1

یک انیمیشن صدرنشین گیشه روزانه سینماها شد/ «لوپتو» در آستانه دو میلیاردی شدن

سینماروزان/مسعود احمدی: انیمیشن سینمایی «لوپتو» که اکران آن از ۱۱ آبان ماه آغاز شده است، موفق شد در کمتر از دوهفته به فروش یک میلیارد و نهصد میلیون تومانی دست یابد و صدرنشین گیشه روزانه سینماها شود.

این میزان فروش در حالی رخ داده است که بعد از ناآرامی‌های اخیر، کمتر فیلمی تمایل به اکران در شرایط فعلی سینماها داشته و اکنون با اقبال نسبی مخاطبان به این انیمیشن و خبر آغاز اکران کمدی «بخارست» امیدواری‌ها به رونق مجدد گیشه بیشتر شده است.

انیمیشن «لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که در هفته گذشته ۹۴۰ میلیون تومان فروش کرده است. این انیمیشن  پس از حدود ده روز موفق به جذب هفتاد هزار مخاطب شده و توانسته به فروش دومیلیاردی نزدیک شود و در رده نخست فیلم‌های پرفروش هفته قرار بگیرد.

اقبال به سینمای کودک در دو ماه اخیر از نکات جالب توجه گیشه این روزهای سینمای ایران است که با انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» آغاز شد و برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران دو انیمیشن را در صدر گیشه هفتگی سینماها قرار دارد. هیاهوی کودکانه این روزها جانی دوباره به کالبد گیشه‌های سینما بخشیده و استقبال قابل توجه کودکان از انیمیشن‌های فوق، روح تازه‌ای را به گیشه‌ها بخشیده‌است.

میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده در سه‌شنبه گذشته موجب شد تا پرمخاطب‌ترین روز یک ماه اخیر سینماهای کشور رقم بخورد. اکنون امید می‌رود که با آغاز اکران کمدی اجتماعی «بخارست»، سینماها روند رو به رشد استقبال از سینماها تداوم داشته باشد و سینما را به آمار روزهای پیش از ناآرامی‌ها باز گرداند.

فیلم لوپتو؛ صدرنشین گیشه روزانه سینماها
فیلم لوپتو؛ صدرنشین گیشه روزانه سینماها