• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 24 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

تحلیل قابل تأمل یک رسانه اصولگرا متعاقب ادعاهای مدیرکل سینمای حرفه ای درباره شکوفایی سینما در سایه راه اندازی 19 پردیس دیگر در تهران⇐وقتی مدیریت اغلب این پردیس‌ها در دست یک جریان خاص پخش و تولید در سینماست راه اندازی این پردیسها، نتیجه ای ندارد جز انزوای هر چه بیشتر سینماگران مستقل!!/در انفعال ارشاد، این پردیسهای سینمایی هستند که به قدرت اصلی تصمیم گیری در سینما بدل شده اند!!/سازمان سینمایی باید برنامه ای بچیند برای تحدید قدرت پردیسها!!

25 اردیبهشت 1398
در یادداشت
0 0
A A
0
تحلیل قابل تأمل یک رسانه اصولگرا متعاقب ادعاهای مدیرکل سینمای حرفه ای درباره شکوفایی سینما در سایه راه اندازی 19 پردیس دیگر در تهران⇐وقتی مدیریت اغلب این پردیس‌ها در دست یک جریان خاص پخش و تولید در سینماست راه اندازی این پردیسها، نتیجه ای ندارد جز انزوای هر چه بیشتر سینماگران مستقل!!/در انفعال ارشاد، این پردیسهای سینمایی هستند که به قدرت اصلی تصمیم گیری در سینما بدل شده اند!!/سازمان سینمایی باید برنامه ای بچیند برای تحدید قدرت پردیسها!!

سینما-سالن

سینماروزان: ادعای محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای از شکوفایی سینمای ایران در سایه راه اندازی نزدیک به 19 پردیس تازه در تهران همان قدر کمیت گرایانه است که ابراز خرسندی مدیران سینما از افزایش آمار فروش متعاقب افزایش قیمت بلیت!

محمدصادق عابدینی در روزنامه اصولگرای “جوان” در تحلیلی بر سخنان فرجی هشدار داده که افزایش پردیس های سینمایی -در شرایطی که بخش عمده این پردیسها از آن یک جریان پخش و تولید است- نتیجه ای ندارد جز انحصاری شدن هرچه بیشتر فضای اکران و انزوای بیشتر سینمای مستقل.

متن گزارش “جوان” را بخوانید:

افزوده شدن ۱۹ پردیس سینمایی جدید به تعداد پردیس‌های سینمایی در تهران، رشد نامتقارن امکانات سینمایی در پایتخت را دامن زده است و فاصله میان توزیع متناسب امکانات فرهنگی در سطح کشور را بیشتر می‌کند، از سوی دیگر پردیس‌های ثروتمند نشان داده‌اند می‌توانند جریان اکران سینما را به سمت و سوی دلخواه خود متمایل سازند؛ اقدامی که تضعیف بیش از پیش تکالیف حاکمیتی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی بر چرخه تولید و اکران سینما را در پی خواهد داشت.

پردیس‌های سینمایی در انفعال وزارت ارشاد در حال تبدیل شدن به قدرت اصلی تصمیم‌گیری در سینما هستند و مناسبات اکران را می چینند و این یک زنگ خطر بزرگ برای سینمای ایران است. محمدرضا فرجی، مدیر کل اداره سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در مصاحبه‌ای از احداث ۱۹ پروژه فرهنگی در تهران خبر داد که با انجام آن ۹۴ سالن سینمایی به تعداد سالن‌های سینما در تهران افزوده می‌شود.

فرجی مدعی شد رشد روزافزون ساخت و ساز این پردیس‌ها باعث رونق اقتصادی و شکوفایی هنر سینما شده است. به طور کلی در سراسر کشور متقاضیان زیادی جهت احداث سینما وجود دارد که در لیست مربوط بعد از استان تهران استان‌های خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین درخواست هستند.

به گفته فرجی، تهران اکنون دارای ۲۲ پردیس و مجتمع سینمایی با ۱۹۰ سالن سینماست. این تعداد سینما در تهران در حالی است که بیش از هزارو ۸۱ شهر فاقد سالن سینماست.

پردیس‌های سینمایی مجموعه تجاری و فرهنگی نوظهوری هستند که بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت آن‌ها معطوف به فعالیت‌های تجاری می‌شود و بخش فرهنگی آن به صورت مکمل فعالیت تجاری و ضامن دریافت امتیاز‌ها و تسهیلات شهری است. پردیس‌ها اغلب بیش از چند سالن سینما دارند و به طور همزمان چند فیلم سینمایی را اکران می‌کنند. این مجموعه‌ها به دلیل توجیه اقتصادی به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران بخش ساختمان هستند. ساخت پردیس‌های سینمایی در کنار تضمین درآمدزایی برای سازندگان، عاملی بر تغییر ذائقه علاقه‌مندان به سینماست.

نقش‌آفرینی پردیس‌های سینمایی بر روند تولید و اکران سینما مسئله پنهانی نیست. وقتی مدیریت پردیس‌های خصوصی اغلب در دست یک جریان خاص تولید و پخش سینماست این پردیس‌ها عملاً تضمین‌کننده قدرت یک فرد از زمان ساخت تا اکران یک فیلم است؛ فردی که می‌تواند در قامت تهیه‌کننده مجوز ساخت و پروانه نمایش یک فیلم را بگیرد و در مقام سینمادار آن را اکران کند. طبیعیست که در این شرایط فقط آثار همان پخش کننده خاص مجال اکران می یابد و سینما و سینماگران مستقل روزبروز منزویتر میشوند.

پردیس‌های سینمایی اکنون در سینما‌های سرگروه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و در شورای صنفی نمایش نیز مالکان آن‌ها قدرت کاملی بر جریان اکران را دارند؛ خطری که می‌تواند باعث از بین رفتن قدرت نظارت سازمان سینمایی شود. در صورت تصویب شورای عالی اکران به زودی تغییراتی را در زمینه قوانین اکران در سینما شاهد خواهیم بود. از این به بعد پردیس‌های سینمایی مگامال، کوروش و باغ‌کتاب با دو فیلم و پردیس آزادی با یک فیلم به عنوان سرگروه‌های فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شوند. همچنین تنها تهیه‌کنندگانی که با ۱۵سینما قرارداد اکران دارند، می‌توانند درخواست سرگروه داشتن را به سازمان سینمایی تحویل دهند. این تصمیم در صورت تصویب باعث افزایش قدرت سینماداران در حوزه تولید می‌شود و مافیای دارای دفاتر پخش و سینما‌های متعدد، تعیین‌کننده قطعی تولیدات در سینما خواهند بود. با این قوانین دفاتر پخش مستقل ضعیف‌تر و فیلم‌های متوسط، به حاشیه رانده می‌شوند و شاهد تولید فیلم‌های مبتذل بیشتری خواهیم بود. باید دید اعضای شورای عالی اکران به این تصمیمات تن می‌دهند یا نه؟ داروغه‌زاده، فرجی، امیریوسفی، هاشمی، شاهسواری، کیایی، اشرفی و همچنین سرتیپی و محمدی که صاحبان سینما‌های کوروش، شکوفه، اطلس، لوتوس مال، مگامال، زندگی و ایران‌مال هستند اعضای شورای عالی اکران را تشکیل می‌دهند.

مافیای اکران در سینما، چند سالی است که متولی اکران فیلم‌های کمدی مبتذل شده است؛ آثاری که از نظر محتوا خطوط قرمز اخلاقی را زیر پا می‌گذارند. یکی از نمونه‌های تازه اکران شده به واسطه حضور مافیای اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» است که اشارات جنسی و غیراخلاقی آن باعث اعتراض تماشاگران سینما شد و در نهایت مشخص شد سازمان سینمایی یک ماه در بی‌خبری کامل از نسخه غیرمجاز اکران شده این فیلم بوده است. در اینجا هم مافیای اکران که بخشی از قدرت خود را از پردیس‌های سینمایی می‌گیرد، نظارت سازمان سینمایی را بی‌اثر کرد.

