1

کیانیان برای دایی همسرش سنگ تمام گذاشت!!!

سینماژورنال: حراج تهران جمعه شب گذشته در حالی برگزار شد که حضور یک بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان مجری به شدت هیجان موجود در این حراج را افزایش داد.

به گزارش سینماژورنال شاید اگر بجای کیانیان هر چهره دیگری اجرای این حراج را برعهده می گرفت نه بار خبری آن تا این حد گسترده می شد و نه ارقام رد و بدل شده در این حراج تا این حد بالا می رفتند.

کیانیان درست همان طور که نقش یک شریک رکب خورده را به رئالیستی ترین شکل ممکن در “سگ کشی” ایفا کرد و همان طور که نقش پزشکی دائم الخمر را به همذات پندارانه ترین وجه در “خانه ای روی آب” خلق نمود در خلق شخصیت مجری یک حراج بزرگ ایرانی نیز کاملا حرفه ای عمل کرد.

گویا او لحظه به لحظه و منطبق با فیلمنامه ای که از قبل نوشته شده بود این حراج را پیش می برد و دقیقا به همین دلیل بود که حاضران را نیز به وجد می آورد که تا می توانند وارد عرصه خرید شده و با بالا بردن ارقام، حراجی پویا و اثرگذار را رقم بزنند.

از کیارستمی تا “طبیعت بی جان”

در حراج اخیر تهران هم فروش 720 میلیونی تابلوی “طبیعت بی جان” بهمن محصصی را داشتیم و هم اثری از فریده لاشایی که 320 میلیون تومان به فروش رفت. یکی از آثار عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران نیز در این حراج به قیمت 55 میلیون تومان عرضه شد.

با این حال در کنار این همه آثار میلیونی این اثری از سهراب سپهری شاعر و نقاش مشهور ایرانی بود که رکورد فروش حراج را از آن خود کرد.

یکی از آثار سهراب سپهری که بین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود با رقم دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد و به فروش رفت تا اوج هیجان به حراج سال تهران وارد شود.

در ایجاد این هیجان و بالا رفتن بیشتر از یک میلیاردی رقم اولیه، بیش از هر چیز هنرنمایی رضا کیانیان به عنوان یک شومن تمام عیار بود که رخ می نمود.

نسبت خانوادگی کیانیان با سپهری هیجان حراج را بالا برد

کیانیان فارغ از آن که شخصا به اشعار سپهری علاقه دارد بواسطه نسبت خویشاوندی با وی برای بالا بردن رقم اثری از این شاعر مرحوم سنگ تمام گذاشت.

هایده قراچه داغی، همسر کیانیان، خواهر مهدی قراچه داغی مترجم و خواهرزاده سهراب سپهری است.  قطعا این نسبت خانوادگی به اندازه خود به کیانیان در خلق لحظاتی کاملا دراماتیک برای فروش تابلویی از سپهری کمک کرده است.

البته که کیانیان برای بالا بردن رقم نهایی تمامی آثار عرضه شده در حراج از توانایی هنری خود سود جست اما از یک طرف نام سهراب سپهری به عنوان یک چهره هنری مشهور و از طرف دیگر نسبت خانوادگی میان این دو نفر سبب ساز آن شد که به هنگام حراج تابلوی سهراب، هیجان موجود در حراج چند برابر شود.