1

یک انتصاب پرسش‌برانگیز⇐واگذاری مدیریت میانی جهانی فجر به مدیر دوشغله تلویزیون!

سینماروزان/محمد شاکری: حضور محمدمهدی یادگاری مدیر کل تأمین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‌الملل سیما و البته از اعضای شورای راهبردی شبکه «شما» در منصب مدیریت بازار فیلم جشنواره ای موسوم به «جهانی فجر» قدری پرسش برانگیز به نظر می رسد.

به گزارش سینماروزان اینکه در دوران رکود صداوسیما و رقابت نفسگیری که شبکه های ماهواره ای با این رسانه دارند یک مدیر تلویزیون منصبی تازه را در یک جشنواره دولتی بپذیرد پرسش برانگیز است.

رسانه ملی در شرایط فعلی بیش از هر چیز به مدیران و نیروهایی نیاز دارد که تمام وقت در خدمت این رسانه باشند بلکه بتوانند اوضاع را در جهت بهبود نسبی محصولات تلویزیون و بازگشت مخاطب از دست رفته ببرند.

اینکه در چنین وضعیتی می بینی یک مدیر تلویزیون که هم مسئولیت تأمین برنامه های خارجی را دارد و هم عضویت در شورای راهبردی یکی از شبکه های رسانه ملی، بی توجه به اهمیت موقعیت شغلی خود منصبی تازه می پذیرد جای کنکاش دارد.

از آن سو هدف دست اندرکاران بین الملل فجر در استفاده از یک مدیر رسانه ملی در منصب مدیریت بازار فیلم جشنواره شان چه بوده است؟ سال گذشته این وحید اسفندیاری اخوی امیر اسفندیاری معاون بین الملل جشنواره فجر بود که مدیریت بازار فیلم را برعهده داشت و دست اندرکاران جشنواره هم تا توانستند بر پویایی بازار فیلم تأکید کردند.

اگر آن پویایی، واقعی بود و نه مرهون فانتزی‌سازی برگزارکنندگان، دلیل تغییر اسفندیاری چه بوده است؟ و اگر اسفندیاری به دلیل عدم کارایی برکنار شده چرا دلیل این برکناری رک و پوست کنده گفته نمی شود؟

فارغ از آن حتی اگر بنا به انتخاب نیرویی جدید برای مدیریت بازار فیلم بود چرا به سراغ نیرویی متخصص و البته با وقت آزاد کافی نرفتند و یک مدیر رسانه ملی را به این منصب گماردند؟ آیا این تخصیص پست برای آن است که به هنگام برگزاری، رسانه ملی هوای جشنواره را داشته باشد؟