• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 2 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

راه‌اندازی تلویزیون روس‌ توسط صداوسیما در جهت جهش مبادلات اقتصادی!!؟؟

5 مرداد 1400
در تیتر 1, خبر وسط
4 0
A A
7
روسیه

روسیه

سینماروزان/حامد مظفری: صداوسیما که پیشتر شبکه‌های عربی(الکوثر و العالم)، انگلیسی و فرانسوی(پرس‌تیوی)، اسپانیایی(هیسپان)، آفریقایی(هوسا) و… را راه‌اندازی کرده بود به‌دنبال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی روس‌ زبان است.

این، خبری است که علی دارابی مدیر دفتر صداوسیما در روسیه داده و ذیل توضیح درباره فواید این شبکه، یکی از فواید را جهش در روابط اقتصادی دانسته است!

علی دارابی در روزنامه جام‌‌جم نوشت: برای ایجاد جهش در روابط اقتصادی، لازم است ضمن تکمیل زیرساخت‌های حیاتی در حمل‌ونقل زمینی، ریلی، دریایی و نیز رفع موانع گمرکی و بانکی، یک موضوع مهم دیگر نیز نقش‌آفرینی می‌کند و آن شناخت متقابل است. در حال حاضر دو ملت و به‌ویژه تجار و بازرگانان در دو سوی دریای خزر، شناخت کافی و دقیق از نیازهای تجاری و اقتصادی دو طرف، بازارهای هدف، چگونگی ورود به بازارهای دو کشور و مشکلات و موانع تجارت و بازرگانی ندارند. با ایجاد شبکه تلویزیونی روس زبان به‌عنوان یک کانال ارتباطی مناسب و پویا می‌توان به شناخت عمیق و دقیق طرفین، تجار و بازرگانان عمده روسی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی کشور کمک کرد و زمینه رشد خارق‌العاده در مبادلات اقتصادی را فراهم کرد.

برای آن که بدانیم راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی تا چه میزان موجب جهش در روابط اقتصادی ایران و دیگر کشورها شده باید مروری داشته باشیم بر عملکرد شبکه‌های عرب زبان و در عین حال بازار محصولات ایران در کشورهای منطقه.

اگر راه‌اندازی الکوثر و العالم توانسته بخشی قابل توجه از بازار کشورهای عرب زبان منطقه را در اختیار ایران قرار دهد، لابد شبکه روس‌زبان هم می‌تواند زمینه رشد خارق‌العاده(!) در مبادلات اقتصادی با روسیه را فراهم کند.

اگر شبکه‌ای مثل هیسپان توانسته باشد برای محصولات ایرانی، بازاری پویا در کشورهای اسپانیایی زبان ایجاد کند، احتمالا شبکه روس‌زبان هم خواهد توانست در روسیه، ردپایی پررنگ از بیزنسمن‌های ایرانی بر جای گذارد.

اگر با شبکه هوسا توانستیم بازاری مناسب برای کالاهای ایرانی در کشورهای قاره آفریقا پیدا کنیم، شبکه تلویزیونی روس‌‌زبان هم قاعدتا کمک‌حال تولیدکنندگان ایرانی برای نفوذ به بازار روسیه خواهد بود.

اگر قبل از راه‌اندازی هر شبکه برون‌مرزی تازه‌- که یقینا بودجه‌ای ویژه خود می‌طلبد -بر اثرات اقتصادی همین شبکه‌های فعلی، تمرکز کنیم شاید راحت‌تر بتوانیم درباره بازدهی آنها مانور دهیم؛ بماند که ورای راه‌اندازی شبکه، طراحی محتوایی که بناست در آن ارائه شود اهمیت دارد.

در شبکه روس‌‌زبان می‌خواهیم چه عرضه کنیم؟ همین فیلم و سریالهای موجود را دوبله روس‌ می‌کنیم و روی آنتن می‌فرستیم یا به دنبال تولید محتوای ویژه هستیم؟ با همین نگره تحلیلی شبکه‌های موجود به ارائه تحلیل در شبکه روس‌زبان خواهیم پرداخت یا می‌خواهیم نگره‌ای تازه‌ ارائه کنیم.

از اینها گذشته چرا ساختار مدیریت فرهنگی ایران به‌جای استفاده از ساختار(یا در اینجا رسانه‌های) برتر موجود، این قدر علاقه دارد به راه‌اندازی ساختار(یا رسانه) جدید؟؟
چرا به‌جای پر کردن سالن‌های سینمای موجود مدام علاقه داریم سینمای تازه راه‌اندازی کنیم؟ چرا به‌جای افزودن بر غنای جشنواره‌های موجود به‌دنبال صرف بودجه برای راه‌اندازی جشنواره‌های تازه هستیم؟ چرا به‌جای استفاده بهینه از پخش‌کنندگان موجود، باز ذیل ساختار دولتی فرهنگ، یک گروه بودجه‌خوار راه می‌اندازیم برای پخش فیلم؟

بهتر نیست هزینه ساختارسازی تازه را صرف عرضه درست و استاندارد محصولات داخلی در رسانه‌های مطرح موجود کنیم؟
ساده‌ترش می‌کنیم؛ اینکه سالی پنج سریال برتر ایرانی را به زبان روس‌ دوبله کرده و شرایط پخشش را در شبکه‌های روس‌‌زبان پربیننده فراهم کنند مفیدتر است یا راه‌اندازی شبکه‌ای تازه که مدت‌ها باید طول بکشد تا یک پنجم مخاطبان رسانه‌ای مثل شبکه یک روسیه را داشته باشد؟

تجربه مدیریت فرهنگی چهار دهه اخیر نشان می‌دهد آنچه فرهنگ‌سازان داخل بیش از هر چیز، کمبودش را حس می‌کنند، “محلی” بودن بازار مصرف است. متاسفانه باوجود همه تلاش‌ها و همه موفقیت‌های محفلی، نتوانسته‌ایم بازاری حتی منطقه‌ای برای محصولات فرهنگی خود در همین افعانستان یا تاجیکستان داشته باشیم.

اگر واقعا هدف‌مان رفع خلاءهای فرهنگی است ابتدا در بازارهای فرهنگی موجود برای کالاهای خود مشتری پیدا کنیم یعنی به جایی برسیم که سریالها و فیلمهای مطرح‌مان به سینما و تلویزیون کشورهای منطقه راه یابد.

مخاطب‌یابی لازم و کافی که برای محصولات‌مان در آن سوی مرزها انجام دهیم آن گاه به‌جای اینکه خودمان هزینه کنیم برای شبکه‌‌ای تازه، این طرف مقابل است که پیشقدم -یا حداقل شریک-می‌شود برای راه‌اندازی شبکه‌ای مختص عرضه محصولات باکیفیت ایرانی و در آن حالت است که می‌توان امید داشت به یک جهش اقتصادی واقعی.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=64752
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسیدعلی دارابی مدیر دفتر صداوسیمای روسیهسینماروزانشبکه تلویزیونی روس زبان
نوشته قبلی

درددل‌های یک‌ بازیگر آبادانی سینما و تلویزیون⇐مشکلات خوزستان برای امروز و دیروز نیست!/در بازسازی استا‌نهای جنگ‌زده، کم گذاشتند!/ نتیجه مدیریت سرداران سازندگی(!) چه شد؟/میان پیمان‌کارهای بزرگ، پول‌های کلان تقسیم شد اما شهرهای استان آباد نشد!!/چرا هیچ مدیری حاضر به عذرخواهی از این مردم شریف نیست؟

نوشته‌ی بعدی

عاقبتِ بگومگوی قائم مقام فارابی و تهیه‌کننده باسابقه سینما⇐ به شغل اصلیت برگرد!

مطالب مرتبط

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404

سینماروزان: اینکه در نیمه‌ی دوم سال به ناگاه با انبوهی فیلم روی پرده مواجهیم درظاهر معلولِ سیاست غلط تنگ کردن...

