1

گلایه آیدین آغداشلو از دست‌اندرکاران جشنواره‌های ۲۰میلیاردی فجر⇐برایشان پوستر علی حاتمی را طراحی کردم اما پولش را ندادند!+عکس⇔مدیر هنری طراحی پوستر که بوده؟ یک کارگردان هنروتجربه که کارمند جشنواره‌های کودک احمدی‌نژاد بود!

سینماروزان: جشنواره سی و پنجم فجر طرح اصلی پوستر خود را به علی حاتمی کارگردان فقید ایرانی اختصاص داده بود و البته طراحی پوستر فیلم به مانند سال قبلش چنان که باید جذاب نشد.

به گزارش سینماروزان هم در جشنواره سی و پنجم که علی حاتمی روی پوستر آمد و هم در جشنواره سی و چهارم که تصویر خسرو شکیبایی بر روی پوستر آمد یکی از کارگردانهای هنروتجربه‌ای به نام مجید برزگر بود که مدیریت هنری پوستر را برعهده داشت.

اینکه برزگر با سابقه کارمندی در جشنواره های کودک دولت محمود احمدی نژاد و ساخت یک سری فیلم هنروتجربه ای(اینجا را بخوانید) چطور از مدیریت هنری پوستر جشنواره در دولت حسن روحانی سردرآورده بود و از آن سو چطور شده بود که خانواده ایشان هم حضوری فعال در تولید کتاب و کاتالوگ جشنواره داشتند(اینجا را بخوانید) و اینکه چقدر از هزینه 20 میلیارد و خرده ای جشنواره های فجر سهم وی و خانواده شان بوده به کنار، به تازگی آیدین آغداشلو نقاش شهیر ایرانی در صفحه اجتماعی خود به گلایه از بدحسابی دست اندرکاران طراحی پوستر جشنواره سی و پنجم پرداخته که علیرغم سفارش کار به وی دستمزدش را نداده اند.

آیدین آغداشلو در متنی اجتماعی نوشت: پارسال تصميم گرفتند پوستر جشنواره‌ی فجر را به على حاتمى اختصاص بدهند. سفارشش را براى من آوردند. فرصتشان هم كم بود و دير كرده بودند. من هم به ياد و به خاطر على حاتمى عزيزم شب و روزم را گذاشتم براى اين كار. كار كه تمام شد تحويل گرفتند و بردند.

این نقاش ادامه داد: چهار پنج روزى خبرى از سفارش دهنده‌ها نشد تا وقتى كه تلفن كردند كه كار را نپسنديده‌اند و چون كه نپسنديده بودند پولش را هم ندادند!! اما من اين نقاشى را دوست داشتم و على حاتمى را دوست داشتم و كيف كردم از تماشاى دوباره‌ى صورتش و آن همه پاكى و معصوميتى كه پشتش موج مى‌زد. به بهانه‌ى اين نقاشى فرصتى فراهم شد براى تجديد ياد و خاطره اش… و ممنونم از كسانى كه سفارش دادند و نپسنديدند.

پوستری که آیدین آغداشلو برای جشنواره سی و پنجم طراحی کرد
پوستری که آیدین آغداشلو برای جشنواره سی و پنجم طراحی کرد و پذیرفته نشد!

پوستر جشنواره سی و پنجم فیلم فجر
پوستر نهایی جشنواره سی و پنجم فیلم فجر