1

چرا اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های خانه سینما، امضاء ندارد؟؟/یعنی خانه سینمایی با سه عمارت پهناور، یک نفر را ندارد که پای اطلاعیه‌هایش را امضاء کند؟

سینماروزان: مدتهاست اطلاعیه‌ها و بیانیه‌هایی منسوب به خانه سینما منتشر می‌شود؛ اطلاعیه‌ها و بیانیه‌هایی که عمدتا در یکی دو رسانه ارگانی منتشر می‌شوند، رسانه‌هایی که اغلب انتقادات بدنه سینما به روسای خانه را بازتاب نمی‌دهند.

این اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها یک ویژگی مشترک دیگر هم دارند و آن هم اینکه هیچ کدام امضای مشخصی ندارند و اصلا معلوم نیست کدام شخص حقیقی یا حقوقی در خانه سینما زیر این بیانیه‌ها را امضاء کرده!

ازجمله تازه‌ترین بیانیه‌های این‌چنینی، بیانیه‌ای دوپهلو، گنگ و با ادبیاتی تکراری است که درباره ماجراهای شورای صنفی نمایش صادر شده؛ یعنی همان شورایی که رییس هیات مدیره خانه، مدتها رییس‌اش بود ولی حین ریاست هیچ بیانیه‌ای علیهش صادر نشد!

خانه سینما هم هیات مدیره دارد، هم مدیرعامل دارد، هم رییس هیات مدیره، هم نایب رییس هیات مدیره و هم سخنگو ولی امضای هیچ کدام از این مناصب پای این بیانیه‌ها دیده نمی‌شود.

برخی مدعی شده‌اند که این بیانیه‌ها از سوی روابط عمومی خانه سینما صادر می‌شود ولی مساله اینجاست که کامران ملکی آخرین مدیر رسمی روابط عمومی خانه سینما نیز مدتهاست استعفا داده و بعد از ایشان هم هیچ‌گاه به‌طور رسمی فردی تازه برای روابط عمومی معرفی نشده است.

پس این بیانیه‌ها را چه کسی صادر می‌کند؟ و صادرکننده از چه می‌ترسد که جرات ندارد امضای خود را ذیل بیانیه بیاورد؟؟ یعنی آقایان قرارگرفته در راس خانه سینما جرات این را ندارند که حتی به‌اندازه صدور یک بیانیه امضاءدار از کیان متزلزل خانه سینما دفاع کنند؟؟؟

چرا خانه سینمایی با سه عمارت، یک نفر را ندارد که پای اطلاعیه‌هایش را امضاء کند؟

چرا هیات مدیره خانه سینما که ماشاالله هفت نفر عضو رسمی و دو عضو علی‌البدل دارد درباره صدور این اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های بی‌امضاء واکنش نشان نمی‌دهد؟؟ چرا بازرس هیات مدیره یا بدل‌شان به این ابهام ورود نمی‌کند؟