1

#مهدی_فرجی تهیه‌کننده سریال #نون‌خ اظهار داشت: این تصور غلط است که سلبریتی‌ها و چهره‌های گران‌قیمت برای ما بیننده می‌آورند!/نباید کنداکتور عید و ماه رمضان را به افراد بی‌تجربه بدهند!!/صداوسیما هم بودجه #نون‌خ را منتشر کند و هم بودجه مابقی سریال‌ها و ویژه برنامه‌ها را!/بودجه تولید #نون‌خ از بودجه برخی تولیدات سبک، کمتر بوده!/دستمزد آقاخانی خیلی کمتر از دستمزدش در آثار سینمایی و محصولات شبکه خانگی بوده!/به تهیه‌کنندگانی که دنبال پول هستند توصیه می‌کنم با آقاخانی کار نکنند چون…/در دوران ناآرامی‌ها، فشار زیادی روی آقاخانی بود…/سعی کردیم سریالی بسازیم که هم حال مردم را خوب کند و هم انتقادات خود را داشته باشد!/از دلار نیمایی تا سامانه خودرویی را نقد کردیم مشروط بر اینکه بالأخره این مشکلات حل بشود/ آقاخانی نمی‌گذارد یک واو جا بماند!/ #نون‌خ۵ شاید بیست قسمت باشد

سینماروزان/مجتبی برزگر: هنرمندان ما در سریال نون‌خ عملاً امکان بداهه گفتن را دارند اما قبل از هرچیزی باید با سعید آقاخانی مشورت کنند. معمولاً بچه‌ها اگر چیزی به ذهن‌شان می‌رسد می‌گویند وگرنه سر صحنه من دیدم سعید آقاخانی نمی‌گذارند یک «و» جا بماند اما او از هر ایده‌ای که به سریال و پخته شدن آن کمک می‌کند استقبال کرده و می‌کند.

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال #نون‌خ با بیان مطلب فوق به خبرگزاری تسنیم گفت: این تصور غلط وجود دارد که مثلاً سلبریتی‌ها و چهره‌های گران‌قیمت برای ما بیننده می‌آورند. تجربه‌ سی سال مدیریت به ویژه در حوزه‌ ساخت فیلم و سریال و چند سال تهیه‌کنندگی به من می‌گوید مردم به قصه توجه دارند. اگر قصه باشد، شخصیت‌پردازی‌ها و بازی‌ها خوب اتفاق بیفتند اصلاً برای مردم مهم نیست بازیگر چه کسی هست و واقعاً مردم دنبال می‌کنند و می‌بینند. نون‌خ یک مصداق همین قضیه است که مردم قصه، بازی‌ها و کارگردانی را می‌بینند اگر خوب باشد سریال، بیننده پیدا می کند بازیگر در رتبه‌های بعدی است. دلیلش این است من فکر می‌کنم کار بیننده می‌آورد و یک دلیلش هم این است که بالأخره ممکن است بعضی‌ها فکر کنند این‌طوری می‌توانند محصول‌شان را گرانتر بفروشند.

فرجی با اشاره به دردسرهای تولید فصل چهارم نون‌خ همزمان با ناآرامی‌های اجتماعی گفت: در مورد فضاسازی‌ها در همان دوران ناآرامی‌ها، باید بگویم همه فشارها به یک طرف اما فشار روی سعید آقاخانی بیش از بقیه گروه بود. بازیگری که سرشناس بود و به گونه‌ای لیدرِ گروه به شمار می‌رفت هم در داخل و هم خارج فشار می‌آوردند. بالأخره نسبت به همشهری‌ها و مردمِ خودش دلسوزی‌هایی داشت و پست‌های اینستاگرامی می‌گذاشت اما اینکه کار نکنیم و کنار بکشیم راهکار اصلی نبود و سعی کردیم سریالی بسازیم که هم حال مردم را خوب کند و هم انتقادات خود را داشته باشد.

مهدی فرجی اظهار داشت:  در سریال «نون‌خ۴» انتقادات زیادی را مطرح می‌کنیم از سامانه فروش خودرو تا دلار نیمایی و خیلی از موارد دیگر؛ چطوری نقد کردن خیلی مهم است. نقدی که دنبال اصلاح باشد یا سیاه‌نمایی! گرگ‌هایی که مسئله‌شان در سریال مطرح شد همان‌هایی‌اند که مردم می‌درند. این هشداری است که می‌خواستیم به مردم بدهیم، وقتی به جان هم می‌افتید این گرگ‌ها هستند شما را می‌درند. هم اشاره به دشمن خارجی دارد و هم داخلی‌هایی که به فکر منافع خودشان هستند. ما در همان اتاق فکر و جریانِ شکل‌گیری فیلمنامه همیشه به این نکته توجه داریم انتقادها مطرح شود اما حرف‌های امیدبخش بزنیم. انتقاد می‌کنیم مشروط بر اینکه بالأخره باید این مشکلات حل بشود. افق روشن وجود دارد و وقتی این حرف‌ها مطرح می‌شود ما دنبال امیدآفرینی هستیم از حل شدن و اصلاح امور حرف می‌زنیم نقدها به دل می‌نشیند و دیده می‌شود.

فرجی درباره تولید فصل پنجم #نون‌خ بیان داشت: «نون‌خ» یک مقدار شرایط خاصی دارد؛ از آن‌جایی که سال آینده هم ماه مبارک رمضان و عید نوروز کاملا در تقارن یکدیگر است یک مقدار ساخت سی قسمت سریال کار سختی است. برای همین شاید مثلاً سعید آقاخانی بگویند «نون‌خ» بیست قسمت و نباید بیشتر افزایش پیدا کند. ببینیم شرایط چطور می‌شود اما هم سعید آقاخانی انگیزه دارند و هم بنده و گروه انگیزه داریم. به نظر من «نون‌خ» ظرفیت ساخت فصل‌های متمادی را دارد ان‌شاءالله که بتواند ادامه پیدا کند.

مهدی فرجی: تهیه‌کنندگان پولکی با آقاخانی کار نکنند
مهدی فرجی: تهیه‌کنندگان پولکی با آقاخانی کار نکنند

این تهیه‌کننده تلویزیون درباره شایعات مرتبط با هزینه تولید سریال گفت: خوشحال می‌شوم صداوسیما هم بودجه سریال «نون‌خ» را منتشر کند و هم بودجه مابقی سریال‌ها و ویژه برنامه‌ها را. چون محرمانه هست من اجاره ندارم بگویم اما سازمان مایل باشد من خیلی خوشحال می‌شوم. آن موقع مردم خواهند دید بودجه سریال «نون‌خ۴» از برخی تولیداتی که همزمان با «نون‌خ» تولید می‌شود و کارهای سبک‌تری هست کمتر است! واقعاً چیزهایی که راجع به دستمزد سعید آقاخانی می‌گویند مطمئن باشید آن‌چیزی که در تلویزیون به ایشان پرداخت شده بسیار کمتر از آن چیزی است که در کارهای سینمایی و نمایش‌خانگی به آقاخانی پرداخته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: آرزو می‌کنم که هر تهیه کننده‌ای شانس این را داشته باشد یک بار هم شده با سعید آقاخانی کار کند چون کار با او نتیجه خوبی دارد. البته از طرفی دیگر به آن دسته از تهیه‌کنندگانی که فقط به پول و منافع مالی و مادی خودشان فکر می‌کنند، توصیه نمی‌کنم با سعید آقاخانی کار کنند، چون چیزی از برآورد را نمی‌گذارد بماند و همه را خرجِ کار می‌کند.

فرجی درباره سطح کیفی محصولات اخیر تلویزیون تاکید کرد: باید تضمینی برای متن‌هایمان پیدا کنیم. متن خوب اگر پیدا شود هفتاد درصد کار را رفته‌ایم. همه‌چیز در مرحله‌ متن می‌تواند حرف اول را بزند؛ ضمن اینکه به جوانان اهمیت می‌دهیم، یادمان باشد داشته‌هایمان همان نیروهای خبره، کارآمد و کاربلد را فراموش نکنیم. من خودم زمانی که مدیر شبکه بودم هیچ‌وقت کنداکتور عید و ماه رمضان را دست یک آدمِ جدید و بی تجربه که بار اولش است می‌خواهد کاری کند نمی‌دادم. برای اینکه عید و ماه رمضان بیننده‌های فراوانی را پای تلویزیون می‌آورد. باید کار را به کسی بدهیم که قبلاً تضمین شده است؛ ان‌شاءالله شاهد سریال‌های بهتری باشیم.