1

#مسعود_آب‌پرور کارگردان سریال ارگانی #مستوران بیان داشت⇐بهتر بود با فیلمنامه کامل کار را شروع کنیم نه اینکه فیلمنامه در بین کار به یک چالش تبدیل شود!!/این خیلی اتفاق خوبی نیست که تا اواخر کار از عاقبت شخصیت‌ها بی‌خبر باشیم!!/متاسفانه آن فرصت شایسته‌ای که باعث می‌شود با دورخیز سمت پروژه بروم، اتفاق نیفتاد!/تنها ده روز برای آماده کردن خودم و پیوستن به پروژه وقت داشتم!!!

سینماروزان: سریال #مستوران اولین تجربه سریال سازی تاریخی سازمان هنری-رسانه ای اوج است که چندان نتوانسته علاقمندان گونه تاریخی را به خود جلب کند. این سریال به جای یک کارگردان توسط تیم دونفره سیدجلال سیدحاتمی-مسعود آب‌پرور ساخته شده که هیچ کدام پیشتر تجربه تاریخی‌سازی در سینما یا تلویزیون را نداشته‌اند‌.

مسعود آب‌پرور در گفتگویی با روزنامه صبح نو، صادقانه از فقدان فیلمنامه کامل به عنوان یکی از دلایل چالش در تولید حرف زده است‌.

آب پرور به صبح‌نو گفت: مبتنی بر تجربیات دوستانم در این پروژه پیش رفتم چون شاید تنها حدود ده روز برای آماده کردن خودم و پیوستن به پروژه وقت داشتم. در این زمان هم باید از تجربیات خودم و مطالعات و تحقیقاتی که از قبل در بحث فانتزی، اسطوره‎‌ ها و افسانه‌های ایرانی داشتم استفاده می‌کردم.

وی ادامه داد: همچنین در جریان این پروژه برای حفظ یکدستی کار قسمت‌های قبلی را هم که تولید شده بود بررسی کردم و سعی‌ام این بود تا خودم را به پروژه برسانم و بتوانم کمک‌حال دوستان باشم. با همه این‌ها متاسفانه آن فرصت شایسته‌ای که باعث می‌شود با دورخیزی سمت پروژه بروم، برای من اتفاق نیفتاد.

مسعود آب پرور با اشاره به آماده نبودن فیلمنامه #مستوران به روزنامه صبح‌نو گفت: کار را خیلی بیشتر دوست داشتم اگر فیلمنامه آماده بود و ما با متن کامل کار را شروع می‌کردیم. بعد هم در ادامه نویسندگان می‌توانستند در کنار کار باشند تا با هم فیلمنامه آماده را سکویی برای ایجاد خلاقیت‌های جدید کنیم، نه اینکه فیلمنامه در بین کار به یک چالش تبدیل شود.

آب پرور در تشریح چالش‌زا بودن فیلمنامه ناقص کار گفت:  در اواخر کار و چند قسمت آخر همچنان دو قسمت پایانی را نداشته و از عاقبت خیلی از شخصیت‌ها بی‌خبر بودیم. این خیلی اتفاق خوبی نیست، ای کاش که شرایط تعاملی که در طول کار وجود داشت و دارد، در مسیر تکاملی متن به کار گرفته می‌شد، یعنی فیلمنامه وجود داشت و در طول ساخت، آن خمیرمایه نوشته شده، زمینه رشد بیشتری را در زمان ساخت پیدا می‌کرد!

مسعود آب پرور از نقصان فیلمنامه در سریال مستوران گفت
مسعود آب پرور از نقصان فیلمنامه در سریال مستوران گفت