1

چرایی سانسور کامل رقاصی علی نصیریان و کاهش حجم ریش امیر جعفری از “میوه ممنوعه”+نقش مشاوره‌های نماینده مجلس هفتم در تولید “میوه ممنوعه”!!⇒تهیه‌کننده فاش ساخت

سینماروزان: ازجمله سریالهای رمضانی ادوار رسانه ملی که همچنان هم بازپخش آن مخاطب دارد “میوه ممنوعه” است که توسط حسن فتحی ساخته شده است؛ با فیلمنامه‌ای از علیرضا کاظمی‌پور و دیالوگ‌هایی از علیرضا نادری که بعد از مرگ فرزند، کم‌کارتر شده.

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده “میوه ممنوعه” که در بدو تولید “شهرزاد” هم کنار فتحی بود به تازگی در گفتگو با بهناز شیربانی در شرق هم از نقش محمد خوش‌چهره نماینده مجلس هفتم در تولید “میوه ممنوعه” حرف زده است و از سانسور کامل سکانس رقص علی نصیریان!

عفیفه گفت: یکی از مواردی که در سریال «میوه ممنوعه» در این مقطع زمانی قابل‌توجه است، مباحثی است که در آن مطرح شد و چند سال بعد به‌صورت معضلات اجتماعی در حوزه اقتصادی ظهور و بروز پیدا کرد. در زمان ساخت سریال با مشاوران اقتصادی وزارت اقتصاد و با یکسری از اقتصاددانان گفت‌وگو‌هایی داشتم. آن سال‌ها ابتدای ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها به‌واسطه ورود بی‌رویه کالاهایی بی‌کیفیت خارجی و جایگزین‌شدن آنها با کالاهای ایرانی بود. بعد از گفت‌وگو‌هایی که با برخی اقتصاددانان از جمله با محمد خوش‌چهره داشتیم، نتایج این تحقیقات را به قصه “میوه ممنوعه” وارد کردیم و بر مبنای آن اطلاعات درگیری‌هايی بین شخصیت‌های قصه طراحی شد!

به گزارش سینماروزان بد نیست بدانید محمد خوش‌چهره نماینده مجلس هفتم به‌خاطر رابطه‌ای سینوسی که دربرابر محمود احمدی‌نژاد داشت نیز بسیار خبرساز شد؛
خوش‌چهره در انتخابات۸۴ حامی احمدی‌نژاد بود و حتی به‌جای وی در مناظره اقتصادی با باقر نوبخت(نماینده هاشمی رفسنجانی) ظاهر شد ولی دو ماه بعد از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات به منتقد او بدل شد.

خوش‌چهره درباره این تناقض رفتاری گفته بود با عدالت طلبی احمدی‌نژاد موافق است ولی با سیاست‌ورزی او زاویه دارد.

اسماعیل عفیفه درباره سانسورهای وارده به “میوه ممنوعه” گفت: یکی از زیباترین صحنه‌های سریال جایی بود که در شبی که یونس فتوحی به در منزل هستی شایگان می‌رود و می‌گوید همه شرط‌وشروط او را انجام داده و بعد از آن رقص سماع مانندی را با یک موسیقی زیبا انجام می‌دهد که این بخش حذف شد. من تا آخرین لحظه با مهدی فرجی درباره پخش این صحنه گفت‌وگو کردم که مجوز پخش آن را بگیرم اما نشد.

عفیفه ادامه داد: امیر جعفری هم در ابتدای داستان شکل و شمایل مذهبی داشت که البته در قسمت‌های بعدی این مورد را با کم کردن حجم ریشش اصلاح کردیم تا به آقازادگان برنخورد! در میوه ممنوعه امیر جعفری نقشی را بازی کرد که بعدها با محاکمه برخی از آقازاده‌ها به عنوان مفسدان اقتصادی و زندانی‌شدن برخی از آنها برای بیننده عینیت بیشتری پیدا کرد. در “میوه ممنوعه” ما از معضلی که چند سال بعد گریبان اقتصاد ایران را گرفت، صحبت کردیم و به نوعی هشدار دادیم که چنین خطری اقتصاد ایران را تهدید می‌کند و این خطر از اشخاصی شروع می‌شود که ظاهر مذهبی دارند. این‌هم از مواردی بود که همان موقع مورد اشکال واقع شده بود.

 

محمد خوش چهره
محمد خوش چهره

 

میوه ممنوعه
میوه ممنوعه