روزنامه «جوان» از زمان مطرح شدن ایجاد آیین‌نامه درجه‌بندی سنی فیلم‌ها و نظام‌نامه اکران، بار‌ها در مقالات و گزارش‌های انتقادی، نسبت به کارایی نظام درجه‌بندی هشدار داده است. تجربه نشان داده هیچ گاه سینمادار‌ها در رعایت درجه‌بندی سنی جدی نبوده‌اند. یک مجتمع تجاری که با هدف صرف درآمدزایی اقدام به تاسیس سالن سینمایی کرده است، هیچ گاه راضی نمی‌شود به دلیل اینکه خریدار بلیت کمتر از سن مخاطب فیلم است، از درآمد فروش خود صرف نظر کند، همان طور که تهیه‌کننده‌های سینما با ایجاد موجی از تولید فیلم‌های کمدی و سطحی، پرده‌های سینما را دربست در اختیار آثار سخیف کمدی قرار داده‌اند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند.

اکران نوروز ۹۸، نمایشی تقریباً کامل از قدرت و نفوذ مافیای اکران بود. پردیس‌های سینمایی بیشترین حجم اکران را به آثار کمدی ضعیف اختصاص دادند و در عوض فیلمهای مستقل غیرکمدی، با کاهش سالن‌های سینما با شکست تجاری روبه‌رو شد.

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی روزگذشته با انتشار توئیتی نوشت: «یک شورا با تخصص‌های مکمل، درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را از تابستان آغاز می‌کند. نظام‌نامه اکران هم اصلاح می‌شود و چنین فیلم‌هایی محدودیت اکران خواهند داشت.»

به نظر می‌رسد رئیس سازمان سینمایی در اصلاح آیین‌نامه اکران باید به فکر تحدید قدرت پردیس‌ها نیز باشد. اکنون در تهران که نبض اصلی سینما را در اختیار دارد، پردیس‌های سینمایی تبدیل به غول‌هایی شده‌اند که بیشترین آمار فروش و بیشترین حجم مخاطب را دارند؛ پردیس‌هایی که فیلم‌های خارجی را بدون مجوز سازمان سینمایی دوبله و اکران می‌کردند و آنقدر قدرتمند هستند که بتوانند آثار مطلوب خود را به نوبت اکران عمومی تحمیل کنند.

سازمان سینمایی به عنوان نهاد نظارتی که از سوی حاکمیت متولی امور سینمایی کشور قرار داده شده است، باید این تهدید را جدی بگیرد که پردیس‌ها می‌توانند با محو کردن تدریجی قوانین و آیین‌نامه‌های اکران نگاه صرف تجاری را بر سینما تحمیل و همان چیزی را که سال‌ها به عنوان «فیلمفارسی» مذموم شمرده می‌شد احیا کنند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=55963
image_print
برچسب ها: پردیس سینماییحسین انتظامیمحمدرضا فرجی
نوشته قبلی

پیش چشم حسین انتظامی رخ داده؟⇐صدور پروانه سینمایی برای فیلمی ویدیویی!+ثبت قرارداد این فیلم برای اکران عیدفطر در سرگروهی منسوب به خویشاوند حیدریان!؟

نوشته‌ی بعدی

انتقادات یک فیلمساز دیگر از گروه دولتی هنروتجربه⇐وضعیت “هنروتجربه” به مرحله‌ای رسیده است که مدیرانش تنها می‌خواهند بگویند که ما این تعداد فیلم را اکران می‌کنیم!!/در بخش اداری و تبلیغات، “هنروتجربه” به یک روند کسل‌کننده افتاده است!!/مدیران “هنروتجربه” تبلیغات در فضاهای شهری و تلویزیون را هم به گردن فیلمساز انداخته اند!!

