1

… و بالاخره تسهیلات بلاعوض صندوق هنر معلوم شد⇐مبلغ هنگفت(!) یک میلیون تومان برای شب یلدا!/عیدی نجومی(!) یک و نیم میلیونی برای شب عید!/هدیه چشمگیر(!) یک میلیونی برای رمضان سال آتی

سینماروزان/پیمان اسماعیلی: بالاخره و بعد از گذشت نُه ماه از سال و ورود به زمستان و کلی وعده و وعید از ابتدای سال تاکنون، تسهیلات بلاعوض صندوق هنر برای هنرمندان معلوم شد.

مجید پوراحمدی مدیر صندوق هنر با برگزاری یک نشست خبری درباره این تسهیلات گفت: ما چند عنوان تسهیلات بلاعوض و یک عنوان تسهیلات بانکی داریم. کمک بلاعوض عمومی تحت عنوان بحث حمایتی هنرمندان در سه مرحله قطعی انجام می‌شود. که اولین آن در آستانه شب یلدا با مبلغ یک میلیون تومان به حساب هنرمندان واریز می‌شود. مرحله دوم نیز به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شب عید و مبلغ دیگر اول اردیبهشت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی به مبلغ یک میلیون تومان در نیمه ماه مبارک رمضان آتی تقدیم هنرمندان می‌شود. ما در تلاش هستیم که مرحله دیگری از واریز هم انجام شود اما چون هنوز قطعی نشده فعلاً نمی‌توانیم زیاد راجع به آن صحبت کنیم.

بیایید ریز این تسهیلات هنگفت را فهرست کنیم:

–یک میلیون شب یلدا ۱۴۰۰

–یک و نیم میلیون شب عید ۱۴۰۱

–یک میلیون ماه رمضان ۱۴۰۱

همان طور که مشخص است برای کل امسال فقط ۲ونیم میلیون بلاعوض به هنرمندان، تسهیلات می‌رسد که متوسط ماهانه‌اش می‌شود کمی بیشتر از ۲۰۰هزار تومان!!! اینکه هنرمندان باید صبر کنند تا رمضان آینده بلکه یک میلیون بلاعوض دیگر هم بگیرند واقعا رشک‌برانگیز است!! نیست؟؟