1

پاسخ داماد مدیر ادوار تلویزیون به میلیاردی بودن برنامه‌اش؟!

سینماروزان: یوسف منصوری(داماد اصغر پورمحمدی از مدیران ادوار تلویزیون)، پیشتر و به‌هنگام تولید فصل سوم‌ “هفت” با اجرای بهروز افخمی، نامش شنیده شد.

به گزارش سینماروزان آن زمان افخمی درباره چرایی حضور داماد پورمحمدی در تیم تولیدش از این گفته بود که درحال آموزش تهیه‌کنندگی به اوست.(اینجا را بخوانید) و گویا درسهای افخمی جواب داده(!) که حالا یوسف منصوری را به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه سحری شبکه سوم با عنوان “ماه من” انتخاب کرده‌اند.

یوسف منصوری در گفتگویی با روزنامه فرهیختگان درباره بودجه مصروفه برای تولید این برنامه که با اجرای نجم‌الدین شریعتی روی آنتن میرود حرف زده است.

به گزارش سینماروزان عین سوال و جواب داماد اصغر پورمحمدی درباره بودجه برنامه‌اش را به نقل از روزنامه فرهیختگان بخوانید:

*بودجه برنامه شما(برنامه سحری ماه من) میلیاردی شده است؟

الان در سازمان برنامه غیرمیلیاردی نداریم. واقعیت این است در میانگین برنامه‌های سازمانی اگر بخواهید با برنامه‌های دیگر قیاس کنید، در سطح برنامه‌ای که می‌بینید اصلا پرهزینه نیست ولی برنامه ارزان معارفی هم نیست.

* از برنامه افطار هزینه‌اس بیشتر است. درست است؟

این اصلا درست نیست.

* یعنی “ماه من” به تهیه کنندگی شما، با 3-2 میلیارد ساخته شده یا زیر دو میلیارد است؟

بله، البته نمی‌توانیم عدد را بیان کنیم. الان بخواهیم بیان کنیم چند نکته وجود دارد یک اینکه، سازمان تصمیم می‌گیرد در مورد برنامه‌ای هزینه کند. این موضوع تقصیر من نیست. مهم این است که شمای مخاطب حس کنید که اگر برای برنامه‌ای مثلا بودجه‌ای داده شده است بودجه‌اش خرج برنامه شده است یا در جای دیگر خرج بی‌مورد شده است. خرج بی‌مورد و الکی می‌تواند این بشود که بعضی‌ها خرج نکنند و بعضی‌ها خرج کنند و بد خرج کنند. تفاوت در این مورد ایجاد می‌شود که موضوع اول است. ممکن است یک برنامه‌ای باشد هم اندازه برنامه دیگری پول بگیرد. جفت آن برنامه‌ها مناسبتی باشد یکی 75 درصد مخاطب داشته باشد و دیگری 705 درصد مخاطب داشته باشد. جفت برنامه‌ها یک حجم پول گرفته‌اند. جفتشان مجری‌های تاپ تلویزیون را دارند. یک برنامه می‌گیرد و برنامه دیگری نمی‌گیرد. مهم این است که چرا آن یکی می‌گیرد. دوم اینکه این عدد و ارقام را که می‌گویند تا این حد واقعیت ندارد به این دلیل که کسی که برآوردهای سازمانی را دیده باشد می‌داند. شما یک برنامه عصرگاهی ساده‌ای را هم که بخواهید بسازید تقریبا همین قیمت‌ها می‌شود!!!

یوسف منصوری(چپ) داماد اصغر پورمحمدی در پشت صحنه "ماه من"
یوسف منصوری(چپ) داماد اصغر پورمحمدی در پشت صحنه “ماه من”