1

عاقبت درگیری با سرمایه‌گذار فیلمی مملو از «حاملگی»؟⇐کاهانی، کارمندی برای فارابی را تأیید کرد(!!)ولی نگفت کارمند کدام بخش فارابی بوده؟؟

سینماروزان: درگیری عبدالرضا کاهانی کارگردان مقیم فرانسه با مجتبی جباری سرمایه گذار فیلمی به نام «وقت داریم حالا» که در فرانسه تولید شده و خط داستانیش مبتنی بر «حاملگی» پیش میرود(اینجا را بخوانید) در نهایت منجر شد به اینکه کاهانی، همکاری با فارابی را تأیید کند.

مجتبی جباری ناراحت از عدم اکران سراسری فیلمش و عدم بازگشت سرمایه به دلیل عدم صدور پروانه نمایش عمومی بود و همین باعث شد با ادبیاتی صریح کاهانی را «سانسورچی فارابی» بخواند و حالا کاهانی در خلال جوابیه بلندی که به جباری داده تلویحا کارمندی برای فارابی را تأیید کرده است.

کاهانی در پاسخ به پرسشی پیرامون صحت و سقم ادعای جباری مبنی بر سانسورچی بودنش در فارابی به «خبرآنلاین» بیان داشت: …همین‌که جباری گمان می‌کند کارمند فارابی، مسئول سانسور فیلم  است نشان می‌دهد در این حوزه بی اطلاع است…

البته که کاهانی برای برون‌رفت از انگ سانسورچی بودن، به دنبال توضیح درباره تفاوت بین «کارمندی» و «سانسورچی» بودن، شده ولی حواسش نبوده همین که می‌گوید «کارمند فارابی، مسئول سانسور فیلم نیست» یعنی تأیید تلویحی کارمندی فارابی!!

هرچند این سه جمله در خلال گفتگویی با صدها جمله بیان شده ولی تلویحا حکایت از آن دارد که کاهانی همکاری با فارابی و کارمندی این مهمترین ارگان سینمایی متصل به بیت المال را تأیید کرده است!! حالا بد نیست کاهانی به پاسخ این پرسش بپردازد که دقیقا در کدام قسمت فارابی مشغول کارمندی بوده است؟ در شوراهای تصویب فیلمنامه؟ بخش اداری؟ یا مشاوران در سایه؟؟