1

کُپی‌کاری پرستویی از یک روانشناس کار دستش داد+عکس

سینماروزان: این روزها اینستاگرام تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان شده است و بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک همه روزه به انتشار تصاویر و مطالب خود می‌پردازند. با این روند بازیگران و هنرمندان ایرانی نیز از قافله عقب نمانده و هریک اقدام به ایجاد صفحه رسمی و ترویج فعالیت‌های خود نموده‌اند.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «دنیای سینما» در این میان، تولید و ایجاد محتوا خصوصا محتوای متنی تبدیل به یک چالش برای بسیاری از کاربران این رسانه‌های اجتماعی شده است تا جایی که بسیاری از کاربران، اقدام به کپی و انتشار یادداشت‌ها، متن ها و عکس‌های دیگران به نام خود می‌نمایند.

در تازه‌ترین مورد از این نمونه‌ها، پرویز پرستویی بازیگر برجسته سینما اقدام به کپی کردن متن از صفحه و وبسایت یک روانشناس نموده است.

پرستویی که پس از یک سال و چند ماه از انتشار متن اصلی در سایت‌های روانشناسی و همچنین اینستاگرام نویسنده، متن مذکور را بدون کوچکترین تغییری در صفحه اینستاگرام و به همراه یکی از عکس‌های خود منتشر نموده است هیچ نامی از نویسنده اصلی مطلب دکتر لوح‌موسوی نبرده است و همین امر واکنش مخاطبانی را به دنبال داشته که پیشتر بارها و بارها محتوای مذکور را در رسانه های دیگر دیده بودند.
یادداشت مورد اشاره سال گذشته در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بوده به طوری که تنها با سرچ جمله «زن ها بی عقل ترین موجودات عالمند» در بسیاری از رسانه ها قابل مشاهده است.
پیشتر یکی از کارمندان هنروتجربه که البته سالهاست دیگر نقشی در معادلات رسانه ای ندارد نیز به پرستویی به خاطر گرته برداری مستقیم و بدون ذکر نام، از یکی از مطالبش گلایه کرده بود و حالا هم مطلب یک روانشناس مورد کپی واقع شده است!

باید دید این فرهنگ انتشار محتوای غیر و نقض مالکیت معنوی تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا محتوای کپی‌شده راه خود را از شبکه‌های اجتماعی به کتاب‌ها، مجلات و برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی باز خواهد کرد یا کپی‌کاری آقای بازیگر صرفا یک مورد استثناء بوده است؟

متن اجتماعی پرویز پرستویی
متن اجتماعی پرویز پرستویی
منبع اصلی متن پرستویی
منبع اصلی متن پرستویی