1

نیاز داریم به آثاری باکیفیت در ژانرهای مختلف!

سینماروزان: در سالهای گذشته برای اکران فیلم به دلیل محدودیت و کمبود سالن های سینما واقعا دچار مضیقه شدید بوده‌ایم و امروز کم کم به نقطه اوج میرسیم.

حبیب اسماعیلی مدیر موسسه رسانه‌ فیلمسازان و عضو شورای صنفی نمایش با بیان مطلب فوق در مراسم افتتاح پردیس سینمایی زیمامال آریاشهر گفت:  در زمینه راه اندازی و بهره برداری از پردیس های سینمایی مدرن، بخش خصوصی تاثیر بسیاری داشته است و حمایت های سازمان سینمایی دولت سیزدهم از تجهیز سینماها نویدبخش روزهایی بهتر برای همه صاحبان آثار است به خصوص که بخش خصوصی، به جای سرمایه گذاری در واحد‌های تجاری، به سینماسازی بها داده است.

مدیر رسانه فیلمسازان افزود: هرچقدر بیشتر سالن های استاندارد و باکیفیت ساخته شود، طبیعتا مخاطب بیشتری هم به سینماها می‌آید و گشایش اقتصادی برای سینماداران روی میدهد‌. در عین حال در زمینه مباحث مالیاتی و برخی هزینه های عمومی و ارتقای معیشت نیز باید به اهالی سینما کمک شود. از لحاظ آماری در تولید فیلم در سطح خوبی هستیم ولی در جذب مخاطب همچنان نیاز به مطالعه و آسیب شناسی داریم.

حبیب اسماعیلی
حبیب اسماعیلی

حبیب اسماعیلی تاکید کرد: ️در شرایط امروز فیلم های کمدی، مخاطب پسند است اما نیاز به تقویت ژانر آثار اجتماعی داریم و باید آثار ژانریک متعددی تولید شود تا در ژانرهای مختلف شاهد تولید آثار خوبی برای سینما و مخاطبان باشیم. البته الان فیلم‌های غیرکمدی داریم که روی پرده هستند ولی باید فیلم‌های غیرکمدی داشته باشیم که بتوانند به اندازه کمدی ها مخاطب جلب کنند و تقویت سینمای اجتماعی است که باعث می‌شود همچنان بر حجم مخاطبان افزوده شود.