1

گلایه جمال شورجه از بی‌توجهی مدیران جدید رسانه ملی به میراث سلحشور

سینماژورنال: جمال شورجه کارگردانی که عهده‌دار تکمیل سریال “موسی کلیم ا..” پروژه نیمه تمام مرحوم سلحشور است به گلایه از مدیران جدید صداوسیما پرداخت که نسبت به این پروژه بی توجهند.

به گزارش سینماژورنال جمال شورجه در گفتگو با “کیهان” بیان داشت: درحالی که مدیریت سابق صداوسیما تولید سریال «موسی کلیم‌الله» را در اولویت ساخت قرار داده بود و چندین جلسه هم با ما برگزار کرده بود، مدیریت جدید صداوسیما نسبت به این پروژه ملی و استراتژیک بی توجه است و هیچ پاسخی هم به درخواست ما برای برگزاری جلسه نداده است.

جمال شورجه، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت آخرین محصول مرحوم فرج‌الله ‌سلحشور، اظهار داشت: پس از درگذشت مرحوم حاج فرج‌الله ‌سلحشور، بنابر تصمیم مدیریت وقت سازمان صداوسیما، کارگردانی این سریال «موسی کلیم‌الله» به طور رسمی به حقیر واگذار شد.

حتی به درخواست ما برای برگزاری جلسه پاسخ نمی دهند

وی افزود: درحال حاضر به همراه گروه نگارش فیلمنامه، درحال بازنگری و بازنویسی فیلمنامه سریال حضرت موسی هستیم. تاکنون بیش از 10 جلسه متشکل از منصور براهینی، حجت‌الاسلام مصطفوی، حجت‌الاسلام مهدی طائب، نماینده سیما، احمد میرعلایی تهیه‌کننده سریال، حجت‌الاسلام بصیر سلحشور فرزند مرحوم سلحشور و اینجانب برگزار شده است. کار بازنگری در فیلمنامه این سریال، نهایتا تا دو ماه دیگر پایان خواهد یافت.

کارگردان سریال «موسی کلیم‌ا..» تصریح کرد: مدیران جدید صداوسیما، ازجمله علی‌عسکری رئیس رسانه ملی و مرتضی میرباقری معاون سیما، هنوز هیچ نظری درباره این سریال نداده‌اند. در مدیریت سابق صداوسیما، تولید این سریال در اولویت قرار گرفت و حتی چندین جلسه نیز با حضور آقای سرافراز برگزار شد، اما مدیران جدید سازمان، حتی به درخواست ما برای برگزاری جلسه هم هیچ پاسخی نمی‌دهند.

شورجه تاکید کرد: ما برای ادای دین به فرج‌الله ‌سلحشور، کار خودمان را برای سریال «موسی کلیم‌ا..» انجام می‌دهیم. امیدواریم که مدیران صداوسیما هم این دلمشغولی را داشته باشند تا تکلیف این پروژه ملی و استراتژیک، هر چه زودتر روشن شود.