودانی

سینماژورنال: اتفاقی که در دو شب گذشته در برنامه «جام پانزدهم» رخ داد و طعنه هایی که از یک طرف مجری این برنامه و از طرف دیگر گزارشگر آن به مجری برنامه «ماه عسل» زدند به قدر کفایت حاشیه ساز شد.

به گزارش سینماژورنال ماجرا بر سر طولانی شدن برنامه «ماه عسل» بود. «ماه عسل» در شب شهادت علی ابن ابیطالب(ع) میزبان یک زندانی محکوم به اعدام بود؛ یک زندانی کم سن و سال که در زندان با قرآن مأنوس می شود و همین تلاش برای آموختن هر چه بیشتر از قرآن است که باعث میشود در اتفاقی کاملا دراماتیک از پای چوبه دار پایین کشیده شده و محکومیت اعدامش به حبس ابد تبدیل شود.

این زندانی در تعاملی مستقیم با علیخانی سعی می کرد سیر اتفاقاتی که برایش تا عفو خوردن پیش آمده را جزء به جزء و گاهی با افزودن شاخ و برگ روایت کند و همین باعث شد که زمان برنامه بیشتر از زمان پیش بینی شده باشد.

البته که علیخانی حین صحبتهای این مهمان چند بار از وی خواست سعی کند با کوتاه کردن صحبتها صرفا اصل اتفاقات را بیان کند ولی مهمان موردنظر که انگار از حضور در برابر دوربین به وجد آمده بود علیرغم توصیه های علیخانی همچنان به روش خود عمل می کرد.

این طویل کردن شرح ماوقع یک رویداد در نهایت باعث شد احسان علیخانی برای جلوگیری از نیمه تمام ماندن برنامه‌اش وقت بیشتری از پخش شبکه سوم سیما بگیرد و این تخصیص وقت بیشتر باعث کاسته شدن از وقت برنامه بعدی یعنی «جام پانزدهم» و البته شکل گیری گلایه های این مجری شد.

گلایه پشت گلایه

رضا جاودانی مجری برنامه جام پانزدهم که مشخص بود از آغاز دیرهنگام برنامه‌اش دلخور است در آغاز برنامه گفت: آیتم های متعددی برای این برنامه تهیه می‌شود و افراد زیادی برای آن زحمت می‌کشند، ای کاش احسان علیخانی که مجری توانمندی است، بهتر مدیریت کند و آنتن پخش را سر وقت تحویل دهد.

پس از جاودانی، مجری برنامه گزارش فوتبال جام ملتهای اروپا نیز با انتقاد از علیخانی بر روی آنتن زنده از او خواست كه به حق ديگران احترام بگذارد و برنامه اش را سر وقت به پايان ببرد.

حق با کدامیک است؟

اما واقعا حق با کدامیک است؟ احسان علیخانی که به خاطر پرحرفی مهمانش مجبور شده بود از پخش وقت بیشتر بگیرد یا رضا جاودانی که به علت طولانی شدن «ماه عسل» و دیر آغاز شدن برنامه اش از علیخانی گلایه کرد؟

رجوع به جدول پخشی که میزان مخاطبان هر برنامه را مشخص کرده

 اکبر عالمی مجری پیشکسوت و کارشناس رسانه با اشاره به اینکه بهترین راه برای شناخت الویت میان برنامه های مختلف ایجاد جدول پخش براساس موضوع و میزان مخاطبان برنامه است به «صبح نو» گفت: وقتی بناست یک شبکه میان دو برنامه به انتخاب دست زند که به کدام یک زمان بیشتری برای اجرا بدهد قطعا در اختیار داشتن یک جدول پخش حرفه ای یاری‌رسان است؛ جدول پخشی که برنامه ها نه فقط براساس عنوان و نام تهیه کننده که براساس موضوع و میزان مخاطبان طبقه بندی شده باشند. در این صورت وقتی بناست دست به انتخاب بزنیم که از کدام برنامه کم شده و کدام برنامه اضافه شود به راحتی می توان به این جدول پخش مراجعه کرد و به راحتی زمان را به یکی از برنامه ها داد.

وی ادامه داد: اگر چنین کنداکتور یا جدول پخشی حرفه ای موجود باشد قطعا در صورت گلایه دست اندرکاران یکی از برنامه ها می توان خیلی ساده آنها را توجیه کرد که نه تنها حقی از آنها ضایع نشده بلکه کاملا براساس میزان مخاطبان و اهمیت موضوع تصمیم گیری شده است.

اشتباه بودن سپردن پخش یک برنامه به شبکه ای دیگر

عالمی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان این تداخل برنامه ها را با پخش یکی از برنامه‌ها از شبکه ای دیگر حل کرد بیان داشت: قاعدتا این اقدام عملی نیست چون هر شبکه برای خودش اهداف و موضوعاتی دارد که پرداختن به آنها الویت بیشتری برایش دارد و در نهایت نیز میان شبکه های مختلف در جلب مخاطب رقابتی وجود دارد که پخش برنامه یک شبکه از شبکه ای دیگر با این رقابت در منافات است.

اکبر عالمی خاطرنشان ساخت: بهترین راه در این مسیر همان جدول پخش حرفه‌ای است که باید پخش شبکه در اختیار داشته باشد و براساس موضوع و دایره مخاطبان در شرایط حساس به تصمیم گیری بپردازد که می بایست الویت را به پخش کدام برنامه بدهد.

اکبر عالمی
اکبر عالمی
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=24841
image_print
برچسب ها: احسان علیخانیاکبر عالمیجام پانزدهمدرگیری لفظیرضا جاودانیماه عسل
نوشته قبلی

چرا کیارستمی به پاریس منتقل شد؟

نوشته‌ی بعدی

طعنه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به همتای فعلی خود⇐اعضای “سگهای زرد” در قطعه هنرمندان دفن شد اما حبیب…

مطالب مرتبط

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

9 تیر 1404

سینماروزان/مسعود احمدی: فصل سوم «بازی مرکب» در نمایش خانگی منتشر شد.   «بازی مرکب» (Squid Game)، به کارگردانی دونگ هیوک...

«قابِ معکوس» در اتریش

«قابِ معکوس» در اتریش

7 تیر 1404

سینماروزان/هانیه مظفری: نمایشگاه گروهی «قابِ معکوس» با نمایش ۲۳ اثر از هنرمندان ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع...

نوشته‌ی بعدی
داریوش ارجمند: نحوه برخورد دستگاههای فرهنگی با فوت “حبیب” مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است

طعنه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به همتای فعلی خود⇐اعضای "سگهای زرد" در قطعه هنرمندان دفن شد اما حبیب...

دیدگاه‌ها 4

  1. رضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    یا خدا یعنی اینقدر بی سوژه سدن مطبوعات که برای یه نکته ب معمول در شبکه ی 3 داستان سرایی می کنن ؟؟؟؟

    پاسخ
  2. محمد می‌گوید:
    قبل 9 سال

    حق با احسان است خوب جاودانی برنامت بعد ده دقیقه شروع میشد چی می شد اصلا من برنامه ی جام پانزدهم رو نمی بینم راستی شماره ی احسام رو هم ندار مگه میشه هم چین چیزی …. من که دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم