1

واکنش مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی به عذرخواهی سایت بلیت‌فروشی لودهنده برندگان فجر⇐صرف عذرخواهی مسئولان این سایت، آن هم دو هفته بعد از اتفاق کافی نیست!/متاسفانه تا اینجا هیچ همکاری جدی از سوی مسئولان این سایت بلیت‌فروشی صورت نگرفت!/ ادعاهای مسئولان این سایت درباره معمول بودن این رویه، بی‌اساس، ناموثق و غیرمستند است!/پرونده این سایت بلیت‌فروشی، از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است!/این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا می‌کند!/مسئولان این سایت باید هویت اصلی عاملان بروز این بی‌اخلاقی را روشن کنند!

سینماروزان: لو رفتن برندگان اختتامیه جشنواره چهلم فجر از سوی سایت بلیت‌فروشی وابسته به یک وی.او‌‌.دی، با پیگیری مدیران فجر و عذرخواهی گردانندگان این سایت مواجه شد با این حال پیگیری حقوقی علیه این سایت ادامه دارد.

یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی با اعلام خبر فوق گفت: صرف عذرخواهی مسئولان این سایت بلیت‌فروشی و قبول مسئولیت آن هم دو هفته بعد از اتفاق کافی نیست.

او ادامه داد: همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پاره‌ای توضیحات و شفاف‌شدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشته‌اند اما متاسفانه و علیرغم پیگیری‌ها هیچ همکاری از سوی مسئولان این سایت بلیت فروش، صورت نگرفته است و آن‌ها بعد از دو هفته اقدام به انتشار بیانیه عذرخواهی کردند که قابل قبول نیست.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه حتی، در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل انگاری اپراتوری-انسانی، این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت می‌گرفت، گفت: این اقدام نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری – انسانی باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شد. به هر حال نمی‌توان افکار عمومی، رسانه‌ها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بی‌احترامی نسبت به بزرگترین جشن سال سینمای کشور بود.

عشیری با بیان اینکه پرونده این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است، گفت: این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا می‌کند و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان با توجه به اشاره تلویحی و ادعای مسئولان این سایت بلیت فروشی مبنی بر اینکه هرسال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار پیج‌ها و سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد. اظهار داشت: چنین ادعایی بی‌اساس، ناموثق و غیرمستند است. اگر منبعی از جانب جشنواره این اطلاعات را در اختیار سایت قرار داده خلاف مقررات، مغایر با اخلاق حرفه‌ای و به مثابه تخلف عمل کرده و باید از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد.

عشیری گفت: امیدواریم این مسائل به شکل ریشه‌ای برطرف شود. توضیحات این سایت بلیت فروشی به هیچ وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانه‌ها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به همکاری قانونی برای روشن شدن هویت مسببان اصلی بروز این بی‌اخلاقی اقدام کنند.

لزوم کشف هویت لودهنده برندگان
لزوم کشف هویت لودهنده برندگان