• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

“شورای توسعه نمایش خانگی” بدون حضور نمایندگان صنف و با حضور حداکثری مدیران سازمان؟؟!

24 آبان 1394
در گزارش
0 0
A A
0
بیانیه نمایندگان توزیع و فروش محصولات نمایش خانگی: موسسات ویدئو رسانه بایستی تقویت شوند

نمایش خانگی شبکه خانگی ویدیوکلوب

سینماژورنال: در پی اظهار نظر حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی پیرامون آخرین وضعیت VOD  که روز یکشنبه 24 آبان ماه امسال در گفت و گو با یکی از رسانه های رسمی کشور صورت گرفته اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش سینماژورنال متن کامل بیانیه مذکور به این شرح است:

مصاحبه روز یکشنبه 24 آبان ماه معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در خصوص موضوع vod با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور، متاسفانه بار دیگر  بر سیاستهای معاونت مذکور در سازمان سینمایی مبنی بر تضعیف هر چه بیشتر و به حاشیه بردن موسسات ویدئو رسانه مهر تایید زد.

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران به عنوان تنها صنف قانونی موسسات حاضر در شبکه نمایش خانگی در دو سال گذشته بارها و بارها از طریق مکاتبات رسمی نشست های رودر رو با مدیران سازمان سینمایی بر حضور و نقش تاثیر گذار موسسات ویدئو رسانه و توجه سازمان سینمایی بر ادامه این نقش در حوزه VOD  تاکید و اصرار کرده بود. اما معاون محترم ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با نادیده گرفتن این نقش همچنان بر طبل تضعیف هرچه بیشتر موسسات نمایش خانگی می کوبد و بر خلاف سخنان مدیر عامل محترم موسسه رسانه های تصویری در مراسم معارفه ایشان مبنی بر دیده شدن جایگاه مطابق با شان موسسات ویدئو رسانه، تلاش نزدیک به دو دهه فعالان بخش خصوصی را در حوزه نمایش خانگی نادیده انگاشته و شان و جایگاه دست اندرکاران شبکه نمایش خانگی را تا حد صرفا یک فروشنده تقلیل داده است.

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران در این زمینه نکات و ابهامات ذیل را جهت پاسخگویی مستدل و مستند مسئولان سازمان سینمایی و همچنین تنویر افکار عمومی متذکر می شود:

1-وا اسفا!  شورای توسعه نمایش خانگی بدون حضور نمایندگان صنف و اتحادیه و با حضور حداکثری مدیران سازمان، دیگر چه قرائت جدیدی از شورا است؟ نقش تشکل و صنف و موسسات ویدیورسانه به عنوان صاحبان اصلی این شبکه کجاست؟ دلیل حضور دوستان بیرون گود  نمایش خانگی آیا با هدف برطرف ساختن مشکلات نمایش خانگی و صنف صورت گرفته یا اهداف دیگری مد نظر است که از آنها بی خبریم؟  اساسا جایگاه قانونی شورای توسعه نمایش خانگی در حوزه قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کجاست و چگونه است؟ آیا تشکیل این شورا به تصویب عالی ترین مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و اعضای آن احکام خود را از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند؟ و اساسا تشکیل شورای یاد شده و آیین نامه مربوط به آن در مجموعه قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد یا خیر؟

2– همانگونه که از نام شورای مذکور پیداست، ظاهرا قرار است مربوط به توسعه نمایش خانگی باشد. با احترام به همکاران پخش کننده سینما و تهیه کنندگان محترم، یادآور می شود زمانی که رایت یک فیلم سینمایی از سوی یک موسسه نمایش خانگی خریداری و بهای چند صد میلیونی و بعضا میلیاردی برای آن پرداخت می شود. موسسه نمایش خانگی صاحب فیلم مذکور در حوزه نمایش خانگی شناخته شده و بنابر این کلیه ضرر و زیان های مادی به ویژه در حوزه تکثیر غیر مجاز و قاچاق و امثالهم مستقیما متوجه موسسه ویدئو رسانه خواهد شد.دلایل حضور پرتعداد و فعال تهیه کنندگان عزیز و پخش کنندگان اکران سینما در شورای مذکور که علی القاعده می بایست مربوط به موضوعات تخصصی شبکه نمایش خانگی باشد چیست؟ آیا اساسا نمایندگانی ازاتحادیه ویدئو رسانه در شوراهای پروانه ساخت و نمایش فیلم های سینمایی و شورای صنفی اکران حضور دارند که در شورای توسعه نمایش خانگی اصرار بر حضور همکاران محترم تهیه کننده و پخش کننده اکران  فیلم های سینمایی وجود دارد؟

3–  باعث امتنان خواهد بود چنانچه معاون محترم ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی توضیح دهند که دلیل تنزل دادن نقش موسسات ویدئو رسانه صرفا به عنوان یک فروشنده محصولات به اپراتورهای  VOD  البته آن هم به شکل موقت و با ایجاد امکان خرید رایت فیلم ها  توسط اپراتورها که پیامدش حذف تدریجی موسسات ویدئو رسانه خواهد بود،چیست؟

4– اتحادیه ویدئو رسانه در شورای مذکور که البته موجودیت قانونی و رسمی اش برای ما همچنان مبهم است چه جایگاهی دارد؟ آیا می بایست در شورایی که نام تخصصی توسعه نمایش خانگی را بر پیشانی خود دارد، تنها یک نفر از اتحادیه و دارای سهم و رای برابر با همکاران محترم تهیه کننده و البته پخش کنندگان اکران سینما باشد؟ ( و همین مساله البته دلیل عدم حضور اتحادیه در کلیه جلسات شورای توسعه نمایش خانگی که چهار نفر از هفت نفر اعضایش از مدیران سازمان سینمایی هستند و در واقع کفه شورای مذکور کاملا به سمت سازمان محترم سینمایی با چهار عضو سنگینی می کند بوده است) و اساسا با چنین ترکیبی از مدیران محترم دولتی دیگر چه نیازی به حضور حداقلی نمایندگان اتحادیه ویدئو رسانه و تهیه کنندگان و پخش کنندگان سینما بود؟

5– دلیل تاکید معاون محترم نظارت و ارزشیابی بر نقش پر رنگ ایشان در مصوبات شورای مذکور و اعلام ابلاغ ماموریت به موسسه نمایش خانگی چیست؟ تا انجا که ما مطلع بودیم کلیه وظایف عملیاتی و اجرایی vod به موسسه رسانه های تصویری سپرده شده و چنانچه قرار است در این زمینه فعالیتی صورت گیرد بدون تردید در حیطه وظایف مدیر عامل محترم موسسه رسانه های تصویری خواهد بود. ورود و دخالت معاون محترم ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به این حوزه چه معنایی دارد؟

6– معاون محترم نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ظاهرا از یاد برده اند که VOD نیز بخشی از حوزه شبکه نمایش خانگی است و سیاستهای فعلی سازمان سینمایی در این بخش به جایگزینی سیستم و بخش دیگر و حذف کامل موسسات نمایش خانگی در این چرخه منجر می شود که نخستین پیامد آن نیز حذف فوری حداقل 200 هزار نفر از افرادی است که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در این شبکه مشغول به کار هستند. همانگونه که سیاست های نادرست سازمان سینمایی تاکنون باعث تاخیر در افتتاح  و راه اندازی VOD شده و عنان کار را در دست دیگران قرار داده بطور حتم ادامه این سیاستها صرفا باعث از دست دادن کامل این صنعت از کف سازمان و صاحبان اصلی آن خواهد شد

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران به عنوان تنها صنف رسمی و قانونی شبکه نمایش خانگی وظیفه خود می داند  برای صیانت از امنیت کاری و مالی اعضای خود و همچنین توجه به وضعیت معیشتی بیش از 200 هزار نفر از هموطنانی که از طریق این شبکه گذران زندگی می کنند تا حصول به نتیجه مطلوب و تثبیت جایگاه عملیاتی و تاثیر گذار موسسات نمایش خانگی، پیگیری های مستمر و گسترده خود را از سایر مجاری نیز انجام داده و آرزو کند تا اینگونه سیاستهای نادرست و کارشناسی نشده معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی فورا و به طور کامل متوقف شود

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=13299
image_print
برچسب ها: اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانهحبیب ایل بیگی
نوشته قبلی

اختلافات معاون و مدیر سیما بر سر "هفت"+شرط جالب ایوبی برای حضور در "هفت"

نوشته‌ی بعدی

“جمعه ایرانی” اینترنتی می‌شود

مطالب مرتبط

مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404

سینماروزان: برخلاف یکی دو سال گذشته که در بازپخش عاشورایی ترین محصول تلویزیون، حرف و حدیث پیش می‌آمد امسال آیفیلم...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

3 خرداد 1404

سینماروزان: ساعاتی بعد از انتشار لیست کامل آرای منتقدان اسکرین‌دیلی که با صدرنشینی «تصادف ساده» همراه بود(اینجا را بخوانید) جعفر...

نوشته‌ی بعدی
“جمعه ایرانی” اینترنتی می‌شود

"جمعه ایرانی" اینترنتی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسيا به «در انتهای شب» رسید

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم