• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

غش و ضعف کارگردان “خانه دختر” بعد از 20 جلسه تمرین با رضا کیانیان!

25 بهمن 1393
در گزارش
0 0
A A
1
غش و ضعف کارگردان “خانه دختر” بعد از 20 جلسه تمرین با رضا کیانیان!

خانه دختر/سینماژورنال

سینماژورنال: یکی از خوش ساخت ترین درامهای سینمایی جشنواره سی و سوم “خانه دختر” بود. فیلمی که به دلیل سوژه ملتهبش از فهرست جوایز نهایی جشنواره خارج شد تا مبادا حاشیه ای دامنگیر مدیران جشنواره شود.

شاه حسینی که در این فیلم داستان تراژیک دختری جوان را بازگو میکند که تردید خانواده نامزدش به دوشیزگی وی، اتفاقی مرگبار را برای وی رقم می‌زند در یادداشتی که برای “فیلم” نگاشته نکات جالبی را درباره چگونگی ورودش به سینما بیان کرده است.

به گزارش سینماژورنال شاه حسینی ابایی نداشته از اینکه از ترس و واهمه ای بگوید که به هنگام تجربه اولین و آخرین تجربه بازیگری به سراغش آمد و البته همین واهمه بود که باعث شد او به سمت کارگردانی بیاید.

صلات ظهر یا ماجرای نیمروز!

شهرام شاه حسینی درباره اولین تجربیاتش از فیلم دیدن در سینما چنین روایت می کند: آقاجون مرا برد سینما؛ هفت سالم بود. سینما چرخ و فلک؛ ته آریانا. فیلم “ماجرای نیمروز”. روی پلاکاردش نوشته شده بود “صلات ظهر”. چه عجیب بود، چه پرده بزرگی!

خیلی کارها را امتحان کردم؛ از لوسترسازی تا میوه فروشی!

او در ادامه یادداشتش می نویسد: چه جادویی، چه عظمتی. از آن سالها تا الان خیلی می گذرد و من خیلی کارها کردم. خیلی شغلها را امتحان کردم و درس خواندم. البته درس سینما نخواندم. موزاییک سازی، لوسترسازی، تراشکاری، نجاری. چند وقت سرچهارراه گلوبندک شاگرد میوه فروشی بودم. چند وقت آرایشگری کردم ولی همیشه یک چیزی بهم میگفت: نه آنچه میخواهی این چیزها نیست. اصلا نیست.

بعد از 20 جلسه تمرین با کیانیان رعشه گرفتم

به گزارش سینماژورنال شاه حسینی که فریفته سینما شده بود ترجیح داد با بازیگری وارد این حرفه شود. خودش می نویسد: مدتی بعد عشق بازیگری شدم. سیامک شایقی این فرصت را بهم داد که در فیلمی باشم که قرار بود با ساخته شدنش پاچینوی ایران(!!!) وارد شود. بعد از حدود 20 جلسه تمرین با رضا کیانیان در فیلم “مادرم گیسو” فیلمبرداری قسمت من شروع شد. بوق دوربین “بی ال4” بهرام بدخشانی که به صدا درآمد رعشه گرفتم. چهار ستون بدنم لرزید. غش و ضعف و آب قند و خلاصه زکی…! حالا نقش چه بود؟ قرار بود در پس زمینه تصویر کیانیان، تخمه بشکنم.

بعد از “سگ کشی” تازه فهمیدم دکوپاژ یعنی چه…

شاه حسینی بعد از تلاش ناموفق برای بازیگر شدن به وادی کارگردانی و البته دستیاری روی می آورد. او درباره این دوران چنین نگاشته است: دیدم، نه سینمای ما پاچینو نمیخواهد. گفتم اگر رییس، کارگردان است پس میخواهم کارگردان شوم. دستیار مرحوم ملاقلی پور شدم و بعدتر سیامک شایقی، محمدعلی طالبی، مهران غفوریان، مرحوم رضا صفدری، بهرام بیضایی، بهمن قبادی و دیگران. بعد از “سگ کشی” تازه فهمیدم دکوپاژ یعنی چه.

خانه دختر/سینماژورنال
شهرام شاه حسینی در کنار حامد بهداد در پشت صحنه “خانه دختر”

لطف جیرانی و فرحبخش بود که باعث شد فیلمساز شوم

این کارگردان جوان که ابتدای فعالیت بلند سینمایی اش چند کمدی بفروش ساخته بی آن که از گذشته خود ابراز ندامت کند با احترام از کسانی یاد میکند که شرایط تولید این کمدیها را فراهم کردند. شاه حسینی می نویسد: بعد از چند فیلم کوتاه “کلاغ پر” را ساختم و بعد جیرانی معرفی ام کرد به فرحبخش. “زنها فرشته اند” و “آقای هفت رنگ” را با حسین فرحبخش ساختم…فقط لطف جیرانی و فرحبخش بود که باعث شد فیلمساز شوم.

به شهبازی گفتم طلبم را بده/شایسته پول فیلم را یکجا از جیب خودش داد

شاه حسینی درباره پیدا کردن فیلمنامه درجه یک “خانه دختر” هم چنین می نویسد: پارسال رفتم سراغ پرویز شهبازی و گفتم: طلبم را بده. گفت چه طلبی؟ گفتم: مگر راجع به من به برادرزاده ات نگفته بودی که از خیلیها بهتر هستم. گفت: چرا، گفتم: پس بده یک قصه خوب. کمی نگاهم کرد و “خانه دختر” را بهم داد. محمد شایسته خیلی خوب فیلمنامه را فهمید و پول فیلم را یکجا از جیبش خرج کرد و فیلم را تهیه کرد.

