1

ورود رسمی «فردین» به انتخابات۹۶+عکس

سینماروزان: در کارزار انتخاباتی و در حالی که بیشتر رسانه ها متمرکز به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده اند، در میدان رقابت پنجمین انتخابات شورای شهر فضایی جالب توجه در تبلیغات جریان دارد؛ چنان که یکی از کاندیدا به دلیل تشابه نامش با بازیگر مطرح سینمای ایران؛ از عنوان «فردین آمد» در پوستر تبلیغاتی خود استفاده کرده است!

به گزارش سینماروزان و به نقل از «آینه نیوز» هنگامی که خیابان های سطح شهر تهران و به خصوص نقاط مرکزی مانند خیابان طالقانی و مناطق شمال شهر مانند تجریش را پیاده طی کنید به مواردی جالب توجه در میان پوسترهای تبلیغاتی می رسید که جدا از انباشت تبلیغات و اسراف در کاغذ، فاقد هرگونه خلاقیت در فضای تبلیغات و به دور از هدفمندی در ایجاد رسانه ای کارگشا در جهت مخاطب بوده است.

یکی از پوسترهایی که توجه رهگذران را به خود جلب می کند از سوی کاندیدایی است که نام خانوادگی اش مشابه نام یکی از شناخته شده ترین بازیگران سینمای پیش از انقلاب است و وی با برجستگی عنوان «فردین» در پوستر انتخاباتی خود سعی دارد فضایی نوستالژیک را برای مخاطبان در آوردگاه تبلیغاتی فراهم کند! وی که مدیریت برنامه ریزی شهری خوانده است از چنین حربه ای برای کسب آرای مردمی بهره برده است.

در میان دیگر شعارهای تبلیغاتی و پوسترهای انتخاباتی می توان مواردی را یافت که قابلیت «سوژه» شدن برای رسانه را دارد. برای نمونه یکی دیگر از کاندیدای پنجمین انتخابات شورای شهر، شعار «هیچ شعاری ندارم» را انتخاب کرده و درست زیر همین جمله آورده است که «تنها شهرم را دوست دارم» که در عین احساس دلنشین شهروندی می تواند خود یک شعار محسوب شود! و این تناقض در پوستر این کاندیدا هم جالب توجه است.

آگهی تبلیغاتی کاندیدایی به نام محمدرضا فردین
آگهی تبلیغاتی کاندیدایی به نام محمدرضا فردین