1

چه کسی احسان علیخانی را تهیه‌کننده سینما کرد؟⇐اداره نظارت ارشاد یا شورایعالی تهیه‌کنندگان؟

سینماروزان: دومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند با عنوان «بدون تاریخ بدون امضاء» حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد جز فقر، فلاکت، نکبت و همچنان «کشتارگاه مرغ» به اضافه یک پایان بندی ول و پادرهوا!

به گزارش سینماروزان  تلاش برای شبیه شدن به الگوی مینی‌مال فرهادی بدجوری به «بدون تاریخ…» ضربه زده است؛ تمرکز بر صفتی به نام «دروغ» و تردیدهای برآمده از دروغگویی چنان بر پیکره فیلم مستولی شده که اگر بدون دانستن نام جلیلوند فیلم را ببینی بعید است تصور کنی وی درام خوش ساخت «چهارشنبه 19 اردیبهشت» را هم در کارنامه دارد.

کیفیت ضعیف فیلم را که نادیده بگیریم حضور احسان علیخانی در تیتراژ «بدون تاریخ…» است که بسیار اعجاب برانگیز است؛ نام علیخانی در کنار نام علی جلیلوند به عنوان تهیه کننده «بدون تاریخ…» در تیتراژ فیلم آمده است آن هم در حالی که پروانه ساخت این فیلم به تهیه کنندگی علی جلیلوند صادر شده بود!

اینکه نقش علیخانی در تولید فیلم چه بوده و آیا او سرمایه گذار بوده یا کمک سخت افزاری به تولید کرده را ما نمی دانیم پرسش اما اینجاست که آیا این ذکر نام در تیتراژ با تأیید اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی صورت گرفته است؟

آیا اداره نظارت مجوز تهیه کنندگی سینما را برای احسان علیخانی صادر کرده است؟ یا آن که این ذکر نام صرفا خودسرانه بوده و برای سنجش واکنشها نسبت به این موضوع.

از آن سو وضعیت صنفی علیخانی چطور است؟ آیا او تأییدیه یکی از صنفهای مرتبط با تهیه کنندگان مبنی بر عضویت را داراست؟ باید دید واکنش شورایعالی تهیه کنندگان به این موضوع چیست؟