1

گلایه‌های کارگردانی که فیلمنامه‌اش قبل از ساخت، توقیف شده⇐فیلمنامه‌ای نوشته‌ام که عین زندگی در این کشور است ولی به‌خاطر سیاه‌نمایی(!) رد شده!/چرا به امثال ما که به شوراهای نظارتی احترام می‌گذاریم، اعتماد نمی‌شود؟/آیا ما هم باید به‌مانند داداش کوچیکه فلان بانک(!) بی‌اعتنا به آقایان، بدون مجوز فیلم تولید کنیم و بدهیم آن طرف؟؟/مگر همین حالا در پلتفرم‌های آنلاین کاربرمحور، ممیزی بعد از انتشار نداریم؟ پس چرا در سینما اصرار داریم به سبک چهل سال قبل، فیلم ساخته‌نشده را ممیزی کنیم؟/بگذارند فیلم را تولید کنیم و بعد به بهانه محتوای زشت(!) توقیفش کنند!/امیدوارم در ساختار سینمایی دولت سیدابراهیم رییسی در کنار حل مشکلات فزاینده معیشتی هنرمندان، فکری کنند برای استفاده بهینه از بودجه‌هایی که صرف ممیزی، می‌شود!

سینماروزان: عدم صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه “روسری قرمز”داوود توحیدپرست یا واکنش این کارگردان مواجه شد.

به گزارش سینماروزان داوود توحیدپرست به دنبال تولید فیلمی با عنوان “روسری قرمز” با محوریت مرور مشکلات جامعه از دریچه ازدواج موقت-صیغه- بود(اینجا را بخوانید) ولی فیلمنامه‌اش فعلا رد شده.

داوود توحیدپرست با گلایه از رد کردن فیلمنامه‌اش بیان داشت: شورای پروانه ساخت فیلمنامه “روسری قرمز” نوشته اینجانب داود توحیدپرست و خانم یاسمن کفایتی را به دلیل سیاه نمایی و فضای تلخ داستان و محتوای زشت(!) رد کرده است. بنده طبیعتاً به این موضوع اعتراض کرده و خواسته‌ام که علت‌های رد این فیلمنامه را نه به شکل کلی بلکه فنی و دقیق به من بگویند.

توحیدپرست ادامه داد: از مدیر محترم نظارت بر تولید خواسته‌ام که مستدل و فنی به من توضیح بدهند که چرا فیلمنامه “روسری قرمز” را که عین زندگی در این کشور است رد کرده و جلوی فعالیت گروهی صدنفره که آماده تولید است را گرفته‌اند؟ چرا به امثال ما که به شوراهای نظارتی احترام می‌گذاریم، اعتماد نمی‌شود؟ آیا ما هم باید به‌مانند داداش کوچیکه فلان بانک بی‌اعتنا به آقایان، بدون مجوز فیلم تولید کنیم و بدهیم آن طرف؟؟  از آقایان خواهش می‌کنم بگذارند فیلم را تولید کنیم و بعد به بهانه محتوای زشت(!) توقیفش کنند.

این کارگردان افزود: من مثل خیلی از هنرمندان کشور اعتقاد دارم که شورای پروانه ساخت و کلا ممیزی محصولی که تولید نشده، ماقبل تمدن است. مگر همین حالا در پلتفرم‌های آنلاین کاربرمحور، ممیزی بعد از انتشار نداریم؟ پس چرا در سینما اصرار داریم به سبک چهل سال قبل عمل کنیم؟

توحیدپرست خاطرنشان ساخت: آرزوی قلبی من به‌روز شدن ساختار دولتی سینمای کشور و رخت بربستن ممیزی‌های پیش از تولید است. امیدوارم در ساختار سینمایی دولت سیدابراهیم رییسی در کنار حل مشکلات فزاینده معیشتی هنرمندان، فکری کنند برای استفاده بهینه از بودجه‌هایی که صرف ممیزی پیش و پس از تولید محصول، می‌شود.

داوود توحیدپرست تاکید کرد: درباره فیلمنامه “روسری قرمز” حاضرم اصل متن را در هر فضای حقیقی یا مجازی و با حضور ممیزان و در عین حال اهل فن، به اشتراک گذارم تا قضاوت کنند که آیا هدف فیلمنامه “روسری قرمز” سیاه‌نمایی است یا واقع‌نمایی و ریشه کن کردن مشکلات مردم و جامعه ؟!