1

ورود رسمی میراثِ ضرغامی به فجر۴۲!+عکس

سینماروزان/کیوان بهارلویی: عزت ضرغامی سالها بعد از معاونت سینمایی در دولت دوم هاشمی و مدیریت صداوسیما حد فاصل دولت دوم خاتمی تا دولت اول روحانی، حالا در دولت اول رییسی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری را مدیریت می‌کند.

 

وزارت میراث فرهنگی که در ماه‌های گذشته بابت استفاده از شماری مدیران سابق تلویزیون و همچنین برگزاری جشنواره ای در قزوین، محمل نقد و نظر بوده امسال با فیلم #معجزه_پروین در جشنواره فیلم فجر۴۲ حضور دارد.

 

فیلم معجزه پروین که نگاهی دارد به زندگی پروین اعتصامی شاعره نامدار ایرانی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا تولید شده است و بودجه تولید آن با همراهی فارابی و میراث فراهم شده است.

 

محمدرضا ورزی کارگردان معجزه پروین به هنگام مدیریت ضرغامی بر صداوسیما سریالهایی مثل عمارت فرنگی، سال‌های مشروطه، تبریز در مه و معمای شاه را ساخته بود و محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کننده معجزه پروین نیز به غیر از همکاری در سریال‌های ورزی در دوران ضرغامی پای ثابت سریال‌هایی مختلف و ازجمله پیامک از دیرباز، ملکوت، کلاه پهلوی، مختارنامه، یلدا و… بوده است.

فیلم معجزه پروین که با همراهی فارابی و وزارت میراث تولید شده به جشنواره فجر راه یافته
فیلم معجزه پروین که با همراهی فارابی و وزارت میراث تولید شده به جشنواره فجر راه یافته

مارال بنی‌آدم در این فیلم نقش پروین را بازی کرده است. بنی‌آدم همسر علی سرابی بازیگر تئاتر است که  سال قبل نیز فیلم ارگانی “در آغوش درخت” را در جشنواره داشت که هنوز اکران نشده.

 

آزیتا حاجیان همسر سابق شریفی‌نیا، محمدرضا شریفی‌نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی کارگردان، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا دختر شریفی‌نیا، محمد شعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی دختر کارگردان، محمد ساربان، مجید جعفری، شهرداد بانکی و عباس علی محمدی دیگر بازیگران پروژه معجزه پروین هستند.