1

لزوم شفاف‌سازی خانه سینما درباره مجری شمارش آرای مردمی جشنواره فجر⇐سینماتیکت یا بیت‌کوین‌باز جوان!؟

سینماروزان: امسال برای دومین بار است که شمارش آرای مردمی جشنواره به صورت الکترونیک انجام میشود. سال گذشته این روند با همراهی سامانه سینماتیکت انجام شد و موجبات این را فراهم کرد که برخلاف سالهای قبلتر، در نهایت کمترین حاشیه بر سر اهدای سیمرغ مردمی ایجاد شود.

امسال نیز هرچند گمان برده میشد باز هم سینماتیکت است که مجری شمارش آرا باشد ولی در روزهای گذشته پرسشهایی جدی طرح شده درباره واگذاری پیمانکاری اجرای شمارش آرا به بیت‌کوین‌باز جوانی که سال گذشته هم پروژه‌ای پربریز و بپاش را به تهیه کنندگی مدیر یک محفل 8میلیاردی تولید کرده بود!!

پرسشها درباره حضور این بیت‌کوین‌باز در ماجرای شمارش آرای مردمی وقتی بیشتر میشود که می‌بینیم فیلم کم‌مایه شریک این بیت‌کوین باز در همان پروژه پربریز و بپاش نیز در میان فیلمهای برتر مردمی قرار دارد!!

این بیت‌کوین‌باز جوان که مشخص نیست بیت‌کوین‌بازی شغل اصلیش است یا پوششی برای پشت پرده‌اش(؟) با گرفتن مجوز وی.اُ.دی و راه اندازی یک اپلیکیشن، شده است مجری شمارش آرای مردمی جشنواره. اینکه چگونه در کوتاهترین زمان ممکن برای ایشان مجوز سامانه ویدیوی درخواستی صادر شده بماند، اینکه چرا یک فرد نورس باید بشود مجری شمارش آرای مهمترین جشنواره وطنی به شدت جای سوال دارد.

به نظر میرسد مدیران خانه سینما که ناظر شمارش آرای مردمی هستند هرچه زودتر باید درباره این ماجرا شفاف سازی کنند! آیا واقعا یک بیت کوین باز مجری شمارش آرای مردمی است؟ اگر پاسخ مثبت است چرایی این واسپاری است که جای سوال قرار میگیرد.