• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 13 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

جمال شورجه بیان کرد⇐فيلمساز اگر ارتباط تنگاتنگي با علماي دين برقرار كند، اتفاق درویش-«رستاخیز» تکرار نخواهد شد

11 مهر 1396
در رک و راست
1 0
A A
1
جمال شورجه بیان کرد⇐فيلمساز اگر ارتباط تنگاتنگي با علماي دين برقرار كند، اتفاق درویش-«رستاخیز» تکرار نخواهد شد

احمدرضا درویش-جمال شورجه

سینماروزان: دشواری تولید فیلمهای تاریخی-مذهبی به غیر از ریشه‌هایی که در نیازمندی به منابع مالی هنگفت دارد به تعابیر مختلفی که درباره چگونگی پرداختن به شخصیتهای مذهبی و اتفاقات مذهبی وجود دارد هم بازمیگردد.

شاید اینکه فیلمی مانند «رستاخیز»احمدرضا درویش چهار سال بعد از رونمایی در جشنواره هنوز نتوانسته راهی پرده های سینما شود ناشی از مورد دوم باشد.
جمال شورجه کارگردان سینمای ایران که بنا دارد کارگردانی سریال «موسی(ع)» را انجام دهد به تازگی در گفتگو با «جوان» راه حل جلوگیری از مشکلاتی که برای امثال «رستاخیز» به وجود آمده را ارتباط نزدیک فیلمساز با علمای اسلام دانسته است.
جمال شورجه گفت: يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه ما در حوزه توليد فيلم‌هاي تاريخي و مذهبي با آن مواجه هستيم اين است كه اين نوع آثار قاعدتاً بايد توسط بخش دولتي سرمايه‌گذاري و ساخته شوند چراكه بخش خصوصي تنها براي تجارت وارد سينما شده و رغبتي براي پرداختن به اين نوع فيلم‌ها و آثار ندارد، اما متأسفانه بخش دولتي هم هيچ حركت جدي و مثمرثمري در اين راستا انجام نداده و همين باعث مي‌شود تا ما در اين سينما دچار انفعال شديد شويم.
وي ادامه داد: دولت بايد در زمينه توليد آثار تاريخي و مذهبي بسيار فعال‌تر باشد؛ ما بايد همه ساله شاهد تخصيص بودجه قابل توجهي براي توليد اين نوع فيلم‌ها كه مي‌توانند تأثيرات مؤثر و مثبت فرهنگي در جامعه و به خصوص براي نسل جوان داشته باشند، باشيم. مسئولان تمامي دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي وابسته به دولت موظف هستند از فيلمسازان و هنرمندان دغدغه‌مند براي پرداختن به موضوعات ديني و مذهبي دعوت به عمل آورند و از آنها بخواهند فيلم‌هاي ارزشمندي در اين حوزه توليد كنند اما متأسفانه تا به امروز هيچ‌گونه حركت جدي و مثبتي از سوي مسئولان دولتي در اين راستا صورت نگرفته است.
شورجه سپس با تأكيد بر اينكه فيلمسازان متعهد بسياري در كشور وجود دارند كه علاقه شديدي براي ساخت آثار ارزشمند ديني و مذهبي در آنها موج مي‌زند اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستيم كه به اين دسته از فيلمسازان توسط مسئولان دولتي بهاي چنداني داده نمي‌شود و اغلب آنها بيكار و خانه‌نشين شده‌اند و اين اتفاق بسيار تأسف‌برانگيز است. بنده معتقدم نهادهاي مرتبط با توليد فيلم و صاحبان بودجه در تمامي ارگان‌ها و سازمان‌ها موظف هستند براي ترويج و توسعه تفكرات ديني و مذهبي گام‌هاي اساسي و جدي بردارند و نگذارند سبد سينماي كشور خالي از فيلم‌هاي ارزشمند ديني بماند.
اين سينماگر در پاسخ به اين سؤال كه براي جلوگيري از اتفاقاتي نظير آنچه براي «رستاخيز» به وجود آمد چه بايد كرد؟ تصريح كرد: فيلمسازان و هنرمندان اگر ارتباط تنگاتنگي با علماي بزرگ دين برقرار كنند و همواره با اهل قرآن، تفسير، روايات و دين ارتباط داشته باشند ديگر شاهد اتفاقاتي نظير آنچه براي آقاي درويش به وجود آمد نخواهيم بود؛ استفاده از نظرات كارشناسان ديني باعث مي‌شود علماي اعلام هم از اين نوع فيلم‌ها حمايت كنند و نقش مؤثري براي تشويق بيشتر مردم معتقد و مذهبي كشور براي تماشاي اين نوع فيلم‌ها در سينما داشته باشند.
كارگردان فيلم سينمايي «سي و سه روز» با اشاره به «رستاخیز» تأكيد كرد:  مسائل ديني و مذهبي همواره بسيار حساسيت‌برانگيز هستند و ما  نبايد با عبور از برخي خطوط قرمز و ارزش‌ها جامعه را دچار تشويش كنيم؛ حضور كارشناسان و صاحب‌نظران بزرگ ديني در زمان توليد فيلم‌هاي تاريخي و مذهبي باعث مي‌شود تا هرگز ديگر شاهد اتفاقاتي مشابه نباشيم. ما بايد آگاه باشيم اگر در روند توليد فيلم‌هاي ديني و مذهبي غفلت كنيم يا  به نظرات كارشناسان ديني تن ندهيم قطعاً علماي ديني و ساير افراد جامعه در مقابل فيلم ما  موضع منفي خواهند گرفت.
شورجه خاطرنشان كرد: اگر ما در توليد فيلم‌هاي ديني و مذهبي دو نكته را رعايت كنيم مي‌توانيم شاهد دستاوردهاي مهمي در اين حوزه باشيم؛ اول آنكه نظام توليد فيلم‌هاي ارزشي و ديني در تمامي دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي كشور جا بيندازيم و همه دستگاه‌ها را موظف كنيم تا براي توليد آثاري با مباحث ديني و ارزشي اهتمام ويژه و جدي نشان دهند و دوم آنكه ممارست و مجالست ميان هنرمندان و روحانيت و اهل كتاب و دين را فراموش نكنيم.
اين كارگردان در خاتمه اين گفت‌وگو متذكر شد: به اعتقاد بنده علماي ديني حتي در نگارش ديالوگ‌هاي فيلمنامه‌ها هم بايد دخالت داشته باشند؛ همچنين بنده اميدوارم روند توليد فيلم‌هاي ارزشمند ديني و مذهبي روز به روز افزايش پيدا كند تا مردم كشور ما بتوانند به خوبي توسط آثار فرهنگي و هنري هرچه بيشتر نسبت به زندگي معصومين (ع) آشنايي پيدا كنند.
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=43500
image_print
برچسب ها: 33روزاحمدرضا درویشجمال شورجهرستاخیزمحرم
نوشته قبلی

رونمایی از واقعیت تلخ زندگی یک دختر کولبر در «کژال»+عکس

نوشته‌ی بعدی

لذت حضور در «آمازون» با «دوران عاشقی»+عکس

مطالب مرتبط

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

نوشته‌ی بعدی
لذت حضور در «آمازون» با «دوران عاشقی»+عکس

لذت حضور در «آمازون» با «دوران عاشقی»+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. وحدت دوست می‌گوید:
    قبل 8 سال

    ایشان “ارتباط تنگاتنگ” با علما را کمی‌ بیشتر توضیح بدهند تا دلیلی‌ برای “سؤتفاهم” و “تعبیر اشتباه” پیش نیاید..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم
خبر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم

12 تیر 1404

سینماروزان: آنونس سریال جدید فیلمنت با عنوان «از یاد رفته»-بر وزن «بر باد رفته» اثر مشهور مارگارت میچل- رونمایی شد....

ادامه مطلب
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    60 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    39 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

تعویق اکران «زن و بچه»/«مرد عینکی» با خالق «فسیل» روی پرده میرود؟

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

تبلیغات

ویژه ها

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم
خبر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم

12 تیر 1404

سینماروزان: آنونس سریال جدید فیلمنت با عنوان «از یاد رفته»-بر وزن «بر باد رفته» اثر مشهور مارگارت میچل- رونمایی شد....

ادامه مطلب
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم