1

نگاه اخلاقی به خاک در #فصل_ماهی_سفید/روایت نازنین مهیمنی از همکاری با یک بازیگر باسابقه به‌عنوان کارگردان

سینماروزان/محمد شاکری: فصل ماهی سفید یک فیلم اخلاقی است و مناسب برای مخاطبانی که علاقه دارند به یک محصول متفاوت.

نازنین مهیمنی مجری و بازیگر باسابقه که ایفاگر نقش گلرخ در فیلم فصل ماهی سفید به کارگردانی قربان نجفی بوده با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: در فصل ماهی سفید گلرخ را بازی میکنم؛  گلرخ خدمه‌ی خانه‌زاد منزل بهرام خان است که به همراه عیسی همسرش تدارکات منزل و رتق فتق امور را عهده دار هستند و به نوعی سرپرست خدمتکاران هستند و در عین حال ارادت خاصی دارند به خانواده ی بهرام خان.

مهیمنی درباره خلق کاراکتر با گویش شمالی در این فیلم گفت: من در این فیلم با لهجه ی شمالی بازی میکردم در حالی که خودم اصالتا جنوبی هستم و جذابیت کار به دلیل این چالش برایم دوچندان بود. البته بارها در مدیوم های نمایشی مختلف، لهجه‌های مختلف را بازی کرده بودم اما در سینما برای اولین بار بود که تجربه نقش با گویش خاص را داشتم.

این بازیگر با اشاره به حضور یک بازیگر باسابقه به عنوان کارگردان فیلم اظهار داشت: قربان نجفی علاوه بر اینکه بازیگر توانایی است، کارگردان مسلطی هم هست و شخصا از اعتماد ایشان و اینکه آگاهانه کنار گروه بودند سپاسگزارم بخصوص که تجربیات بازیگری شان هم موجب شد تقریبا تمام کاراکترها به یک اندازه صیقل بخورد. شخصا از بازی در این فیلم و این کار حرفه ای بسیار لذت بردم.

روایت نازنین مهیمنی از کار با قربان نجفی در فیلم فصل ماهی سفید
روایت نازنین مهیمنی از کار با قربان نجفی در فیلم فصل ماهی سفید

مهیمنی درباره مضمون فیلم بیان داشت: فصل ماهی سفید یک فیلم اخلاقی است و مناسب برای مخاطبانی که علاقه دارند به یک محصول متفاوت. نگاه اخلاقی به خاک، زمین ، طبیعت ، روابط صحیح انسانی ، انسانیت و عشق ویژگی اصلی #فصل_ماهی_سفید است. دیدن این فیلم انسان را وادار میکند تلنگری به خودش بزند در باب اینکه چطور میتواند زیباتر زندگی کند تا از  این حیث اولویتهای زندگیش را بررسی کند. بعد از دیدن این فیلم قطعا مدتی ذهن آدم مشغول تفکر پیرامون این مساله میشود که زندگی را چطور معنا کند و چطور میتواند قدرتش را در خدمت به اطرافیانش و محیط پیرامونش خرج کند تا زیباتر و سالمتر زندگی کند و در نهایت خاکش را حفظ کند!

گفتنی است فیلم فصل ماهی سفید با بازی محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی، ژاله علو، المیرا دهقان، رها خدایاری، پریا مردانیان، نورالدین جوادیان، عیسی حسینی، نازنین مهیمنی، ناصر سجادی حسینی، نیلوفر عباسی، قربان نجفی و جواد زرینچه با پخش #رسانه‌فیلمسازان روی پرده است.