1

پخش‌کننده در گفتگو با سینماژورنال: “کمپ اشعه ایکس” {فیلم هالیوودی پیمان معادی} دوبله شد و پروانه نمایش گرفت/به زودی با داشتن سرگروه و به‌صورت گسترده اکران خواهد شد

سینماژورنال/غفور پورغفور: پیمان معادی فیلمنامه نویس آثاری چون “کما” و “شام عروسی” بعد از ایفای نقش در “جدایی..” فرهادی و دیده شدن این فیلم در مجامع جهانی مجالی یافت تا بازیگری را در آن سوی آبها تجربه کند.

ثمره این تجربه حضور در آثاری چون “کمپ اشعه ایکس” و “آخرین شوالیه” بود؛ فیلمهایی که هیچ کدام در جریان اصلی سینمای هالیوود نبودند و برای همین بیشتر از آن که در خارج از کشور دیده شوند در میان ایرانیان بازتاب خبری یافتند.

به هنگام اکران “کمپ اشعه ایکس” در آمریکا پیمان معادی در گفتگوهایی از علاقه خود برای دوبله و پخش این فیلم از سینماهای داخل کشور خبر داده بود.

گویا این علاقه خیلی زود هم در مسیر تحقق قرار گرفت و شرکت پخش نیمروز فیلم نسخه دوبله شده فیلم را آماده اکران کرده است.

فیلم دوبله شده و پروانه نمایش گرفته
مهدی صباغ زاده مدیر پخش نیمروز فیلم با اعلام این خبر به سینماژورنال گفت: “کمپ اشعه ایکس” دوبله شده و پروانه نمایش هم گرفته است و انشاا.. در زمانی مناسب به صورت گسترده روی پرده می رود.

فیلم محصول مشترک است و برای همین می تواند به صورت گسترده اکران شود
صباغ زاده در پاسخ به این پرسش که با وجود ممنوعیتهایی که در اکران فیلمهای خارجی در ایران وجود دارد این فیلم چطور می تواند به صورت گسترده اکران شود بیان داشت: “کمپ اشعه ایکس” تولید مشترک محسوب می شود چون از یک طرف بازیگر اصلی آن یک ایرانی است و از طرف دیگر تا آنجایی که من می دانم سرمایه گذار ایرانی هم در تولید آن مشارکت داشته است برای همین فیلم را می توانیم به عنوان محصولی ایرانی-آمریکایی به صورت گسترده اکران کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه مان این است که فیلم را با داشتن سرگروه و در یکی از گروههای آزادی یا کوروش اکران کنیم. فیلم در موقعیت سیاسی کنونی هم حرفهای خوبی برای گفتن دارد و می تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

اگر تا زمان جشنواره فرصت اکران فراهم نشود در نوروز 95 روی پرده می رود
صباغ زاده درباره زمان اکران “کمپ اشعه ایکس” به سینماژورنال گفت: با توجه به اینکه آثاری چون “ارغوان” و “چهارشنبه 19 اردیبهشت” را هم در دستور پخش داریم برای همین باید طوری مختصات اکران را بچینیم که به هیچ کدام از این فیلمها در اکران آسیبی وارد نشود. نمی توانم زمان دقیقی را برای اکران “کمپ اشعه ایکس” بگویم اما این فیلم به زودی روی پرده خواهد رفت.
وی ادامه داد: اگر تا جشنواره زمان مناسبی برای اکران پیدا نکنیم اکران آن را به سال آینده موکول می کنیم و حتی اگر بشود در نوروز 95 فیلم را روی پرده می فرستیم.

با حداقل اصلاحات پروانه نمایش فیلم صادر شد
مهدی صباغ زاده که سابقه سالها کارگردانی و تولید آثاری چون “خانه خلوت”، “جستجو در جزیره”، “مارال” و “آفتاب نشینها” را دارد درباره ممیزی وارده به “کمپ اشعه ایکس” برای دریافت پروانه نمایش بیان داشت: فضای فیلم طوری بود که ممیزی چندانی به آن وارد نشد و با حداقل اصلاحات فیلم پروانه نمایش گرفت. “کمپ اشعه ایکس” از آن آثاری است که پیامی جهان شمول دارد و امیدوارم در اکران هم مورد توجه قرار گیرد.

کمپ اشعه ایکس
پیمان معادی در نمایی از “کمپ اشعه ایکس”

داستان زندانبان و زندانی با بودجه 1 میلیون دلاری و فروش 61 هزار دلاری
به گزارش سینماژورنال “کمپ اشعه ایکس” که محصول 2014 آمریکاست اولین ساخته کارگردانی به نام “پیتر ستلر” است.
بودجه تولید این فیلم 1 میلیون دلار بوده است و فروش آن در ایالات متحد حدود 61 هزار دلار!
این فیلم که از حضور “کریستین استوارت” بازیگر زن سری فیلمهای “گرگ و میش” به عنوان بازیگر اصلی زن سود می برد داستان ارتباطی را بیان می کند که میان یک زندانی متهم به فعالیتهای تروریستی و زندانبانش ایجاد می شود.
بخش عمده فیلم در دارالتأدیبی متروکه در ویتی‌یر در جنوب لس‌آنجلس کالیفرنیا انجام شده است. پروسه فیلمبرداری اثر حدودا یک ماه از میانه های جولای تا میانه آگوست 2013 انجام شد و اولین نمایش فیلم نیز در جشنواره ساندنس 2014 بود.