1

گلایه عروسک‌گردان «فامیل دور» از بدحسابی تلویزیون

سینماروزان: «کلاه قرمزی96» با یک سال تأخیر نوروز امسال روی آنتن رفت و هرچند تلاش شد با وارد کردن کاراکترهایی تازه مانند «داداش گلم» و «آقای لوله‌کش» رونقی دوباره به مجموعه داده شود اما توقیف کاراکتر اول و فقدان شخصیت پردازی مناسب برای دومی موجب شد این فصل از «کلاه قرمزی» چنان که باید مورد توجه قرار نگیرد.

به گزارش سینماروزان سال گذشته و بعد از عدم توافق مالی میان حمید مدرسی تهیه کننده «کلاه قرمزی» و مدیران تلویزیون بر سر روی آنتن فرستادن این مجموعه، محمد لقمانیان عروسک گردان «فامیل دور» و صداپیشه «بچه فامیل دور» از جمله عوامل پروژه بود که از بدحسابی مالی پروژه گلایه کرده بود.

محمد لقمانیان که در ماههای گذشته به فضای مجازی روی آورده و «لقمه شو» را تولید میکند با گلایه دوباره از تلویزیون به «همشهری جوان» گفت: تلویزیون خوش حسابی نمیکند مثلا من برای برنامه «شکرستان» تابستان تا بهمن95 قرارداد نوشتم. بابت این پنج ماه فقط دو ماه حقوق دادند و مابقیش را با منت و التماس پرداخت کردند. در آخر گفتند سازمان پول نمیدهد و نمی‌توانیم تسویه کنیم.

عروسک گردان «فامیل دور» ادامه داد: ـسازمان پول نمیدهد»؛ تکراری ترین جمله ایست که این سالها می شنویم و با همین یک جمله کلی از کارهایی که در تلویزیون انجام می دهیم بی دستمزد می‌ماند. برای همین شخصا تصمیم گرفته ام کار تلویزیونی نکنم و اگر هم خواستم این کار را انجام دهم گزیده‌کار باشم و کار خوبی انتخاب کنم که به سختیهای بعدیش بیرزد.

محمد لقمانیان با اشاره به ممیزی های تلویزیون گفت: غیر از مسائل مالی ممیزی های تلویزیون هم آزاردهنده است. یک عروسک که برای بزرگسال است را آن قدر ممیزی می گذارند که مطابق میل صداوسیما باشد و این اصلا خوب نیست.