• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 10 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

اسماعیل میرفخرایی مجری پیشکسوت بیان داشت⇐بعد از انقلاب مدیران تلویزیون فکر کردند باید چرخ را از نو اختراع کنند و برای همین بسیاری از نیروهای فنی ماهر به صرف فعالیت در دوران قبل از انقلاب، از کار برکنار شدند!/مرا با سه درجه تنزل از شغل خود در صداوسيما بازنشسته کردند!!!/لاریجانی مرا در آغوش گرفت ولی در تقدیر نامی از ما نبرد!!/همان گونه که خودروی ملی بی کیفیت تولید کردیم به افزایش تعداد شبکه های تلویزیون دست زدیم!/ بسياري از افراد بی ربط در اين سال‌ها به صرف اينكه فاميل شخص ديگري بودند وارد حوزه اجرا و حتي ديگر حوزه‌هاي تخصصي راديو و تلويزيون شدند!!/در حالی که من و چند تن از پيشكسوتان و از جمله اکبر عالمی مسئول انتخاب گزارشگر و مجري بوديم ولی همه افرادی كه ما انتخاب كرديم حذف شدند!!!/فردوسی پور زبانش الکن بود ولی به محتوایی که ارائه میداد تسلط داشت!

21 خرداد 1398
در خبر وسط
21 0
A A
0
اسماعیل میرفخرایی

اسماعیل میرفخرایی

سینماروزان: اسماعيل ميرفخرايي جزو اولين‌هاي تلويزيون است. او از اولين كساني است كه همزمان با افتتاح تلويزيون در سال 45 در اين رسانه مشغول به كار شد و بعد جزو اولين‌هايي شد كه برايش حكم تهيه‌كنندگي خورد. او همچنين جزو مجريان تخصصي برنامه‌هاي علمي بوده که در سالهای اخیر چنان که باید ازش استفاده نشده.

اسماعیل میرفخرایی درباره افت کیفی تلویزیون علیرغم رشد کمی آن در سالهای اخیر به “اعتماد” گفت: مشكل اصلي همان‌طور كه گفتم در تفكر و مغز مديريتي صداوسيما است. بعد از انقلاب بسياري فكر كردند بايد چرخ را از ابتدا اختراع كنند و از تجربيات تلويزيون كه پيش از اين در غرب اختراع شده و مورد استفاده قرار گرفته بود بهره نبردند.

میرفخرایی ادامه داد: خيلي از افرادي كه در زمان شاه مشغول به كار بودند حتي اگر به عنوان عوامل فني و تکنیسینهای ماهر مثل نورپرداز و فيلمبردار در صداوسيما بودند به صرف فعالیت در دوران پیشین و بدون وابستگي به سیستم حاکمه از كار بركنار شدند و به اين ترتيب در حوزه‌هاي مختلف افراد غيرفني وارد كار شدند.

میرفخرایی درباره حذف خودش از رسانه ملی اظهار داشت: من زماني با سه درجه تنزل از شغل خود در صداوسيما بازنشسته شدم؛ البته در اين سال‌ها هميشه به عنوان مشاور و به روش‌هاي ديگر صداوسيما را همراهي مي‌كردم. يكي از گلايه‌هاي من در همه اين سال‌ها اين بوده است كه ما به اين همه شبكه نياز نداريم. بالاخره اين تعداد از شبكه هزينه دارد و براي درآوردن اين هزينه مجبوريد شبكه را دست اسپانسر بسپاريد. بنابراين انگار در اين شبكه‌ها آب قاطي كرده‌ايد و شما دستگاه دولتي را به اسپانسر سپرده‌ايد. مگر الان تعداد اتومبيل با تعداد اتوبان ما تناسب دارد اما همين‌طور دستگاه خودروهای ملی(؟!) بی کیفیت اضافه كرده‌ايم چون اين نگاه كمي همه جا حاكم بوده است. ما كمي فكر مي‌كنيم چون در اين سيكل براي ما مهم نيست بايد پيامي درست كنيم و به شكلي تاثيرگذار به مخاطب عرضه كنيم. مشكل ما طرز تفكرمان درباره راديو و تلويزيون است. مثلا فكر مي‌كنيم راديو بلندگوي مسجد است و بعد افرادي پشت ميكروفن‌هاي راديو حرف مي‌زنند يا به اجرا در تلويزيون مي‌پردازند كه در بديهيات اوليه نسبت به اداي كلمات مشكل دارند.