حامد بهداد به‌دنبال رکوردِ پرش⇐پوستر فیلم سینمایی «برای رعنا» رونمایی شد+عکس

حامد بهداد به‌دنبال رکوردِ پرش⇐پوستر فیلم سینمایی «برای رعنا» رونمایی شد+عکس

1 آذر 1404

سینماروزان: پوستر فیلم سینمایی «برای رعنا» به کارگردانی ایمان یزدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته رونمایی شد که و فیلم از...

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

28 آبان 1404

سینماروزان: روزنامه انگلیسی‌‌زبان ایران‌نیوز که در ایران، آمریکای شمالی و حوزه اسکاندیناوی مخاطب دارد گزارشی به بهانه اقتباس نماوا از...

نوشته‌ی بعدی
حسین فرحبخش+حبیب+ایل بیگی

عاقبتِ بگومگوی قائم مقام فارابی و تهیه‌کننده باسابقه سینما⇐ به شغل اصلیت برگرد!

دیدگاه‌ها 7

  1. نسترن خارکی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    خوب بود
    درباره بودجه ای که صرف این شبکه ها میشه
    هم یه حرفی بزنن

    پاسخ
  2. توانگری حسن می‌گوید:
    قبل 4 سال

    شبکه های داخلی برنامه ندارن
    اونوقت میخوان شبکه خارجی بزنن

    پاسخ
  3. لیانا محبی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    به نظرم یه شبکه بی طرف داخلی بزنن
    تا مردم برای خوندن و شنیدن خبر رو نیارن
    به شبکه های خارجی
    یا حداقل یکی از همین شبکه های داخلی رو
    بی طرف کنن
    مثل مناطق آزاد

    پاسخ
  4. محمدرضا بای می‌گوید:
    قبل 4 سال

    الان واقعن نیاز داریم به شبکه روس
    ؟؟؟
    چند روبل هزینه ش میشه؟؟
    اگه هم چنین شبکه هایی بخوان بزنن باید
    با داشتن اسپانسر باشه

    پاسخ
  5. المیرا دشتی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    روی همون تولیدات مشترک کار کنید
    تولید مشترک
    چرا یه سریال مشترک با تلویزیون روسیه کار نمیکنین

    پاسخ
  6. مصطفی ابراهیمی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    به نظرم کار بدی نیس
    ولی باید پلن اقتصادی کنارش باشه
    تا مثل شبکه های بودجه بگیر دیگه اداره نشه
    که تا ابد بخوان بودجه بگیرن

    پاسخ
  7. هادی تولایی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    یه شبکه بزنین که حرفای مردمو
    بی سانسور منعکس کنه

    پاسخ

پاسخ دادن به نسترن خارکی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    26 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 7
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور پروانه برای همکار اسبق مخملباف+صدور یک پروانه دیگر 

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • اولین واکنش پژمان جمشیدی به حواشی بازداشتش: از ادعاهای دختر شاکی تا نتیجه‌ی پزشکی قانونی/از چرایی خروج از کشور تا دستبوسیِ پدر و زمانِ مرگش! 

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

حامد بهداد به‌دنبال رکوردِ پرش⇐پوستر فیلم سینمایی «برای رعنا» رونمایی شد+عکس

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

نمایش خانگی میزبان تازه‌ترین اثر خالق «برکینگ بد»/دوبله فارسی سریال «پلوریبوس» منتشر شد

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

بازگشت مرتضی عقیلی با دو نقش در فیلم‌ “های‌کپی”+پوستر 

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

معرفی شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

تبلیغات

ویژه ها

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!
تیتر 1

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404

سینماروزان: اینکه در نیمه‌ی دوم سال به ناگاه با انبوهی فیلم روی پرده مواجهیم درظاهر معلولِ سیاست غلط تنگ کردن...

ادامه مطلب
ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404
برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

28 آبان 1404
از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

28 آبان 1404
پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

27 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم