1

یک گام جدید در عرصه نوروسایکولوژی/نگاه سینمایی به مغز

سینماروزان/مرتضی کوه مسکن: تخصصی 《تشریح مغز با رویکرد علوم اعصاب شناختی و نوروسایکولوژی》 شنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۲۰ توسط موسسه سیمرغ شفابخش نریمان (مرکز جامع روانشناسی توانبخشی کودکان) با همکاری باشگاه جستارهای روانشناسی (سایکوکلاب) برای نخستین بار برگزار شد.

در این نشست که خانم دکتر ملیحه لوطی‌باشیان، روانشناس و متخصص علوم اعصاب شناختی به میزبانی آقای محمدرضا حقدوست، مشاور و مدیراجرایی مرکز سیمرغ شفابخش نریمان شرکت داشتند، برای اولین بار مغز را با نگاهی جدید و روانشناختی بعنوان ارگانیسم فعال در فعالیت‌های شناختی و بروز رفتارها برای دانشجویان روانشناسی تشریح کردند و شرحی مقدماتی بر نوروآناتومی و نوروسایکولوژی ارائه کردند.
حقدوست درباره این نشست گفت: موسسه سیمرغ شفابخش نریمان در دو حوزه درمان و آموزش پیشگام خواهد بود چراکه نیازهای دانشجویان روانشناسی را به درستی درک کرده‌است. بارها شاهد جلسات تشریح مغز برای دانشجویان پزشکی و رشته‌های مرتبط بودیم، اما آنچه که حلقه مفقود در نظام آکادمیک روانشناسی در ایران محسوب می‌شود، سهم اندک نوروآناتومی، نوروفیزیولوژی و نوروسایکولوژی‌ست. این در حالی‌ست که جدید ترین تحقیقات و یافته‌ها بر پایه نقشه‌برداری مغز گواه بر این‌ست که مرزهای علم در حوزه روانشناختی بواسطه‌ی این دانش سترگ در حال گسترش است.
جدیدترین پروتوکل‌ها و روان درمانی‌های جهان بر پایه تازه‌ترین یافته‌های نقشه برداری مغز هست و یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی در آموزش اکادمیک روانشناسی و مشاوره، نوروسایکولوژی‌ست که اغلب دانشجویان آشنایی لازم را با این رشته ندارند.

همچنین کارگاه نوروآناتومی و نوروسایکولوژی به همراه تجربه تشریح مغز برای دانشجویان روانشناسی بزودی برگزار خواهد شد که اخبار آن متعاقبا اعلام می‌گردد.

هر شنبه ساعت ۲۰ یک نشست تخصصی در حوزه روانشناسی و عصب‌روانشناختی در استودیو سایکوکلاب وابسته به موسسه سیمرغ شفابخش نریمان بصورت رایگان برگزار می‌شود.