مطالب مرتبط

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

19 خرداد 1404

سینماروزان/محمد شاکری: فیلم کمدی «خانه ارواح» شاید به دلیل اینکه محصول یکی دو سال اخیر نیست بیش از آن که...

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

نوشته‌ی بعدی
ادعای رسانه اصولگرا⇐فروش یک‌ماهه یک فیلم کوتاه بالاتر از فروش سالانه 53 فیلم “هنروتجربه”!

انتقادات یک فیلمساز دیگر از گروه دولتی هنروتجربه⇐وضعیت "هنروتجربه" به مرحله‌ای رسیده است که مدیرانش تنها می‌خواهند بگویند که ما این تعداد فیلم را اکران می‌کنیم!!/در بخش اداری و تبلیغات، "هنروتجربه" به یک روند کسل‌کننده افتاده است!!/مدیران "هنروتجربه" تبلیغات در فضاهای شهری و تلویزیون را هم به گردن فیلمساز انداخته اند!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 
خبر

بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

22 تیر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «مرد عینکی» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، به زودی در سینماهای سراسر کشور...

ادامه مطلب
اکران «ترک عمیق»؛ فیلمی یادآور ماجرای بابک خرمدین!؟

اکران «ترک عمیق»؛ فیلمی یادآور ماجرای بابک خرمدین!؟

22 تیر 1404
ماجرای ارمنیِ جوانمرد⇐رونمایی از آنونس فیلم «آنجا همان ساعت» با بازی پرویز پرستویی، ماهور الوند و…!+فیلم

ماجرای ارمنیِ جوانمرد⇐رونمایی از آنونس فیلم «آنجا همان ساعت» با بازی پرویز پرستویی، ماهور الوند و…!+فیلم

17 تیر 1404
سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

14 تیر 1404
گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

12 تیر 1404
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

پربازدیدها

  • بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    114 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 46 توئیت 29
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    77 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 31 توئیت 19
  • تعویق اکران «زن و بچه»/«مرد عینکی» با خالق «فسیل» روی پرده میرود؟

    43 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 17 توئیت 11
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    42 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 17 توئیت 11
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

اکران از مرداد⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ “زن و بچه” با بازی پریناز ایزدیار، پیمان معادی، فرشته صدر عرفایی و… +فیلم

«اَفتو» دوست جدید رامبد جوان کیست؟

حضور تیتراژ «دفتر یادداشت» در جشنواره انیمیشن اتاوا

حرکت بین مفاهیم، پرسش‌ها و گسست‌ها در «شرح یک نبرد» / روایتی که همچنان زنده است  

بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

اکران «ترک عمیق»؛ فیلمی یادآور ماجرای بابک خرمدین!؟

کارگردان «استخوان سوز» جلوی دوربین رفت!

سینمای تجاری مثل باغ وحش شده!/دولت نمیتواند کاری کند/نوستالژی دهه شصت، تمام شده!/”نظارت” دیگر فایده‌ای ندارد

چرا به فراستی اجازه نقد این فیلم را ندادند!؟

رامبد جوان در «کارناوال»: دست جنگ‌طلبان و آنهایی که از جنگ نفع می‌برند از ایران کوتاه باد

تبلیغات

ویژه ها

بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 
خبر

بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

22 تیر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «مرد عینکی» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، به زودی در سینماهای سراسر کشور...

ادامه مطلب
اکران «ترک عمیق»؛ فیلمی یادآور ماجرای بابک خرمدین!؟

اکران «ترک عمیق»؛ فیلمی یادآور ماجرای بابک خرمدین!؟

22 تیر 1404
ماجرای ارمنیِ جوانمرد⇐رونمایی از آنونس فیلم «آنجا همان ساعت» با بازی پرویز پرستویی، ماهور الوند و…!+فیلم

ماجرای ارمنیِ جوانمرد⇐رونمایی از آنونس فیلم «آنجا همان ساعت» با بازی پرویز پرستویی، ماهور الوند و…!+فیلم

17 تیر 1404
سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

14 تیر 1404
گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

12 تیر 1404
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم