1

مصطفی کیایی “صاف کننده” را با مضمون پولشویی می‌سازد

سینماژورنال: مصطفی کیایی کارگردان و نویسنده جوانی که این روزها “عصر یخبندان” را در شبکه خانگی دارد اخیرا فیلمنامه ای به نام «پارازیت» را به اداره نظارت داده که موفق به دریافت پروانه ساخت نشد.

به گزارش سینماژورنال این شد که فیلمنامه ای به نام “صاف کننده” را به شورا ارائه داد که مجوز این یکی خیلی سریع صادر شد. خودش درباره جایگزینی “صاف کننده” با “پارازیت” به “اعتماد” می گوید: متاسفانه يا خوشبختانه جزو فيلمنامه‌نويساني هستم كه حدود شش ماه روي يك متن زمان مي‌گذارم. من بعد از فيلم «عصريخبندان» روي فيلمنامه «پارازيت» كار كردم و خيلي دلبستگي زيادي به اين متن داشتم ولي متاسفانه براي گرفتن مجوز به بن‌بست خوردم.

ارشاد با کلیت “پارازایت” مخالفت کرد

او ادامه می دهد: از طرف ارشاد مخالفت‌هايي با كليت فيلم داشتند و هرچه پافشاري كردم به نتيجه‌اي نرسيدم. حتي طولاني‌شدن زمان مجوز باعث شد سرمايه‌گذار را از دست بدهم. به همين دليل منصرف شدم و تمركزم را روي فيلمنامه ديگري كه پيش از اين نوشته بودم گذاشتم. «صاف‌كننده» را با مهيار شاهرخي يك جوان دانشجوي با استعداد نوشتم.

بخشي از فيلم مربوط به پولشويي است

وی با اشاره به اینکه “صاف کننده ها” ربطی به “آقازاده ها” ندارد بیان می دارد:  نه، به اين مساله آقازاده نمي‌پردازم شايد بخشي از فيلم مربوط به پولشويي باشد. اما فضا شبيه به «خط ويژه» است. چرا كه به داستان دو جوان در طول فيلم مي‌پردازم. تلاش كردم در اين فيلم از فضاي تلخ فاصله بگيرم.

کیایی درباره ترکیب بازیگران فیلم می گوید: هنوز با هيچ بازيگري قرارداد نبسته‌ايم و مانند كارهاي قبلي تركيبي از بازيگران سينما و تئاتر است.

هميشه از جوايز جشنواره فجر نااميدم

این کارگردان درباره حضور “صاف کننده” در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر می گوید: من هميشه از جوايز جشنواره فجر نااميدم. اما مي‌دانم آثارم در اين رويداد هميشه گرم‌كننده خوبي است. جشنواره بيشتر براي من ارتباط با مردم و يك ويترين محسوب مي‌شود. چرا كه سينماي من سينماي مخاطب است و مردم برايم در درجه اول اهميت قرار دارند.