• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

راه‌اندازی تلویزیون روس‌ توسط صداوسیما در جهت جهش مبادلات اقتصادی!!؟؟

5 مرداد 1400
در تیتر 1, خبر وسط
4 0
A A
7
روسیه

روسیه

سینماروزان/حامد مظفری: صداوسیما که پیشتر شبکه‌های عربی(الکوثر و العالم)، انگلیسی و فرانسوی(پرس‌تیوی)، اسپانیایی(هیسپان)، آفریقایی(هوسا) و… را راه‌اندازی کرده بود به‌دنبال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی روس‌ زبان است.

این، خبری است که علی دارابی مدیر دفتر صداوسیما در روسیه داده و ذیل توضیح درباره فواید این شبکه، یکی از فواید را جهش در روابط اقتصادی دانسته است!

علی دارابی در روزنامه جام‌‌جم نوشت: برای ایجاد جهش در روابط اقتصادی، لازم است ضمن تکمیل زیرساخت‌های حیاتی در حمل‌ونقل زمینی، ریلی، دریایی و نیز رفع موانع گمرکی و بانکی، یک موضوع مهم دیگر نیز نقش‌آفرینی می‌کند و آن شناخت متقابل است. در حال حاضر دو ملت و به‌ویژه تجار و بازرگانان در دو سوی دریای خزر، شناخت کافی و دقیق از نیازهای تجاری و اقتصادی دو طرف، بازارهای هدف، چگونگی ورود به بازارهای دو کشور و مشکلات و موانع تجارت و بازرگانی ندارند. با ایجاد شبکه تلویزیونی روس زبان به‌عنوان یک کانال ارتباطی مناسب و پویا می‌توان به شناخت عمیق و دقیق طرفین، تجار و بازرگانان عمده روسی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی کشور کمک کرد و زمینه رشد خارق‌العاده در مبادلات اقتصادی را فراهم کرد.

برای آن که بدانیم راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی تا چه میزان موجب جهش در روابط اقتصادی ایران و دیگر کشورها شده باید مروری داشته باشیم بر عملکرد شبکه‌های عرب زبان و در عین حال بازار محصولات ایران در کشورهای منطقه.

اگر راه‌اندازی الکوثر و العالم توانسته بخشی قابل توجه از بازار کشورهای عرب زبان منطقه را در اختیار ایران قرار دهد، لابد شبکه روس‌زبان هم می‌تواند زمینه رشد خارق‌العاده(!) در مبادلات اقتصادی با روسیه را فراهم کند.

اگر شبکه‌ای مثل هیسپان توانسته باشد برای محصولات ایرانی، بازاری پویا در کشورهای اسپانیایی زبان ایجاد کند، احتمالا شبکه روس‌زبان هم خواهد توانست در روسیه، ردپایی پررنگ از بیزنسمن‌های ایرانی بر جای گذارد.

اگر با شبکه هوسا توانستیم بازاری مناسب برای کالاهای ایرانی در کشورهای قاره آفریقا پیدا کنیم، شبکه تلویزیونی روس‌‌زبان هم قاعدتا کمک‌حال تولیدکنندگان ایرانی برای نفوذ به بازار روسیه خواهد بود.

اگر قبل از راه‌اندازی هر شبکه برون‌مرزی تازه‌- که یقینا بودجه‌ای ویژه خود می‌طلبد -بر اثرات اقتصادی همین شبکه‌های فعلی، تمرکز کنیم شاید راحت‌تر بتوانیم درباره بازدهی آنها مانور دهیم؛ بماند که ورای راه‌اندازی شبکه، طراحی محتوایی که بناست در آن ارائه شود اهمیت دارد.

در شبکه روس‌‌زبان می‌خواهیم چه عرضه کنیم؟ همین فیلم و سریالهای موجود را دوبله روس‌ می‌کنیم و روی آنتن می‌فرستیم یا به دنبال تولید محتوای ویژه هستیم؟ با همین نگره تحلیلی شبکه‌های موجود به ارائه تحلیل در شبکه روس‌زبان خواهیم پرداخت یا می‌خواهیم نگره‌ای تازه‌ ارائه کنیم.

از اینها گذشته چرا ساختار مدیریت فرهنگی ایران به‌جای استفاده از ساختار(یا در اینجا رسانه‌های) برتر موجود، این قدر علاقه دارد به راه‌اندازی ساختار(یا رسانه) جدید؟؟
چرا به‌جای پر کردن سالن‌های سینمای موجود مدام علاقه داریم سینمای تازه راه‌اندازی کنیم؟ چرا به‌جای افزودن بر غنای جشنواره‌های موجود به‌دنبال صرف بودجه برای راه‌اندازی جشنواره‌های تازه هستیم؟ چرا به‌جای استفاده بهینه از پخش‌کنندگان موجود، باز ذیل ساختار دولتی فرهنگ، یک گروه بودجه‌خوار راه می‌اندازیم برای پخش فیلم؟

