1

#مزدک_میرعابدینی کارگردان-بازیگر بیان داشت: جواز تهیه‌کنندگی گرفتم تا آدم‌های دلال و گردن‌کلفت از زندگی‌ام بیرون بروند!/تهیه‌کننده‌ای که از خودش پول ندارد، فقط می‌آید و بخشی از بودجه را برمی‌دارد و دستور می‌دهد!/دولت قبل به من پروانه نداد تا رایت فیلم من از ۳۰۰میلیون به ۳۰میلیون برسد!/شرایط فعلی شرایط بسیار بدی برای فیلمسازی است!/چه فیلمی بسازیم که از اخبار روز، تکان‌دهنده‌تر باشد؟

سینماروزان/زهرا منصوری: واقعیت این است که در شرایط فعلی نه خودم دوست دارم فیلم بسازم و نه اگر تمایل داشته باشم، اطرافیانم اجازه آن را می‌دهند.

مزدک میرعابدینی که اخیرا پروانه ساخت #کچومثقال را گرفته با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت:  شرایط فعلی شرایط بسیار بدی برای فیلمسازی است. در این شرایط فیلم‌ساز چه فیلمی می‌تواند بسازد که از اخبار روز، به‌روزتر و تکان‌دهنده‌تر باشد؟ من هم نمی‌خواهم در این شرایط با خودم لج کنم، به‌خصوص که سال‌های بسیاری تلاش کردم تا پروانه ساخت این فیلم را بگیرم.

میرعابدینی با انتقاد از مدیران سینمایی اعتدال گفت: دوستان وقت ارشاد به دلیل اینکه فیلم قبلی‌ام «مرد حلزونی» را در آمریکا ساخته بودم و مجوز ساخت از ایران نداشت، پروانه غیرسینمایی دادند و همین مجوز باعث شده رایت فروش وی‌اودی فیلم من از ۳۰۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان برسد! همین شرایط من را در مسیر انداخت که امروز به کسب پروانه ساخت «کچومثقال» به تهیه‌کنندگی خودم منتهی شده است.

این سینماگر تاکید کرد: خودم، مجوز تهیه‌کنندگی گرفتم تا آدم‌های دلال و گردن‌کلفت از زندگی‌ام بیرون بروند. وقتی آدم با تهیه‌کننده‌ای کار می‌کند که از خودش پول ندارد، عملاً آن‌ها می‌آیند و تکه‌ای از کار را می‌کنند، بخشی از بودجه را برمی‌دارند و فقط هم دستور می‌دهند!

میرعابدینی گفت: معمولاً در این حوزه تجربه‌های عجیبی داشتم. در مدلی که ما فیلم می‌سازیم، بهتر این است که تهیه‌کننده و کارگردان یکی باشد. احتمالاً هزینه تولید «کچومثقال» خیلی بالا باشد چرا که هفت الی هشت بازیگر اصلی دارد و از سوی دیگر همه چیز هم گران شده است ولی با حضور خودم به‌عنوان تهیه‌کننده می‌توانم بر هزینه‌ها کنترل کنم.

مزدک میرعابدینی و ساخت فیلم کچومثقال
مزدک میرعابدینی و ساخت فیلم کچومثقال