1

چرا “میم مثل مادر” و”شیار ۱۴۳″ در جشنواره مادر حضور نداشتند؟ فاطمه گودرزی: مشکل “میم مثل مادر” مشکل بازیگر زنش بود/ نرگس آبیار هم تمایلی به حضور در جشنواره نداشت/نرگس آبیار: هیچ تقاضایی از سوی جشنواره برای حضور “شیار۱۴۳” مطرح نشد/اگر تمایل نداشتم یادداشت اختصاصی نمی‌فرستادم

سینماژورنال/احمد محمداسماعیلی: فاطمه گودرزی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که سالها است در این عرصه حضور دارد، اخیرا دبیری اولین دوره جشنواره مادر را پشت سر گذاشت.

یکی از نقاط قابل بحث این جشنواره ملاکهای انتخاب فیلمهای بلند سینمایی و چرایی عدم انتخاب فیلم هایی مانند “یه حبه قند”، “میم مثل مادر” و “شیار143” بود.

گودرزی درباره عدم حضور این فیلمها به سینماژورنال گفت: بخش اصلی جشنواره مادر فیلم های کوتاه بود و نمایش فیلمهای بلند جزو بخشهای جنبی جشنواره محسوب می شود و فقط می توانستیم چهار فیلم را برای جشنواره انتخاب و در طول چهار برگزاری اش به نمایش در بیاوریم و به همین دلیل ممکن است برخی از فیلم های شایسته مثل “یه حبه قند” که در آن شمسی فضل اللهی نیز بازی داشتند و در جشنواره مورد تقدیر قرار گفتند امکان حضور نداشتند.

بازیگر “خانه خلوت” ضمن اشاره به حضور گلشیفته فراهانی بازیگر سفرکرده ایرانی در فیلم “میم مثل مادر” تاکید کرد: علیرغم شایستگی های این اثر و کارگردانی عالی رسول ملاقلی پور، به واسطه بازی آن بازیگر مهاجر، امکان نمایش در جشنواره میسر نشد.

نرگس آبیار تمایلی به حضور در جشنواره نداشت

گودرزی درباره عدم حضور فیلم “شیار 143” در جشنواره تاکید کرد: از نرگس آبیار درخواست کردیم که فیلم “شیار 143” در جشنواره حضور داشته باشد اما ایشان تمایلی به این حضور نداشتند و دلیلی هم اعلام نکردند و حتی تمایلی به استفاده از عکس خود و مادرشان در تبلیغات جشنواره مادر نداشتند و این مسئله را هم قبول نکردند.

فاطمه گودرزی درباره احتمال غلبه نگاههای سیاسی در انتخاب فیلمهای بلند برای نمایش در جشنواره گفت: این جشنواره در ستایش مقام مادر برگزار شد وهیچ نوع تفکر و جناح بندی سیاسی در آن نقشی نداشته است. این جشنواره در برگیرنده همه نوع تفکرات بود و هیچ خط کشی سیاسی و جناحی انجام ندادیم.

نرگس آبیار: اصلا پیشنهاد حضور “شیار143” در جشنواره به من ارائه نشد

گفته های دبیر جشنواره مادر درباره عدم تمایل نرگس آبیار برای حضور فیلمش در این جشنواره در حالی مطرح می شود که آبیار با رد این قضیه به سینماژورنال بیان داشت: اصلا پیشنهاد حضور “شیار143” در جشنواره به من ارائه نشد که بخواهم آن را رد کنم.

وی ادامه داد: هیچ تقاضایی از سوی دبیرخانه جشنواره برای حضور “شیار143” در بخش فیلمهای بلند به من ارائه نشد؛ نه تماس تلفنی صورت گرفت و نه حتی یک پیامک برایم آمد.

نرگس آبیار با اشاره به اینکه به پیشنهاد روابط عمومی این جشنواره حتی یادداشتی اختصاصی برای جشنواره نگاشته است خاطرنشان ساخت: تنها تماسی که از سوی جشنواره مادر با من صورت گرفت از سوی روابط عمومی آن بود که به احترام شان برایشان یادداشتی اختصاصی نوشتم و اگر تمایلی به حضور در جشنواره نداشتم برایشان یادداشت اختصاصی نمی فرستادم.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: درباره حضور “شیار143” هیچ تماسی با من و عوامل فیلم صورت نگرفت.