• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

«ایتالیا ایتالیا»⇔ آفرین به آقازاده‌ای که وقتش را تلف نکرد و سینما را آموخت⇔ مرحبا به سرتیپی و داوری که به کمک این آقازاده آمدند⇔تبریک به یک خودروساز وطنی که اسپانسر این آقازاده شد

11 بهمن 1395
در یادداشت
1 0
A A
2
«ایتالیا ایتالیا»⇔ آفرین به آقازاده‌ای که وقتش را تلف نکرد و سینما را آموخت⇔ مرحبا به سرتیپی و داوری که به کمک این آقازاده آمدند⇔تبریک به یک خودروساز وطنی که اسپانسر این آقازاده شد

ایتالیا ایتالیا

سینماروزان: کاوه صباغ‌زاده آقازاده مهدی صباغ‌زاده را باید یکی از موفق‌ترین دستیار کارگردانانی دانست که در سالهای اخیر وارد حیطه کارگردانی شده است؛ کارگردانی که با «ایتالیا ایتالیا» نشان داده هم نوجو است و هم جسور؛ هم اجتماع را می شناسد و هم شخصیت پردازی را می داند.

به گزارش سینماروزان «ایتالیا ایتالیا» مرهون سنت سینمای داستانگو است و البته آن نوع از سینمای داستانگو که قصد دارد به لحاظ بصری مخاطب را لبریز از لذت کند. صباغ زاده برای تصویرسازی پلان به پلان فیلمش وقت گذاشته، شخصیتهایش را ابتدا خوب شناخته و بعد داستانشان را روایت کرده و از آن مهمتر تأثیرپذیری اجتماع بیرونی بر مناسبات درون خانوادگی-حرفه‌ای را به درستی نشان داده است.

«ایتالیا ایتالیا» جزو معدود فیلمهای سالیان اخیر است که نه فقط بدبختی های پیرامون آدمیان مستقل روزگار ما و از جمله جوانی که می‌خواهد روی پای خودش ایستاده و فیلم بسازد را به گونه ای واقع گرایانه نشان می دهد بلکه گرفتاریهای صنفی و حتی گعده‌ای پیرامون آدمیان مستقل را درست و بجا گوشزد می کند و البته به گونه ای کاملا رندانه این فرار از همرنگی با جماعت را تحسین می کند و جوانی که می کوشد نابسامانی سینما در ایجاد شرایط جدید برای جوانترها را نقد کند در جایگاه یک قهرمان نسبی می نشاند.

شخصیتهای «ایتالیا ایتالیا» کاملا ملموس و در دسترسند؛ کارگردان دو جوان دهه شصتی که خیلی خوب حال و هوای آنها را می شناخته محور درام خود کرده و البته بلاتکلیفی و معلق بودن این شخصیتها را به شدت درست نشان داده است. این معلق بودن که از همان ابتدای فیلم و عشقی که در یک نگاه آغاز می شود استارت می خورد تا پایان فیلم نضج می یابد و همین بلاتکلیفی است که پایانی کمی غیرمنتظره را برای فیلم می سازد.

تصویرسازی «ایتالیا ایتالیا» به شدت چشمنواز و در برخی جاها خودنمایانه است. کارگردان به عمد دوست داشته قابهایی را بچیند که مخاطب خسته از تکرار مکررات سینمای خرده پیرنگ آلوده به قابهای خاکستری را به آشنایی زدایی مطلق برساند. برای همین است که حتی در نماهایی که در دل خیابانهای شلوغ و آلوده پایتخت می گذرد هم با کنتراستی ایده آل تصاویری خلق می شود که مخاطب را راغب می کند برای ادامه داستان. این می تواند برآمده از هوش بالای معین مطلبی مدیر فیلمبرداری اثر هم باشد که پیشتر قدرتش در تجربه تصویرسازیهای در خدمت متن را در «دراکولا»، «من» و «استراحت مطلق» نشان داده بود.

«ایتالیا ایتالیا» به واسطه خاستگاه درونی شخصیت اصلیش که کشور ایتالیاست پر شده از موسیقی آن هم از نوع ایتالیک! موسیقی هایی که برخی جاها کاملا گل درشت شده و در کنار تصاویر اسلوی فیلم مایه های ویدیوکلیپ به اثر می دهند.

«ایتالیا ایتالیا» ضعفهای خاص خود را هم دارد به خصوص در پایان بندی؛ هرقدر که افتتاحیه و یک ساعت ابتدایی فیلم پویا و با ضرباهنگ سریع پیش می رود بخش پایانی و بخصوص پایان بندی نیاز دارد به بازبینی مجدد و حداقل 20 دقیقه ای کمتر شدن برای کمک به تمپوی فیلم.

باید تبریک گفت به علی سرتیپی و مهدی داوری سرمایه گذاران «ایتالیا ایتالیا» که یکی فیلمیران را دارد و دیگری شرکت نوپای نیمروزفیلم را که گویا آن هم از توابع فیلمیران است.

هم سرتیپی که در این سالها منهای موردی همچون «جیب بر خیابان جنوبی» اغلب در تهیه کنندگی موفق بوده و هم داوری که آخرین فیلم تولید شده‌اش «اروند» شکست سنگینی در اکران خورد، مطمئنا سود نسبی از سرمایه گذاری بر جوانی چون کاوه صباغ زاده خواهد گرفت و البته سودی بهتر هم نصیب سایپا خواهد شد و خودرویی به نام «تیبا» که گویا اسپانسرینگ کار را برعهده داشته است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=34228
image_print
برچسب ها: ایتالیا ایتالیاحامد کمیلیعلی سرتیپیکاوه صباغ زادهمهدی داوریمهدی صباغ زاده
نوشته قبلی

نکته‌ای برآمده از بیانیه تحریم اسکار فرهادی⇐از ابتدا هم بنا نبود ترانه علیدوستی در مراسم اسکار حاضر باشد

نوشته‌ی بعدی

برزگر یا حیدری؟⇐کدامیک باعث شد مدیرعامل فارابی به افتتاحیه فجر نرود؟

مطالب مرتبط

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

19 خرداد 1404

سینماروزان/محمد شاکری: فیلم کمدی «خانه ارواح» شاید به دلیل اینکه محصول یکی دو سال اخیر نیست بیش از آن که...

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

نوشته‌ی بعدی
توضیحات تکمیلی مدیرعامل فارابی درباره فیلمسازی با مضمون “ستایش”

برزگر یا حیدری؟⇐کدامیک باعث شد مدیرعامل فارابی به افتتاحیه فجر نرود؟

دیدگاه‌ها 2

  1. علیرضا می‌گوید:
    قبل 8 سال

    بشدت فیلم ملموس و جانداری بود
    بهترین فیلم روز اول جشنواره
    تبریک به کارگردانش
    البته فیلم یه نیم ساعت اضافه داره

    پاسخ
  2. رفیع می‌گوید:
    قبل 8 سال

    علی سرتیپی فیلم شکافو هم داشت که اونم زیاد نفروخت
    البته اون شراکت بود با منیژه حکمت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم