1

رد شایعات توسط دبیر فجر⇐واکنش قابل تامل ابراهیم داروغه‌زاده به بازی تکراری محسن امیریوسفی!+توضیحاتی درباره عدم صدور پروانه برای فیلم حسن فتحی و روند حضور مجیدی در جشنواره

سینماروزان: کمتر از دو ماه تا برگزاری جشنواره سی و هشتم فیلم فجر باقی مانده و کار بررسی آثار توسط هیات انتخاب برای معرفی فیلمهای بخشهای اصلی شروع شده است.

در این بین اتفافاتی نظیر ثبت‌نام چندین باره محسن امیریوسفی در جشنواره با فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” رخ داده است و همچنین شایعاتی درباره عدم حضور فیلمهای تازه حسن فتحی و مجید مجیدی در جشنواره طرح شده است.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره در پاسخ به سوال زهرا منصوری از خبرگزاری “مهر” مبنی بر ثبت‌نام دوباره محسن امیر یوسفی برای حضور فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر بدون آن که کلمه‌ای حرف بزند به لبخندی قابل تامل اکتفا کرد تا شایعات حضور این فیلم در فجر را تکذیب کند!

دبیر جشنواره در ارزیابی کیفی جشنواره گفت: بیش از صد فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند و تنها ۲۲ فیلم می‌توانند در بخش مسابقه حضور داشته باشند طبیعتاً صاحبان حدود ۸۰ فیلم ناراضی خواهند بود. وقتی فیلم‌ها نمایش داده شود و با فیلم‌های بازمانده مقایسه شود ،می‌تواند ببینید چه این انتخاب‌هایی درست بوده است یا نه. اینکه برخی از قبل به هیات انتخاب تهمت می‌زنند درست نیست ما هر سال این مسأله را داریم که از بین آن‌ها باید تعدادی را انتخاب کنیم.

داروغه‌زاده درباره حضور فیلم‌های کارگردانانی چون حسن فتحی و مجید مجیدی در جشنواره امسال اظهار کرد: فیلم “مست عشق” حسن فتحی در حال فیلمبرداری است؛ ضمن اینکه در ایران مجوز ساخت ندارد، بنابراین به جشنواره نمی‌رسد.

دبیر جشنواره ادامه داد: مجید مجیدی هم فرم ثبت نام را برای “خورشید” پر کرده اما هم‌چنان در حال فیلمبرداری است و اگر کارش تمام شود به جشنواره می‌رسد.

داروغه‌زاده با رد منتظر ماندن جشنواره برای نامداران گفت: ما که نباید تلاش کنیم، بلکه تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا فیلمشان به جشنواره برسد. ما دوست داریم همه آثار فاخر و خوب چه از سوی کارگردان مطرح باشد چه نباشد در جشنواره حضور داشته باشد.