“خانه دختر” مَرکبی چالش برانگیز است

شهرام شاه حسینی با اشاره به سوژه های تکراری فیلمهای اجتماعی، بطور غیرمستقیم علاقه خود به سوژه ملتهب “خانه دختر” را بیان میکند. وی در این باره می نویسد: معتقدم در یکی دو دهه اخیر سینمای اجتماعی ما سطحی نگرتر از دیگر ژانرها و گونه های سینمایی شده است. ورود به معضلات جوانان، ناهنجاریهای اجتماعی، اعتیاد، ملودرامهای آغشته به اشک و آه، خیانت و موضوعاتی از این دست نمی‌تواند جان کلام فیلم اجتماعی را بیان کند. “خانه دختر” را ساختیم که این خود نیز مرکبی چالش برانگیز و پرمخاطره است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=842
image_print
برچسب ها: خانه دختر
نوشته قبلی

شهرام ناظری: هنگام جنگ در دوکوهه کنسرت دادم/بعد از 40 سال نه دفتر دارم و نه منشی/ قصد داشتم از علی حاتمی گلایه کنم…

نوشته‌ی بعدی

ژان میشل فرودون: “تاکسی” میان مستند و درام معلق مانده/این فیلم نمی‌تواند حاصل یک بررسی جامعه‌شناسانه باشد

مطالب مرتبط

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404

سینماروزان: پایگاه اطلاع رسانی رهبری، فیلمی منتشر کرده از  تمجید رهبر انقلاب نسبت به فیلم #موسی_کلیم‌الله و متعاقب آن اولین...

… و بالاخره حسن پورشیرازی به حرف آمد/«پیرپسر» و مشکلات تصویب!

… و بالاخره حسن پورشیرازی به حرف آمد/«پیرپسر» و مشکلات تصویب!

4 شهریور 1404

سینماروزان: از زمان اکران ویژه فیلم "پیرپسر" در جشنواره فجر۴۳ تا حالا که فروش فیلم به حدود ۱۵۰ میلیارد رسیده،...

مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404

سینماروزان: برخلاف یکی دو سال گذشته که در بازپخش عاشورایی ترین محصول تلویزیون، حرف و حدیث پیش می‌آمد امسال آیفیلم...

نوشته‌ی بعدی
ژان میشل فرودون: “تاکسی” میان مستند و درام معلق مانده/این فیلم نمی‌تواند حاصل یک بررسی جامعه‌شناسانه باشد

ژان میشل فرودون: "تاکسی" میان مستند و درام معلق مانده/این فیلم نمی‌تواند حاصل یک بررسی جامعه‌شناسانه باشد

دیدگاه‌ها 1

  1. رامتین ق. می‌گوید:
    قبل 11 سال

    به شدت فیلم خوبی ساختی اقای شاه حسینی
    اصلا انتظار نداشتم اینطوری بتونه یه داستان خطرناکو بی خط قرمز بیااان کنی
    قابل توجه دوستانی که تو فیملاشو پرده دری نشون میدن
    این فیلم بدون پرده دری مخاطبو منکوب میکنه
    خیی جلوتر از امثال خانه پدریه انصافا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 
خبر

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404

سینماروزان: شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود قرارداد اکران دو فیلم را ثبت کرد.   شورای صنفی نمایش قرارداد...

ادامه مطلب
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    877 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 351 توئیت 219
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    664 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 266 توئیت 166
  • مرگ شهرزاد؛ بازیگر زن «قیصر» که کارتن‌خواب شده بود!

    471 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 188 توئیت 118
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    381 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 152 توئیت 95
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    371 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 148 توئیت 93
  • صدور پروانه «ماجرای نیمه‌شب»مهدویان با مضمونی درباره تخلیه بیمارستانی مجاور یک کانکس افغان!+صدور پروانه برای سازندگان «گشت ارشاد» و «علفزار» و…+صدور پروانه‌ی مادر شهید ژاپنی!

    388 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 155 توئیت 97
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    228 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 91 توئیت 57
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    189 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 47

آخرین مطالب

زن‌های دیگر حذف شدند تا من بمانم/بخشی از پشت صحنه‌ی «کارناوال» به روایت رویا میرعلمی

آغاز اجرای «سمسار» در سالن استاد انتظامی

«الیو» با دوبله اختصاصی به نمایش خانگی رسید  

تورکنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی به یزد می‌رود/ اجرا در فضای باز

«پیرپسر»؛ پیشنهادی برای اسکار/تاکیدِ یک روزنامه اصلاح‌طلب

رشد چشمگیر ثبت‌نام فعالان رسانه و منتقدان در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  

گزارشی از حضور سریال “وحشی” در پنجاهمین فستیوال تورنتو/ استقبال خریداران و صاحبان جشنواره‌ها/ اولین حضور سریال‌های ایرانی در تورنتو

سعید کنگرانی و مرگ در ۲۴ سالگی!

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

عرفان طهماسبی از «امشب» خواند

تبلیغات

ویژه ها

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 
خبر

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404

سینماروزان: شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود قرارداد اکران دو فیلم را ثبت کرد.   شورای صنفی نمایش قرارداد...

ادامه مطلب
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم