1

واکنش یک منتقد پیشکسوت به لابی‌های امروز مخالفان دیروز با وزیر تازه ارشاد⇐چه اتفاقی افتاده که برخی از افراد مخالف برنامه وزیر، یکباره به موافق تبدیل شده و آن را می ستایند؟!/چگونه است افرادی که به شدت به برنامه وزیر ارشاد تاخته‌ بودند، حالا تغییر موضع داده و مشغول رایزنی برای شراکت در مدیریتند؟/این جماعت حواس‌شان به این نیست که ممکن است به ناگاه در گردبادی که خودشان به وجود آورده‌اند گرفتار شوند؟

سینماروزان: تغییر موضع سریع برخی از مخالفان دو هفته قبل وزیر ارشاد و لابی‌های پنهانی با نزدیکان وزیر برای سهیم شدن از خوان مزایای ارگانی با واکنش سیدرضا اورنگ منتقد پیشکسوت مواجه شده است.

سیدرضا اورنگ با زیر ذره‌بین بردن رفتار این عده، آنها را شبیه به جماعتی دانسته که در مسیر نسیم می‌خوابند، غافل از آن که گاهی اوقات نسیمی خنک به طوفانی بنیان‌کن بدل خواهد شد.

متن یادداشت اورنگ را بخوانید:

پس از انتشار برنامه وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد، مانند همیشه بسیاری دچار جوگرفتگی شدند که البته تا حد بسیار زیادی حق داشتند، چون این برنامه ،هم تعجب برانگیز بود و هم غیرمنتظره.

افراد و گروه‌هایی نوشتن و انتشار بیانیه‌های تند را سرلوحه کار خویش قرار داده و عده ای نیز تاخت و تاز آغاز کردند.

وارد جزئیات این مسائل نمی شویم،چون هرکسی حق دارد نظر خویش را در مورد موضوعات مختلف اعلام کند.عده ای واکنش حسی نسبت به مسائل دارند و برخی نگاه تحلیلی و منطقی.این نیز حق طبیعی افراد است.

مشکل کسانی هستند که ابتدا در برابر برنامه منتشر شده وزیر پیشنهادی جبهه شدید گرفته و شمشیرها را از رو بستند، اما در زمان کوتاهی،شمشیرهای کهنه و کند خویش را در نیام نهاده و از مواضع قبلی کیلومترها فاصله گرفتند!

همیشه در طول تاریخ داشته و خواهیم داشته که افرادی به جای ایستادن روی پای خود و تلاش برای کسب موفقیت، عادت داشته و دارند که در مسیر باد کسان دیگر بخوابند و بدون دردسر به منافع مورد نظر خویش برسند.

عده ای که باهوش‌تر هستند، کم کم خود را در مسیر باد موافق قرار می دهند تا دچار آسیب نشوند و بی‌دغدغه به راه خود ادامه دهند.

گروهی که از لحاظ ضریب هوشی پایین تر هستند و بی ملاحظه، یکباره و با یک چرخش سریع می‌خواهند در مسیر باد قرار بگیرند، اما به علت تغییر مسیر ناگهانی اسیر تندباد شده و نه تنها نمی توانند خود را در مسیر درست قرار دهند، بلکه به گردبادی که خودشان به وجود آورده اند گرفتار شده و از صفحه روزگار محو می شوند.

در قضیه برنامه وزیر پیشنهادی ارشاد نیز این اتفاق دوباره تکرار شد.

عده ای همچنان شمشیرهای آخته را در دست گرفته و در فضای مجازی می چرخانند. گروهی از مواضع پیشین کم کم فاصله گرفته و سعی دارند با لطایف‌الحیل خود را در مسیر باد موافق قرار دهند.

تعدادی نیز با تغییر جهت ناگهانی،هم از مسیر باد موافق خارج می‌شوند و هم خود و دیگران را به دردسر انداخته و می‌اندازند!

چگونه می‌شود افرادی که به شدت به برنامه وزیر پیشنهادی تاخته‌اند، یکباره تغییر موضع داده و اعلام کنند که مخالفان، متوجه نکات مثبت آن نشده‌اند؟!
چگونه است افرادی که به شدت به برنامه وزیر ارشاد تاخته‌ بودند، حالا تغییر موضع داده و مشغول رایزنی برای شراکت در مدیریتند؟ اگر برنامه وزیر نکات مثبت داشت، چرا آنها را ندیدند و به آن تاختند؟!

وقتی شخصی خود را روزنامه نگار، هنرمند و اهل قلم می داند، باید بداند که بدون تحقیق و تحلیل نباید دست به قلم ببرد. اگر چنین نکرد و دست به قلم شد،باید به آنچه نوشته است پایبند باشد،حتی اگر اشتباه باشد لااقل نباید سریع مطلب خود را انکار کند.

واقعا چه اتفاقی افتاده که برخی از افراد مخالف برنامه وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد، یکباره به موافق تبدیل شده و آن را می ستایند؟!

آیا پشت پرده خبری هست که ما از آن بی‌خبریم؟!

رضا اورنگ
رضا اورنگ