1

واکنش یک کارگردان به گاف بزرگ مدیرعامل ۱۴شغله ⇐آن قدر سرتان شلوغ شده که خبر ندارید سینمای ایران با اثری مرتبط با «شاهنامه» به «انسی» راه پیدا کرده!

سینماروزان: منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به واسطه تعدد مسئولیتهایش مدام با انتقادات بدنه صنف روبروست اما به جای تعامل با صنف و واسپاری امور به پیشکسوتان باتجربه همچنان اصرار دارد خودش همه جا حی و حاضر باشد اما این حضور دائمی در روندی کاملا بدیهی به گافهایی منتهی میشود که یکی اش در جشن فیلمنامه نویسان رخ داد.

به گزارش سینماروزان منوچهر شاهسواری در این جشن مدعی شد که علیرغم داشتن سینمای صدساله هیچ اثری درباره شاهنامه و فردوسی نداریم! فارغ از آن که سالها پیش بهرام بیضایی «دیباچه نوین شاهنامه» را نگاشته که هیچ گاه مدیران چندشغله به حمایت از این فیلمنامه برای تولید علاقه نشان ندادند اخیرا گروهی جوان هم در استودیوی هورخش ساخت انیمیشنی با نام «آخرین داستان» را که کاملا مرتبط با شاهنامه است به پایان رسانده و حتی برای حضور در جشنواره معتبر انسی پذیرفته شده اند.

اشکان رهگذر کارگردان این انیمیشن با انتقاد از گاف مدیرعامل 14شغله که از حال و روز سینمای ایران خبر ندارد نوشت: جناب آقاي شاهسواري! متوجه هستم كه شما مدير عامل خانه سينما هستيد، پس طبيعتا سرتان خيلي شلوغ است كه هشت سال تلاش شبانه روزي صدها جواني كه صادقانه و متواضعانه براي ساخت «آخرين داستان» جنگيده اند را نبينيد. درك مي كنم كه آنقدر سرتان شلوغ باشد كه ندانيد كه سينماي انيميشن ايران براي اولين بار در جشنواره «انسي» حضور دارد. آن هم با فيلمي در رابطه با شاهنامه. ما حدود يك دهه تلاش كرديم و هيچ دولتمرد و دستگاهي حمايتمان نكرد كه امروز شما بتوانيد بگوييد ما فيلم در رابطه با شاهنامه داريم! پيگيري خواهم كرد و دعوتتان خواهم كرد به ديدن «آخرين داستان» شايد نظرتان عوض شد.

بد نیست بدانید انیمیشن «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه و با حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر به عنوان صداپیشگی تولید شده است. نقش ضحاک ماردوش، یکی از پادشاهان افسانه‌ای شاهنامه را حامد بهداد صداپیشگی می‌کند. پرویز پرستویی، بیتا فرهی، حسن پورشیرازی، باران کوثری،اشکان خطیبی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا، زهیریاری  و بانیپال شومون از دیگر بازیگرانی هستند که صداپیشگی نقش‌های اصلی انیمیشن«آخرین داستان» را بر عهده دارند.

اشکان رهگذر-منوچهر شاهسواری
دیالوگ اشکان رهگذر با منوچهر شاهسواری