اسماعیل میرفخرایی پیرامون ورود مجریان بی ربط با اجرا به رسانه ملی گفت: در اجرا اين كيفيت ارتقا پيدا نكرد چون استانداردها رعايت نشد. بسياري در اين سال‌ها به صرف اينكه فاميل شخص ديگري بودند وارد حوزه اجرا و حتي ديگر حوزه‌هاي تخصصي راديو و تلويزيون شدند.

میرفخرایی با اشاره به تجربه خود در گزینش مجری گفت: خود من به همراه چند تن از مجريان پيشكسوت مسوول انتخاب گزارشگران و مجري بوديم و اتفاقا همه افرادي كه ما طي گزينش انتخاب كرده بوديم رد شده بودند. ما احساس كرديم مي‌خواهند ما را سر كار بگذارند چون من به همراه اكبر عالمي افراد ديگري را انتخاب كرده بوديم اما به دلايلي كه خود شما مي‌دانيد گزينش‌هاي ما را قبول نکردند. در جلسه آخر كه چند ماه پيش برگزار شد اكبر عالمي و محمود قنبري از مديران دوبلاژ و يكي از مديران سيما بودند و درباره اجراي هنرپيشه‌ها چالشي داشتيم كه باز هم درنهايت اتفاقي نيفتاد. ما در آن جلسه مطرح كرديم كه نوعي دسته‌بندي براي هنرپيشگاني كه سراغ اجرا مي‌آيند صورت بگيرد و آنها را در رده مجري- بازيگران قرار داديم اما همه اينها در راستاي همان حرف اوليه من است كه كسي نمي‌خواهد كار از اساس حل بشود به همين دليل جلساتي به صورت مقطعي برگزار مي‌شود. اينها از اساس تلويزيون را ابزاري مي‌بينند كه با نقش واقعي آن متفاوت است.

این مجری باسابقه با تعریض به ماجرای عادل فردوسی پور گفت: ممكن است فردي حتي قواعد اجرا را هم بلد نباشد اما بتواند به دليل تخصص‌هايي كه دارد برنامه‌اي به مخاطب عرضه كند كه هم از جذابيت برخوردار باشد هم بار محتوايي و آموزشي داشته باشد. فردي مثل عادل فردوسي پور به لحاظ بيان و شيوه اجرايي، مجري نيست. او از افراد نادري است كه بدون اينكه زبان و بيانش سينك باشد حرف مي‌زند و جملات را ادا مي‌كند اما چون به محتوايي كه ارايه مي‌كند وارد و حرفه‌اي است توانست نقيصه‌هاي بيان را جبران كند. فردوسي‌پور براي تلويزيون يك سرمايه بود و با تمام زبان الكن خود توانست براي تلويزيون يك سرمايه باشد درحالي كه به خاطر يك لجبازي كنار گذاشته شد!!

اسماعیل میرفخرایی با مرور ادوار مختلف سازمان اظهار داشت: با همين ترتيب كه محمد هاشمي رفت، علي لاريجاني آمد و بعد عزت‌الله ضرغامي رييس صداوسيما شد معيارهاي اجرا و تخصص‌گرايي در تلويزيون هم پايين آمد. من خاطرم هست در زمان لاريجاني برنامه‌اي به نام «با طبيعت» داشتم كه حتي او به دليل موفقيت برنامه من را در آغوش گرفت اما براي تقدير از برنامه نامي از ما آورده نشد و بيشتر آرم برنامه را برجسته كردند. در آن برنامه افرادي مثل اينانلو فعاليت داشتند كه از چهره‌هاي شناخته‌شده و قديمي بودند و سياست آنها اين بود كه آدم‌ها در كسوت مجري نبايد چندان محبوب شوند. جالب است كه الان اين سياست‌ها در حال تغيير است و افرادي را به عنوان مجري مي‌آورند كه بسيار محبوب هستند. درحالي كه زنده‌ياد اينانلو از جمله پرورش‌يافته‌هاي خود راديو و تلويزيون است. يعني ما مجريان بسيار محبوبي داشته‌ايم كه يا از دنيا رفته‌اند يا كنار گذاشته شده‌اند و حالا ادعا مي‌كنند كه چون قحط الرجال شده است سراغ بازیگران رفته اند!!!

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=56254
image_print
برچسب ها: اسماعیل میرفخراییاکبر عالمیتلویزیونعادل فردوسی پورعلی لاریجانی
نوشته قبلی

پاره ای از پرسشها و ادعاهای یک نیروی نظارتی اسبق ارشاد⇐مگر آقازاده هاشمی(یاسر) شریک مستقیم برادران شایسته(هدایت فیلم) نبود؟/یاسر هاشمی در جشنواره چهاردهم فجر کنار هیأت انتخاب فیلم میدید!!!/ابوالقاسم طالبی در زمان بازبینی “ردپای گرگ” گفت که هدایت فیلم فقط برای مصطفی و مرتضی شایسته نیست، بلکه پسران آقای هاشمی هم در آن نقش مستقیمی دارند!!!/احمدرضا معتمدی، شوهرخواهر جعفری جلوه است!!/جیرانی میگفت ویژه نامه سینمای هند را درآوردم تا پشت جلد کلاسورهای دختران دبیرستانی خالی نماند!/من روز قیامت، یقه منوچهر محمدی را می‌گیرم و می‌گویم تو بنیاد فساد و بدحجابی را در سینما گذاشتی!!/بعد از لو رفتن فیلم پارتی مختلط هنرمندان، مرضیه برومند نزد سهیل جهان بیگلری آمد و شخصا گفت اشتباه کردم!!/شورای نظارت چه توجیهی برای صدور مجوز فیلم‌هایی مثل “مصادره”، “اکسیدان” و “هزارپا” دارد؟؟/فیلمهای «مصادره» و «پا تو کفش من نکن» با آن همه ابتذال چگونه مجوز نمایش گرفتند؟/”آدم برفی” را با افتخار 4 بار در زمان ضرغامی رد کردیم ولی مهاجرانی به کاسه ساز نامه مکتوب زد که باید پروانه فیلم صادر شود!

نوشته‌ی بعدی

پرسشهای “کیهان” از حسین انتظامی⇐مگر مجازات پخش فیلم غیرمجاز، تعلیق شش ماهه دفتر پخش نیست؟؟/ چرا پخش کننده ای که در ماجرای “رحمان1400” قانون را دور زده نه تنها تعلیق نشده بلکه به عضویت شورایعالی اکران درآمده؟؟؟

مطالب مرتبط

چرا بیلبوردهای سریال «سووشون»، سفید شد؟

چرا بیلبوردهای سریال «سووشون»، سفید شد؟

9 خرداد 1404

سینماروزان/مهدی فلاح: همزمان با عرضه سریال «سووشون»، بیلبوردهای سفید سریال در خیابان‌های پایتخت نصب شده با این حال این بیلبوردها،...

تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

8 خرداد 1404

سینماروزان/حامد مظفری: با وجود اکران تک‌سانس اما موفق فیلم «پیرپسر» در جشنواره فیلم فجر۴۳ و با وجود اعلان قبلی مبنی...

هالیت ارگنچ

تلاش بازیگر فیلم «مست عشق» برای سرنگونی دولت ترکیه!؟

6 خرداد 1404

سینماروزان: در پی پرونده‌ای مرتبط با اعتراضات پارک گزی، دادگاهی در استانبول، بازیگر مشهور ترک ـ هالیت ارگنچ ـ را...

نوشته‌ی بعدی
«کیهان» خواستار شد⇐سازمان ارزشی اوج هر چه زودتر در همکاری خود با این ترانه‌سرا تجدیدنظر کند/این ترانه‌سرا سابقه همکاری با خواننده مرتد و ضدّدین را داشته

پرسشهای "کیهان" از حسین انتظامی⇐مگر مجازات پخش فیلم غیرمجاز، تعلیق شش ماهه دفتر پخش نیست؟؟/ چرا پخش کننده ای که در ماجرای "رحمان1400" قانون را دور زده نه تنها تعلیق نشده بلکه به عضویت شورایعالی اکران درآمده؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!
ویژه

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

ادامه مطلب
توقیف «سووشون» با وجود حذف بیست دقیقه از قسمت اول!

توقیف سریال «سووشون» و فیلترینگ نماوا با وجود حذف بیست دقیقه از قسمت اول!

9 خرداد 1404
پردیس اکومال کرج

“دایناسور” ۱۴۵میلیارد/”موسی(ع)” در مرز ۷۰میلیارد/”صدام” ۶۵میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۰میلیارد/”رها” ۳۵میلیارد/”بامبولک” ۱۷میلیارد و “خانه ارواح” ۱۵میلیارد/”سلام‌علیکم حاج‌آقا” در مرز ۱۱میلیارد/”زیبا صدایم کن: ۷میلیارد/”بی سروصدا” ۳میلیارد+آمار کامل فروش

9 خرداد 1404
تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

8 خرداد 1404
«خانه‌ی ارواح» یا مطب دکتر مصدق؟!+ویدئو 

«خانه‌ی ارواح» یا مطب دکتر مصدق؟!+ویدئو 

8 خرداد 1404
هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای "پیرپسر" را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق "پیرپسر" بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای “پیرپسر” را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق “پیرپسر” بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

7 خرداد 1404
«شاه‌نقش» با ماجرای عشق به بهروز وثوقی در راه اکران

«شاه‌نقش» با ماجرای عشق به بهروز وثوقی در راه اکران

6 خرداد 1404

پربازدیدها

  • شما واقعا خواجه‌ای؟ ⇐تیزر فیلم کمدی "خانه ارواح" با بازی پژمان جمشیدی و کاظم سیاحی منتشر شد+ویدئو 

    شما واقعا خواجه‌ای؟ ⇐تیزر فیلم کمدی “خانه ارواح” با بازی پژمان جمشیدی و کاظم سیاحی منتشر شد+ویدئو 

    142 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 57 توئیت 36
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    78 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 31 توئیت 20
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    70 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 28 توئیت 18
  • صدام در ایران/رونمایی از تیزر فیلم کمدی «صددام» با بازی رضا عطاران، پریناز ایزدیار و…+ویدیو

    61 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • زایش یک زندگی⇐رونمایی از تریلر ۱۲۳ ثانیه ای سریال «سووشون» با بازی میلاد کیمرام، بهنوش طباطبایی و…+ویدیو

    60 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    60 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • آقازاده‌ی ایرج قادری؛ مدیر هلدینگ منسوب به بابک زنجانی!؟

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

سریال «جزر و مد» دو بار در هفته پخش می‌شود/ رونمایی از تیزر و پوستر

در دومین همکاری با شهرام شاه‌حسینی؛ سحر دولتشاهی جلوی دوربین «کندو» می‌رود

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

«علت مرگ: نامعلوم» از ۱۲ خرداد در سینما آنلاین فیلم نت

کتاب «آوا» منتشر شد

«در انتهای شب» در جشنواره «سینما جووه» اسپانیا رقابت می‌کند

توقیف سریال «سووشون» و فیلترینگ نماوا با وجود حذف بیست دقیقه از قسمت اول!

“دایناسور” ۱۴۵میلیارد/”موسی(ع)” در مرز ۷۰میلیارد/”صدام” ۶۵میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۰میلیارد/”رها” ۳۵میلیارد/”بامبولک” ۱۷میلیارد و “خانه ارواح” ۱۵میلیارد/”سلام‌علیکم حاج‌آقا” در مرز ۱۱میلیارد/”زیبا صدایم کن: ۷میلیارد/”بی سروصدا” ۳میلیارد+آمار کامل فروش

چرا بیلبوردهای سریال «سووشون»، سفید شد؟

اکران و نقد «مالیخولیا» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!
ویژه

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

ادامه مطلب
توقیف «سووشون» با وجود حذف بیست دقیقه از قسمت اول!

توقیف سریال «سووشون» و فیلترینگ نماوا با وجود حذف بیست دقیقه از قسمت اول!

9 خرداد 1404
پردیس اکومال کرج

“دایناسور” ۱۴۵میلیارد/”موسی(ع)” در مرز ۷۰میلیارد/”صدام” ۶۵میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۰میلیارد/”رها” ۳۵میلیارد/”بامبولک” ۱۷میلیارد و “خانه ارواح” ۱۵میلیارد/”سلام‌علیکم حاج‌آقا” در مرز ۱۱میلیارد/”زیبا صدایم کن: ۷میلیارد/”بی سروصدا” ۳میلیارد+آمار کامل فروش

9 خرداد 1404
تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

تعویق اکران فیلم‌«پیرپسر» به‌خاطر اسکار یا مهندسیِ گیشه؟؟

8 خرداد 1404
«خانه‌ی ارواح» یا مطب دکتر مصدق؟!+ویدئو 

«خانه‌ی ارواح» یا مطب دکتر مصدق؟!+ویدئو 

8 خرداد 1404
هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای "پیرپسر" را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق "پیرپسر" بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای “پیرپسر” را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق “پیرپسر” بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

7 خرداد 1404
«شاه‌نقش» با ماجرای عشق به بهروز وثوقی در راه اکران

«شاه‌نقش» با ماجرای عشق به بهروز وثوقی در راه اکران

6 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم