1

کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انتشار گزارش سینماروزان درباره بدهی تهیه‌کننده به عوامل⇐خبر آمد که «کلاه قرمزی۹۶» در شبکه خانگی منتشر می‌شود!⇔پرسش اول: پخش خانگی با کدام مجوز؟ آیا صداوسیما اجازه پخش داده؟⇔پرسش دوم: رایت خانگی با چندمیلیارد واگذار شده؟⇔پرسش سوم: اگر رایت خانگی واگذار شده چرا دستمزد عوامل پرداخت نشده؟

سینماروزان: کمتر از 24 ساعت بعد از انتشار گزارشی در سینماروزان درباره باقی ماندن بدهی تهیه کننده «کلاه قرمزی96» به عوامل به خاطر عدم توافق با رسانه ملی و روی آنتن نرفتن این مجموعه که اعتراض برخی عوامل را موجب شده(اینجا را بخوانید) خبری منتشر شده مبنی بر عرضه این مجموعه در شبکه خانگی.

به گزارش سینماروزان خبر آن است که «کلاه قرمزی96» بناست از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد هم در شبکه خانگی و هم در فضای مجازی منتشر شد. زمان دقیق آغاز پخش در خبر نیامده و صرفا به عرضه تابستانی که یک بازه زمانی 3ماهه را شامل می شود بسنده شده است.

انتشار این خبر سه پرسش متوالی را به دنبال دارد.

 رایت اصلی پروژه «کلاه قرمزی» برای صداوسیما است و حتی چند سال قبل صداوسیما از وزارت ارشاد خواست که برای عرضه نسخه خانگی این مجموعه یا صدور پروانه ساخت نسخه سینمایی آن حتما تعامل لازم با صداوسیما را درنظرگیرد. فصول قبلی «کلاه قرمزی» هم با هماهنگی صداوسیما از شبکه خانگی پخش شد.

پرسش اول آن است که آیا پروانه نمایش خانگی برای عرضه این سریال صادر شده است؟ و آیا صدور پروانه نمایش خانگی با هماهنگی مدیران سیما بوده است؟

پرسش دوم بر سر رقمی است که برمبنای آن واگذاری رایت خانگی «کلاه قرمزی96» صورت گرفته؟ تصویرگسترپاسارگاد برای در اختیارگرفتن رایت پخش این فیلم دقیقا چقدر هزینه کرده است؟ آیا رایت مجموعه با رقمی میلیاردی واگذار شده است یا آن که صرفا بخشی از مبلغ موردتوافق به تهیه‌کننده پرداخت شده و مابقی واگذاری براساس سود برآمده از فروش پرداخت می شود؟

پرسش سوم آن است که اگر واگذاری «کلاه قرمزی96» به تصویرگسترپاسارگاد صورت گرفته است چرا به واسطه درآمد ناشی از آن برای تسویه لااقل بخشی از دستمزد عوامل اقدامی صورت نگرفته است؟

برای دیدن تیزر «کلاه قرمزی96» اینجا را ببینید.

در همین رابطه این گزارش زیر را هم بخوانید:

هیچ مجوزی برای عرضه خانگی «کلاه قرمزی۹۶» صادر نشده+سکوت مدیران سیما در قبال این ماجرا