1

واکنش به گزارش‌های متعدد سینماروزان⇐واسپاری بیمه تکمیلی اهالی هنر به شرکتی شناخته‌شده!

سینماروزان: در هشت سال گذشته که اغلب شرکت‌هایی گمنام برای زعامت بیمه تکمیلی درمان سینماگران انتخاب می‌شدند بارها به شبهه‌زا بودن این انتخابها اشاره کرده و اغلب نیز گلایه‌های اهالی هنر بابت کم‌کاری این شرکت‌ها را منعکس کردیم.

به گزارش سینماروزان هفته قبل و با اعلام یک شرکت تازه‌کار دیگر به‌عنوان متولی بیمه تکمیلی ۱۴۰۰ هنرمندان، باز عواقب این مساله را هشدار دادیم(اینجا را بخوانید) و خوشبختانه برخلاف دفعات قبل این بار مدیر تازه صندوق هنر، هشدارها را جدی گرفت.

مجید پوراحمدی مدیر تازه صندوق هنر، ابتدا در صفحه اجتماعی خود از تغییر بیمه‌ تکمیلی اهالی هنر خبر داد و به تازگی به طور رسمی اعلام شد که به جای شرکت گمنام قبلی، امسال بیمه دانا خواهد بود که متولی بیمه درمانی اهالی هنر است.

هرچند همچنان بیمه‌هایی قدرتمندتر هم برای واسپاری مسئولیت موجودند ولی همین که بالاخره و بعد از سالها گلایه، مدیری هم پیدا شد و به جای توجیه با تغییر شرکت بیمه تکمیلی، تلاشی عملی انجام داد برای پاسخ به گلایه‌های اهالی هنر و رسانه، می‌تواند جای امیدواری باشد.

البته که این فقط شروعی خوب است که باید با حذف درجه‌بندی در انتخاب طرح درمان و از آن مهم‌تر رایگان شدن کامل هزینه بیمه تکمیلی اهالی هنر به تکامل برسد تا هنرمندان از ته دل دریابند که دوران مدیران مرفه بی‌خبر از دردهای اهالی هنر به اتمام رسیده‌…