1

یک رسانه اصولگرا فاش کرد⇐فهرست سینماگرانی که حکم ممنوع‌الفعالیتی به آنها ابلاغ شده است

سینماژورنال: در حالی که امروز خبری مبنی بر ممنوع الکاری سینماگرانی که فیلمهایشان از شبکه های ماهواره ای روی آنتن رفته بود منتشر شد(اینجا را بخوانید) حالا خبرگزاری نسیم در گزارشی نام تعدادی از تهیه کنندگان و پخش کنندگانی که حکم دادستانی به آنها ابلاغ شده را منتشر ساخته است.

سینماژورنال متن گزارش “نسیم” را ارائه می دهد:

ساعاتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر ممنوع الفعالیت شدن تعدادی از سینماگران ایرانی به دلیل پخش تیزرهای آثارشان از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان.

حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت هم با تأیید این خبر از حکم دادستانی برای ممنوع الفعالیت شدن این گروه از سینماگران خبر داد با این حال هیچ خبری از اسامی سینماگران و اینکه این حکم شامل تهیه کنندگان است با پخش کنندگان نداد.

با این حال شنیده ها حکایت از آن دارد که این ممنوع الفعالیتی فقط شامل آن دسته از سینماگرانی است که در یک ماه اخیر تیزرهایشان از شبکه ماهواره ای جم روی آنتن رفته است.

امروز نیز حبیب ایل بیگی در اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد این حکم را به صورت تک تک به این سینماگران ابلاغ کرده است.

صاحبان فیلمهای «بارکد»، «زاپاس»، «دراکولا»، «دختر» و «آب نبات چوبی» از جمله سینماگرانی بوده اند که امروز به اداره نظارت مراجعه کرده و حکم دادستانی به آنها ابلاغ شده است.

چهره هایی نظیر علی سرتیپی، مصطفی کیایی، عبدا.. علیخانی، رضا میرکریمی، محمدرضا صابری و امیر پروین حسینی از جمله تهیه کنندگان و پخش کنندگانی بوده اند که حکم دادستانی به آنها ابلاغ شده است.