۰۱۰۲۱۴۰۰

تأکید تهیه‌کننده “گاوخونی” و “آل” بر ادغام مجدد بخش بین‌الملل با جشنواره فجر

سینماژونال: علی معلم تهیه کننده و منتقد سینما از جمله چهره های سینمای ایران است که در این دو سالی که بخش بین الملل از فجر جدا شده بر اشتباه بودن این تصمیم تأکید کرده بود.

به گزارش سینماژورنال عدم استقبال مخاطبان از بین الملل سی و چهارم سبب ساز آن شده که معلم بار دیگر مدیران سینمایی را بخاطر اصرار بر تصمیم اشتباهشان در جدایی بین الملل از فجر نقد کند.

معلم با اشاره به اینکه مدیران سینمایی توجهی به بازخورد تصمیماتشان ندارند به “سینماپرس” می گوید:  مدیران سینمایی ثابت کرده‌اند که موافقت و مخالفت اهالی سینما و به ویژه کارشناسان این حوزه اصلاً برایشان اهمیتی ندارد و هر کاری را که مایل باشند انجام می‌دهند؛ سیستمی که امروزه سینمای ما آن را دنبال می‌کند به نوعی سیستم ارباب رعیتی محسوب می‌شود و متأسفانه مدیران سینمای کشور از دست بالا به اهالی سینما نگاه کرده و برای آنها تصمیم‌گیری می‌کنند.

علی معلم ادامه می دهد: برای سینما باید نوعی استراتژی کلی تبیین شود تا بر اساس آن سینماگران و مدیران سینمایی کارهای خود را انجام دهند؛ تمامی کشورهای صاحب صنعت سینما نیز این استراتژی خاص را برای سینمای شان دارند و در واقع سینما بر اساس خواسته‌ها و نیازهای حکومت‌ها و همچنین پاسخ دهی به نیازهای فرهنگی مردم عمل می‌کند اما متأسفانه در کشور ما این دبیران و برگزارکنندگان جشنواره هستند که به صورت سلیقه‌ای جشنواره‌ها را برگزار کرده و بدون آنکه به سینمای جهان و حتی سینمای ایران اشراف کامل داشته باشند برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

تهیه‌کننده “گاوخونی” و “آل” خاطرنشان می سازد: وقتی تجربه سال گذشته و عدم استقبال اهالی سینما، منتقدان، مخاطبان و… نشان داد که تفکیک جشنواره فجر در دو بخش ملی و بین‌المللی کار درستی نیست مدیران سینمایی باید اشتباه خود را در این زمینه می‌پذیرفتند و با تعطیلی این بخش از جشنواره و ادغام آن با بخش ملی یک بار دیگر خطا و اشتباه‌های سال گذشته را تکرار نمی‌کردند.

image_print
تاريخ انتشار: چهارشنبه 27 آوریل 2016 - 8:46
لینک کوتاه: http://www.cinemajournal.ir/?p=21498

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code