• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

ادعای روزنامه اصولگرا⇐هزینه تولید ویدیوکلیپ 7 دقیقه‌ای “ایستاده‌ایم2″⇔1 میلیارد و 200 میلیون!!!

31 مرداد 1395
در گزارش
0 0
A A
4
ادعای روزنامه اصولگرا⇐هزینه تولید ویدیوکلیپ 7 دقیقه‌ای “ایستاده‌ایم2″⇔1 میلیارد و 200 میلیون!!!

ایستاده ایم2

سینماژورنال: رونمايي از موزيك ويدئوي «ايستاده‌ايم2» كه زمان و هزينه زيادي براي ساخت آن صرف شده است، باعث شده تا نظرات و انتقادات زيادي معطوف به اين ساخته باشگاه فيلم سوره حوزه هنري معطوف شود.

به گزارش سینماژورنال منتقدان بيشتر از اينكه از محتوا و ساختار اين موزيك ويدئو انتقاد داشته باشند، مي‌گويند هزينه اين كار با خروجي آن تناسب ندارد.

روزنامه اصولگرای “جوان” در گزارشی تحلیلی با عنوان “هزینه در حد هالیوود کیفیت در حد بالیوود” به بررسی این موزیک ویدئو از جنبه های مختلف پرداخته است و رقمی را هم به عنوان رقم بودجه این ویدیوکلیپ 7 دقیقه ای ذکر کرده است؛ رقمی حدودا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان!!!

متن کامل گزارش این روزنامه را بخوانید:

«ايستاده‌ايم» از برج آزادي تا جزيره زيباي كيش!
موزيك ويدئوي «ايستاده‌ايم2» همان‌طور كه از نامش مشخص است قسمت جديدي از يك موزيك ويدئوي قديمي است. «ايستاده‌ايم» موزيك ويدئوي مشهوري است. همان موزيك ويدئويي كه چند جوان با رفتن به برج آزادي و با موسيقي حماسي مردم را جمع مي‌كنند و بين شان سانديس پخش مي‌كنند و دست جمعي سرود مي‌خوانند، انصافاً هم كار حماسي از آب در آمده است.

كارگردان اين كار محمد باقر مفيدي‌كيا است كه در شناسنامه موزيك ويدئو با نام مستعار «م.ب مهاجر» معرفي مي‌شود. «ايستاده‌ايم» يك طنازي خاصي نيز دارد تأكيد بر استفاده از سانديس براي جذب مردم. اين موزيك ويدئو با ريتم تند و شعر حماسي‌اش شهرت پيدا كرد، همين موضوع باعث شد تا از حدود دو سال پيش باشگاه فيلم سوره حوزه هنري ساخت قسمت دوم اين مجموعه را كليد بزند.

اما ديگر نه در تهران و فضاي باز كنار برج آزادي كه يادآور روزهاي انقلاب و مناسبت‌هاي انقلابي است، بلكه در جزيره قشم. كار «ايستاده‌ايم‌2» ولي به كندي پيش رفت و پروژه‌اي كه به نظر كارشناسان در عرض كمتر از يك ماه به اتمام مي‌رسيد با بيش از دو سال و هزينه‌اي بيش از يك ميليارد تومان (گفته مي‌شود اين پروژه يك ميليارد‌و‌200 ميليون تومان هزينه داشته است) به اتمام مي‌رسد. اين مبلغ و زمان در سينماي ايران رقمي است كه مي‌شود با آن يك فيلم سينمايي بيش از 90 دقيقه‌اي با عوامل كاملاً حرفه‌اي ساخت ولي حوزه هنري ترجيح داد تا اين پول را صرف كليپي هفت دقيقه‌اي كند. براي نمونه فيلم ايراني كه این روزها در سينماي جهان هم موفقيت زيادي داشته كمتر از يك ميليارد تومان هزينه توليد آن شده است.

هزينه در حد هاليوود؛ كيفيت در حد باليوود
سايت سينمايي «اسكرين كرافت» به فيلمنامه نويسان توصيه مي‌كند حتماً در زمان نوشتن فيلمنامه به هزينه‌هاي آن توجه داشته باشند. اين سايت پنج توصيه به فيلمنامه‌نويسان مي‌كند كه از آن جمله انتخاب درست محل ساخت فيلم، انتخاب تعداد بازيگر، انتخاب درست ژانر و غيره است كه گويا سازندگان «ايستاده‌ايم2» هيچ‌گاه اين توصيه‌ها را نديده يا لزومي ندانسته‌اند از آنها بهره گيرند.

نشريه معتبر «فوربس» در گزارشي كه اخيراً منتشر كرده به معرفي گران‌قيمت‌ترين فيلم‌هاي ساخته شده تا به حال اشاره كرده است. در اين گزارش نقل قولي از يكي از تهيه‌كنندگان هاليوودي آمده كه در آن بيشترين هزينه توليد فيلم را به بازيگران و جلوه‌هاي ويژه فيلم مربوط مي‌داند. به گفته اين تهيه‌كننده هزينه تمام شده براي هر شات پنج ثانيه‌اي جلوه‌هاي ويژه بين 70 تا 100 هزار دلار است. حال با مقياس كوچكي ميان «ايستاده‌ايم2» و گزارش فوربس مي‌توان ديد بچه‌هاي باشگاه فيلم سوره در هزينه كرد چيزي كمتر از هاليوودي‌ها مايه نگذاشته‌اند.

آقاي خواننده را چه كسي مي‌شناخت؟!
از بحث هزينه كه فاصله بگيريم، در محتوا «ايستاده‌ايم2» به مراتب عقب افتاده‌تر از «ايستاده‌ايم1» است و تيم توليد‌كننده به جاي آنكه از موفقيت قبلي خود دفاع كند در توليد بعدي چند گام هم عقب‌نشيني داشته است. خواننده اثر جديد را چه كسي غير از خانواده و اطرافيانش مي‌شناسد؟ نمی‌شد اين همه هزينه براي خواننده‌اي بهتر و شناخته شده‌تر انجام شود؟

حداقل سازمان سراج وقتي مي‌خواست براي انرژي هسته‌اي كليپ بسازد سراغ يكي از معروف‌ترين خواننده‌هاي زيرزميني رفت نه مثل بچه‌هاي حوزه سراغ كسي كه نه صدايش توانايي خواندن اشعار حماسي را دارد و نه چهره‌اي هنري است كه مخاطبان را براي ديدن اثر مجاب كند.

فيلمي تخيلي براي سينماي هند
ارتباط غيرمنطقي درباره حمله ناو آمريكایی به هواپيماي مسافربري ايران با شرايط فعلي كشور نيز دسته گل ديگر اين كليپ است. جالب اينجا است سازندگان كه گويا زياد از حد فيلم‌هاي هندي و به خصوص موزيك ويدئو‌هاي هندي را نگاه مي‌كنند، در این کلیپ ایده‌های فیلم هندی را پیاده کرده‌اند به‌طوری که بعد از شليك ناو امريكايي، جوانان پرچم به دست كليپ از روي گلوله توپ مي‌پرند. يا اينكه صرفاً با يك فرياد، كشتي‌هاي جنگي آمريكايي غرق مي‌شوند.

به سخره گرفتن توان نظامی کشور
اين كار آيا به سخره گرفتن توان نظامي كشورمان نيست؟ آيا با وجود اينكه ايران جزو معدود كشورهاي منطقه است كه توان دفاعي‌اش را بومي‌سازي كرده نمي‌شد از توان نظامي كشورمان براي مقابله با آمريكا استفاده كرد؟ حداقل گروه‌هاي انيميشن‌ساز در توليد انيميشن‌هايي مانند «هفت دقيقه تا تل آويو» نگاه واقع بينانه‌تري نسبت به توان دفاعي كشورمان دارند.

«ايستاده‌ايم2» نه اجراي حماسي اثر قبلي را دارد نه در آن به توانمندي‌هاي كشورمان اشاره شده است، صرفاً معجوني است كه در هفت  دقيقه مي‌خواهد چيزي غيرواقعي را به بيننده القا كند. باشگاه فيلم سوره كه دست رد به سينه بسياري از فيلمسازان جوان ايراني‌زده است و صرفاً همكاري‌اش را محدود به افراد خاصي كرده است، مي‌توانست به جاي آنكه يك ميليارد و 200 ميليون تومان را خرج اين كليپ كند، آن را به چند فيلمساز آينده‌دار مي‌داد تا آثار بهتري با ديدگاه‌هاي واقعي‌تر توليد شود.

ما ایستاده ایم2
ما ایستاده ایم2
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=27386
image_print
برچسب ها: ایستاده ایمایستاده ایم2سازمان فضای مجازی سراجمحمدباقر مفیدی کیا
نوشته قبلی

“عاشقانه” گلزار برای شبکه خانگی⇔به اشتراک کارگردان “سالوادور…” و نویسنده “میوه ممنوعه”

نوشته‌ی بعدی

تیتر روزنامه اصلاح‌طلب⇐رفع توقیف “یالثارات” قانونی است

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
توقیف “یالثارات” بخاطر توهین به مهمانان جشن حافظ

تیتر روزنامه اصلاح‌طلب⇐رفع توقیف "یالثارات" قانونی است

دیدگاه‌ها 4

  1. حمید می‌گوید:
    قبل 9 سال

    حالا نمیشد به جای «ي» از «ی» استفاده کنید؟

    پاسخ

پاسخ دادن به حمید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم