• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

شوخی اکبرعبدی با مأموران اطلاعات؛ چرا و چگونه؟!

9 بهمن 1393
در گفتگو
0 0
A A
1
شوخی اکبرعبدی با مأموران اطلاعات؛ چرا و چگونه؟!

علی شاه حاتمی کارگردان “مذاکرات مستقیم آقای عبدی” در گفتگو با سینماژورنال درباره چرایی شوخی با ماموران اطلاعات در این فیلم و چگونگی کسب رضایت از نمایندگان اطلاعات برای اکران بدون سانسور فیلم توضیح می دهد.

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: تازه ترین فیلم سینمایی علی شاه حاتمی با عنوان “مذاکرات مستقیم آقای عبدی” در حالی با کمترین تبلیغات روی پرده رفته است که به دو دلیل این فیلم میتواند یکی از آثار قابل بحث سالهای اخیر سینمای ایران باشد.

یکی از این دلایل آن است که کل فیلم در استودیو و با حضور یک بازیگر بداهه پرداز که اکبر عبدی است فیلمبرداری شده و دلیل دوم آن است که در فضای سراسر کمدی این فیلم با همه چیز و همه کس شوخی شده است؛ از وزارت امور خارجه گرفته تا وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما و حتی وزارت اطلاعات.

در بخشهایی از فیلم اکبر عبدی که توسط یک گروگان گیر در تابوتی زندانی شده سعی دارد حین تماس تلفنی با ماموران وزارت اطلاعات شرایط رهایی خود از تابوت را فراهم کند. شوخیهایی که در این قسمت میان عبدی و مامور اطلاعات(با صدای یوسف مرادیان) شنیده می شود میتواند به نوبه خود بیانگر جلو رفتن خطوط قرمز در سینمای ما باشد.

هیچ ناظری وجود نداشت

علی شاه حاتمی کارگردان این فیلم درباره اینکه آیا شوخی با ماموران اطلاعات با هماهنگی آنها صورت گرفته و آیا ناظرانی از این نهاد حین فیلمبرداری سرصحنه حضور داشته اند یا نه به سینماژورنال گفت: هیچ ناظری وجود نداشت و فیلمنامه هم قبل از ساخت در اختیار هیچ کس قرار نگرفت اما بعد از ساخت فیلم جلساتی با نمایندگان ارگانهای مختلفی که با آنها شوخی شده بود برگزار گردید و فیلم برای آنها به نمایش درآمد.

به دوستان گفتم یک بار هم که شده اجازه نقد دهید

وی درباره جزییات جلسه با نمایندگان وزارت اطلاعات بیان داشت: به دوستان گفتم یک بار هم که شده اجازه دهید با زبان طنز نقد شوید و به دنبال این نباشید که مدام مدحتان گفته شود. البته که تاکید کردم هیچ جای فیلم مطابق نظرشان سانسور نمیشود ولی اگر موافق بخشهای مربوط به وزارت اطلاعات نبودند حاضرم که تمامی این نماها را حذف کنم.

دو راه پیش روی نمایندگان اطلاعات بود

شاه حاتمی ادامه داد: به این ترتیب دو راه پیش روی نمایندگان وزارت اطلاعات بود؛ یا اینکه کلا از فیلم حذف شوند یا آنچه در فیلم درباره شان آمده نشان داده شود و خوشحالم که این دوستان هم با سعه صدر قبول کردند چیزی از فیلم حذف نشود.

علی شاه حاتمی
علی شاه حاتمی

کوشش کردم با این فیلم خستگی سیاسی را از تن مردم بیرون کنم

این کارگردان که سابقه ساخت آثار تلویزیونی طنز مانند “خوش رکاب” را هم در کارنامه دارد درباره چرایی شوخی با ماموران اطلاعات به سینماژورنال گفت: سعی کردم با این فیلم خستگی سیاسی را که سالهاست بر جامعه ما سایه افکنده از تن مردم بیرون کنم. برای همین با همه شوخی کردم از رییس صداوسیما گرفته تا معاون وزیر امورخارجه.

هیچ ممیزی به فیلم وارد نشد

شاه حاتمی درباره اینکه آیا فیلم در گرفتن پروانه نمایش دچار ممیزی شده بیان داشت: هیچ ممیزی به فیلم وارد نشد اما بخشهایی از فیلم حذف شد و البته سکانسهایی که مربوط میشود به گفتگوی اکبر عبدی با عزت ا.. ضرغامی به دلیل طولانی بودن زمان فیلم حذف شد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=211
image_print
برچسب ها: اکبرعبدیعلیشاهحاتمی
نوشته قبلی

تلاشهای نافرجام کارگردان ایرانی برای پناهندگی در فرانسه

نوشته‌ی بعدی

پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

مطالب مرتبط

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

پرسه‌زنیهای داور جشنواره فجر در سطح شهر

دیدگاه‌ها 1

  1. nama می‌گوید:
    قبل 10 سال

    البته نظرم اینه که خیلی بهتر میتونست به این سوژه بپردازه…شاید فیلمش متفاوت باشه اما شوخیهاش کاملا حساب شده است و البته بعد از شوخی با اطلاعات هم حسابی به این نیروها حااال میده تا حساب بی حساب بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسيا به «در انتهای شب» رسید

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم