1

«هزارپا» ۳۰میلیاردی شد/«کاتیوشا» و «دم سرخها» در آستانه دومیلیاردی شدن/آغاز جدی فیلمسوزی با تبعیض شگفت‌انگیز در توزیع سالن/سه فیلم تازه اکران‌شده رویهم به‌اندازه فیلم عروسکی مطبوع فارابی هم سالن ندارند!!+آمار کامل فروش

سینماروزان: میانه تابستان را در شرایطی پشت سر میگذاریم که به نظر میرسد به جای سال قبل که نیمه دوم سال آغاز جدی فیلمسوزی بود حالا یک ماه مانده به نیمه دوم است که استارت جدی فیلمسوزی رقم خورده است.

به گزارش سینماروزان عدم توزیع منصفانه سالن میان فیلمهای جدید و فیلمهای قدیم آن قدر آشکار است که دیگر نمیتوان از عدالت در اکران حرف زد؛

فقط درنظر بگیرید که سه فیلم «شعله ور»، «پشت دیوار سکوت» و «همه چی عادیه» بعد از ده روز روی پرده بودن هنوز رویهم تعداد سالنهایشان به صد نرسیده اما فیلم «خاله قورباغه» متعلق به همسر مدیرعامل ابوالمشاغل خانه سینما که حمایت فارابی را هم در تولید داشته، ده روز بعد از حذف از سرگروهی همچنان نزدیک به صد سالن دارد!! یا فیلمی دیگر نظیر «تگزاس» بعد از حذف مطلق از چرخه اکران همچنان به اندازه «شعله ور» که تازه وارد چرخه اکران شده سالن دارد!!!

با این رویه مشخص است که فیلمهای تازه وارد هرقدر هم که پتانسیل جلب مخاطب داشته باشند نخواهند توانست در آمار فروش بالا آیند.

پیشتاز آمار فروش همچنان «هزارپا» است که فروش خود را از 30میلیارد گذرانده و «تکزاس» بعد از بیش از سه ماه روی پرده ماندن هنوز به 15میلیارد هم نرسیده است. «دشمن زن» روزهای آخر اکرانش را در شرایطی می گذراند که بعد از توقیف توسط شهرداری فروشش را از 3میلیارد گذرانده و به 4میلیارد نزدیک شده است.

فیلم عروسکی «خاله قورباغه» که برخلاف آثاری عروسکی همچون «شهر موشها2» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» نتوانسته فروش خوبی داشته باشد بعد از حدود دو ماه اکران و کلی تبلیغات شهری و تلویزیونی تازه به نزدیکی 2میلیاردی شدن رسیده است.

فروش «کاتیوشا» از 1.5میلیارد گذشته است و «دم سرخها» هم در همین حدود فروش داشته است. «من دیوانه نیستم» در مرز نیم میلیاردی شدن قرار گرفته است.

فیلمهای تازه اکران شده «شعله ور»، «همه چی عادیه» و «پشت دیوار سکوت» به فروش اندک خود که ناشی از محدودیت تعداد سالن است ادامه میدهند و در قعر جدول فروش فیلم ارگانی «راه رفتن روی سیم» قرار گرفته که فروشش بعد از ده روز به 50میلیون هم نرسیده است.

آمار فروش تا ابتدای جمعه دوم شهریور ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–هزارپا 30 میلیارد و 60میلیون(51روز)

–تکزاس ۱۴ میلیارد و 600میلیون(128روز)

–دشمن زن ۳میلیارد و 920 میلیون(72 روز)

–خاله قورباغه ۲میلیارد و 200 میلیون(58 روز)

–دارکوب ۱میلیارد و 990 میلیون(58 روز)

–تنگه ابوقریب 1میلیارد و 700 میلیون(16روز)

–دم سرخها ۱میلیارد و 630 میلیون(23 روز)

–کاتیوشا ۱میلیارد و 600 میلیون(30 روز)

–من دیوانه نیستم 440 میلیون(30 روز)

–شعله‌ور 250 میلیون(9روز)

–همه چی عادیه 70 میلیون(9روز)

–پشت دیوار سکوت 55 میلیون(9روز)

–راه رفتن روی سیم 25میلیون(9روز)