بهتر نیست هزینه ساختارسازی تازه را صرف عرضه درست و استاندارد محصولات داخلی در رسانه‌های مطرح موجود کنیم؟
ساده‌ترش می‌کنیم؛ اینکه سالی پنج سریال برتر ایرانی را به زبان روس‌ دوبله کرده و شرایط پخشش را در شبکه‌های روس‌‌زبان پربیننده فراهم کنند مفیدتر است یا راه‌اندازی شبکه‌ای تازه که مدت‌ها باید طول بکشد تا یک پنجم مخاطبان رسانه‌ای مثل شبکه یک روسیه را داشته باشد؟

تجربه مدیریت فرهنگی چهار دهه اخیر نشان می‌دهد آنچه فرهنگ‌سازان داخل بیش از هر چیز، کمبودش را حس می‌کنند، “محلی” بودن بازار مصرف است. متاسفانه باوجود همه تلاش‌ها و همه موفقیت‌های محفلی، نتوانسته‌ایم بازاری حتی منطقه‌ای برای محصولات فرهنگی خود در همین افعانستان یا تاجیکستان داشته باشیم.

اگر واقعا هدف‌مان رفع خلاءهای فرهنگی است ابتدا در بازارهای فرهنگی موجود برای کالاهای خود مشتری پیدا کنیم یعنی به جایی برسیم که سریالها و فیلمهای مطرح‌مان به سینما و تلویزیون کشورهای منطقه راه یابد.

مخاطب‌یابی لازم و کافی که برای محصولات‌مان در آن سوی مرزها انجام دهیم آن گاه به‌جای اینکه خودمان هزینه کنیم برای شبکه‌‌ای تازه، این طرف مقابل است که پیشقدم -یا حداقل شریک-می‌شود برای راه‌اندازی شبکه‌ای مختص عرضه محصولات باکیفیت ایرانی و در آن حالت است که می‌توان امید داشت به یک جهش اقتصادی واقعی.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=64752
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسیدعلی دارابی مدیر دفتر صداوسیمای روسیهسینماروزانشبکه تلویزیونی روس زبان
نوشته قبلی

درددل‌های یک‌ بازیگر آبادانی سینما و تلویزیون⇐مشکلات خوزستان برای امروز و دیروز نیست!/در بازسازی استا‌نهای جنگ‌زده، کم گذاشتند!/ نتیجه مدیریت سرداران سازندگی(!) چه شد؟/میان پیمان‌کارهای بزرگ، پول‌های کلان تقسیم شد اما شهرهای استان آباد نشد!!/چرا هیچ مدیری حاضر به عذرخواهی از این مردم شریف نیست؟

نوشته‌ی بعدی

عاقبتِ بگومگوی قائم مقام فارابی و تهیه‌کننده باسابقه سینما⇐ به شغل اصلیت برگرد!

مطالب مرتبط

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

نوشته‌ی بعدی
حسین فرحبخش+حبیب+ایل بیگی

عاقبتِ بگومگوی قائم مقام فارابی و تهیه‌کننده باسابقه سینما⇐ به شغل اصلیت برگرد!

دیدگاه‌ها 7

  1. نسترن خارکی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    خوب بود
    درباره بودجه ای که صرف این شبکه ها میشه
    هم یه حرفی بزنن

    پاسخ
  2. توانگری حسن می‌گوید:
    قبل 4 سال

    شبکه های داخلی برنامه ندارن
    اونوقت میخوان شبکه خارجی بزنن

    پاسخ
  3. لیانا محبی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    به نظرم یه شبکه بی طرف داخلی بزنن
    تا مردم برای خوندن و شنیدن خبر رو نیارن
    به شبکه های خارجی
    یا حداقل یکی از همین شبکه های داخلی رو
    بی طرف کنن
    مثل مناطق آزاد

    پاسخ
  4. محمدرضا بای می‌گوید:
    قبل 4 سال

    الان واقعن نیاز داریم به شبکه روس
    ؟؟؟
    چند روبل هزینه ش میشه؟؟
    اگه هم چنین شبکه هایی بخوان بزنن باید
    با داشتن اسپانسر باشه

    پاسخ
  5. المیرا دشتی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    روی همون تولیدات مشترک کار کنید
    تولید مشترک
    چرا یه سریال مشترک با تلویزیون روسیه کار نمیکنین

    پاسخ
  6. مصطفی ابراهیمی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    به نظرم کار بدی نیس
    ولی باید پلن اقتصادی کنارش باشه
    تا مثل شبکه های بودجه بگیر دیگه اداره نشه
    که تا ابد بخوان بودجه بگیرن

    پاسخ
  7. هادی تولایی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    یه شبکه بزنین که حرفای مردمو
    بی سانسور منعکس کنه

    پاسخ

پاسخ دادن به المیرا دشتی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم