1

مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما اظهار داشت⇐همه مشكلات سينما از ناكارآمدي مديران سينما و دولت بوده!!/ سينماگران براي چه بايد در جريان برگزاري انتخابات شعار بدهند؟/کاندیداهای انتخابات خودشان به خودشان رحم ندارند و به هم حمله مي‌كنند آن وقت ما بياييم از آنها دفاع كنيم؟

سینماروزان/تینا جلالی: مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما دلیل بی‌رغبتی اغلب سینماگران به همراهی با تبلیغات انتخاباتی را ناکارآمدی مدیرانی دانست که هیچ برنامه‌ای برای معیشت سینماگران نداشته‌اند.

مهدي صباغ‌زاده به روزنامه اعتماد توضيح داد: نزديك به دو سال است كه كرونا هست و نيست سينماگران را از بين برده و مسئولان هم كوچك‌ترين توجهي به هنرمنداني كه سال‌ها براي سينما زحمت كشيدند، ندارند و كاملا مشخص است كه من هنرمند چرا سكوت مي‌كنم. در دوران شيوع كرونا دولت چه كمكي به سينماگران كرد كه در انتخابات پيش رو بايد توقع داشت كه هنرمندان از دولت حمايت كنند؟ وقتي تنها كمك دولت در دو سال گذشته اين بود كه يك‌ونيم ميليون تومان به سينماگران بدهد(كه اين مبلغ حتي پول سيگار اهالي سينما را كفاف نمي‌دهد) ديگر اصلا بحثي باقي نمي‌ماند.

صباغ‌زاده ادامه داد: واقعا غم‌انگيز است كه اين همه سال براي سينما زحمت كشيديم و توانستيم آن را به اوج برسانيم آن وقت به سادگي در سينما را تخته كردند اما در قهوه‌خانه‌ها، فروشگاه‌ها و كافه‌ها باز است.

وی ادامه داد: متاسفانه بايد بگويم مسوولان آنقدر در اين چند وقت اخير با سينما بد برخورد كردند آنقدر از خطر سينما رفتن گفتند كه امروز مردم از سالن سينما واهمه دارند و مي‌ترسند و كسي جرات نمي‌كند به سالن سينما برود، براي چه با هنر مملكت اين برخورد را داريد؟ كار به جايي رسيده كسي براي هدر نرفتن سرمايه 7 يا 8 ميلياردي‌اش نمي‌تواند فيلم در سينماها اكران كند؟

کارگردان “مارال” تاکید کرد: من معتقدم همه مشكلات سينما در چند وقت اخير از ناكارآمدي مديران سينما و دولت است خب در اين شرايط من سينماگر براي چه بايد در جريان برگزاري انتخابات شعار بدهم و از كساني حمايت كنم كه كوچك‌ترين دغدغه فرهنگي و هنري ندارند؟ گرفتاري امان سينماگران را بريده. دولت قبلي كه كاري براي هنرمندان نكرد اميدواريم در دولت آينده گشايشي شود هر چند كه من چشمم آب نمي‌خورد. خودتان به مناظره اخير كانديدا نگاه كنيد خودشان به خودشان رحم ندارند و به هم حمله مي‌كنند آن وقت ما بياييم از كدام آنها دفاع كنيم؟ بهتر است سكوت پيشه كنيم و آينده را به خدا بسپاريم.