1

هشدار رییس جامعه صنفی تهیه‎کنندگان درباره یکی از معاونان ارشاد⇐آقای حیدریان! جلوی این رفتارهای فراقانونی را بگیرید!

سینماروزان: حضور محمدمهدی حیدریان به احتمال زیاد همراه خواهد بود با حذف برخی از نیروهای غیرمتخصص که مدیریت میانی در سازمان سینمایی را به خود اختصاص داده اند و جایگزینی برخی مهره های معتمد سینمایی.

به گزارش سینماروزان سیدضیاء هاشمی تهیه کننده باسابقه سینمای ایران و رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان در گفتگویی که به بهانه حضور حیدریان در سینما داشته به صراحت از وی خواسته جلوی رفتارهای فراقانونی برخی از این نیروهای غیرمتخصص و از جمله یکی از معاونان را بگیرد.

سید ضیاء هاشمی با اشاره به حضور حیدریان در رأس سینما به «فارس» گفت: ابتدا این نکته را باید متذکر شوم  در این ماه‌ پایانی سال که هیچ امکانات مالی در سازمان سینمایی وجود ندارد و مطالبات اهالی سینما بیش از گذشته است آقای حیدریان ایثار و از خودگذشتگی بزرگی برای سینما و اهالی آن کردند و در روزهای پایان سال و پایان دولت یازدهم  این مسئولیت را پذیرفتند و قطعاً حمایت اهالی سینما را خواهند داشت.

وی ادامه داد: حیدریان از کاردان‌ترین افراد سینمای ایران است؛ او به همه مسایل سینما و تولید آشنایی کامل دارد و در دو عرصه قدرتمند سینما و سیما همیشه مسئولیت‌های بزرگی را برعهده داشتند. حوزه سینما بسیار تخصصی است، ارتباط با هنرمندان و مسئولین در این حوزه بسیار مهم است که ایشان تک تک افراد سینما را به خوبی می‌شناسد. آقای حیدریان می‌تواند در سینما بسیار موثر باشد. شناخت افراد سینما در شرایط بی‌پولی اخیر دولت بسیار مهم است  و ایشان به خوبی می‌تواند در حوزه تولید و زیر‌ساخت تاثیرگذار بوده و  سامان دهی کند.

هاشمی درباره کاستی‌های سازمان سینمایی گفت: متاسفانه با حضور برخی از مدیران کارنابلد در این حوزه ، فشارهای بیرونی از جمله از سوی جریانات سیاسی بر سینما وارد شد و این بی‌تدبیری تاثیر مستقیم بر روند تولید در سینما گذاشت. این فشارها توسط یکی از معاونین وزارت ارشاد اعمال می‌شد و از آقای حیدریان توقع می‌رود  جلوی این نوع رفتارهای فراقانونی را بگیرد. 

وی ادامه داد: من به شخصه معتقدم حضور آقای حیدریان در ریاست سازمان سینمایی تاثیر بسزایی در روند تولید خواهد گذاشت. ایشان با اخلاق خوب  می‌توانند اثرگذار باشند و اهالی سینما از حضور ایشان بسیار خوشحال هستند. حضور ایشان را در آستانه بهار به فال نیک می‌گیرم. البته از نوع رفتار جمهوری اسلامی با مدیرانش گله‌مند و دلخور هستم، از نوع رفتن آقای ایوبی خیلی خشنود نیستم. متاسفانه خوش استقبالی و بد بدرقه‌ای مدیران، در جمهوری اسلامی را نمی پسندم.