1

…و بالاخره یک سینمایی به ریاست سینما رسید!+عکس

سینماروزان/مسعود احمدی: پس از هشت سال اعتدال که ریاست سینما غالبا در ید افراد غیرمرتبط با سینما قرار گرفت، بالاخره یک فعال سینما به عنوان رئیس سینمای دولت سیزدهم انتخاب شد.

محمد خزاعی فدافن تهیه‌کننده سینما و مدیر فرهنگی که در انتخابات شورای شهر امسال هم شرکت کرده بود، رئیس تازه سینماست و بسیاری امیدوارند بتواند سابقه سینمایی خود را مجالی کند برای حل مشکلات اپیدمیک اهالی سینما.

محمد خزاعی فدافن که اصالتی خراسانی دارد متولد ۱۳۵۵ و فارغ‌التحصیل هنر بوده، از منظر سیاسی به اردوگاه راست تعلق دارد ولی ازمنظر مشی رفتاری سعی کرده میانه‌روی پیشه کند.

اگر رزومه سینمایی خزاعی را از منظر تولید مرور کنیم از تهیه‌کنندگی فیلمهای ارگانی از “جعبه موسیقی” گرفته تا “قلاده‌های طلا” و “به وقت شام” را در کارنامه‌اش می‌بینیم. او تهیه‌کننده یک درام دلهره‌آور با عنوان “احضارشدگان” هم بوده که در گونه خود اثری استاندارد و جزو معدود محصولات قابل تحمل سینمای ایران در ژانر هارور است.

خزاعی پیش از این دبیری جشنواره‌های فجر، مقاومت، کیش و… را عهده‌دار بوده است و در معاونت هنری ارشاد، تصویر شهر شهرداری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد کتابخانه‌های کشور و… نیز مناصب مختلف داشته است.

حضور محمد خزاعی در سازمان سینمایی باید بتواند اسباب حل برخی مشکلات اساسی سینمای ایران در سال‌های اخیر و به ویژه تلفات بودجه در محافل جشنواره‌ای و ساختارهای عریض و طویل زیرمجموعه را موجب شود.

اگر خزاعی پیشقدم شود برای حل مشکلات، قطعا بدنه سینما نیز با وی همراهی خواهد کرد ولی اگر او نیز مانند سلف خود برای بقای بیشتر، بشود اپراتور مدیران در سایه(!) قطعا زودتر از حد تصور با انتقاد اهالی سینما روبرو خواهد شد.

سینماروزان امیدوار است رئیس تازه سینما بی‌تعارف با هر کسی، از همان اولین روز فعالیت استارت خود برای بهبود اوضاع سینما را رقم زند…

محمد خزاعی